جوانان قربانیان اصلی تصادفات موتورسیکلت در نیشابور
جوانان قربانیان اصلی تصادفات موتورسیکلت در نیشابور
خاتون شرق - سرهنگ نویدی‌راد رئيس پلیس راهور نیشابور گفت: بیشتر فوتی‌ها و مجروحان در تصادفات درون شهری را جوانان تشکیل می‌دهند از این رو پلیس تمام توان خود را به کار گرفته است تامانع از آسیب‌های ناشی از تخلفات ترافیکی به این گروه سنی شود.

سرهنگ نویدی‌راد رئیس پلیس راهور نیشابور گفت: بیشتر فوتی‌ها و مجروحان در تصادفات درون شهری را جوانان تشکیل می‌دهند از این رو پلیس تمام توان خود را به کار گرفته است تامانع از آسیب‌های ناشی از تخلفات ترافیکی به این گروه سنی شود.
وی اظهار کرد: با توجه به فصل گرما و افزایش استفاده شهروندان ازموتورسیکلت شاهد تصادفات زیاد منجر به جرح و خسارتی راکبان  موتورسیکلت در سطح معابر شهر و روستا‌ها درفصل گرما هستیم.
وی تاکید کرد: راننده و سرنشین موتورسیکلت بایستی از کلاه ایمنی استفاده کرده و همچنین باید چراغ جلوی موتورسیکلت علاوه برشب درساعات روز نیز درجاده‌ها برای بهتر دیده شدن روشن باشد.
رییس پلیس راهور نیشابور در خصوص به موتورسیکلت سوارانی که قوانین و مقررات رانندگی را رعایت نکرده و اقدام به ایجاد مزاحمت برای سایر شهروندان کنند گفت: درصورت مشاهده هرگونه تخلف از طرف موتورسیکلت سوران، موتور سیکلت توقیف و با هماهنگی مقام قضایی در پارکینگ نگهداری می‌شود و راکبان آن نیز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. در این طرح به استنادماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با تخلفات موتورسیکلت سواران ازقبیل: حرکت درپیاده رو یا درجهت مخالف مسیرمجاز، ایجادعمدی صدای ناهنجار، حمل بارغیرمتعارف، حرکت نمایشی مارپیچ، تک چرخ، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی و تردد درخطوط ویژه اتوبوسرانی رسیدگی و برخورد قانونی می شود.
عضو شورای ترافیک شهرستان گفت: در این طرح برای متخلفان، قبض جریمه صادر و موتورسیکلت به مدت یک هفته و درصورت تکرار تخلف به مدت یک ماه توقیف خواهدشد.
️وی با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات توصیه کرد: راکبان موتورسیکلت‌ها ازحرکات مارپیچ و تغییر مسیر‌های ناگهانی و از ورود به خطوط ویژه اتوبوس و امدادی که به تازگی در خیابان ۱۵خرداد راه اندازی شده و ازحرکات دربین خودرو‌ها خودداری کنند.
سرهنگ نویدی‌راد افزود: یکی از شایع‌ترین تخلفات موتورسواران که اکثراً منجربه آسیب‌های جدی از ناحیه سر یافوت آنها می‌شود حرکت خلاف جهت درمعابر شهری است و این دسته ازمتخلفین نه تنها نقض یک قانون بلکه مجموعه‌ای از تخلفات راهنمایی و رانندگی را مرتکب می‌شوند.
وی گفت: راکبان موتور سیکلت‌ها ازجابه جایی بار‌های حجیم که باعث بهم خوردن تعادل راننده می‌شود خودداری و درمحل‌های غیرمجاز مانند پیاده‌رو‌ها حرکت نکنند ودرهنگام رانندگی از صحبت کردن با تلفن همراه وسرنشین خودداری کنند.
همچنین مخدوش کردن پلاک، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، نداشتن گواهینامه و بیمه، ایجاد مزاحمت وسلب آسایش عمومی در بوستان‌ها وتفرجگاه ها ازدیگر مواردی است که پلیس برابرقانون با آن برخورد خواهد کرد.
سرهنگ نویدی راد تصریح کرد: رعایت قوانین ومقررات راهور برای موتورسیکلت سواران همانند سایر وسایل نقلیه دیگر الزامی است و از والدین بزرگوار انتظار داریم از در اختیار گذاشتن موتورسیکلت به فرزندان خود که فاقد گواهینامه رانندگی موتورسیکلت هستند خودداری نمایند.