انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه نیشابور و فرهنگستان هنر
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه نیشابور و فرهنگستان هنر
خاتون شرق - به گزارش روابط عمومی با پیگیری رئیس دانشکده هنر و هماهنگی حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه، تفاهم‌نامه‌ همکاری بین دانشگاه نیشابور و فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران در زمینه همکاری‌های علمی و پژوهشی در حوزه هنر به امضاء رسید. این تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی و هم‌افزایی در پیشبرد اهداف مشترک و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های این دو نهاد، منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی با پیگیری رئیس دانشکده هنر و هماهنگی حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه، تفاهم‌نامه‌ همکاری بین دانشگاه نیشابور و فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران در زمینه همکاری‌های علمی و پژوهشی در حوزه هنر به امضاء رسید. این تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی و هم‌افزایی در پیشبرد اهداف مشترک و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های این دو نهاد، منعقد شد.
در این نشست به ظرفیت‌های کم نظیر شهرستان نیشابور، دانشگاه نیشابور و قدمت دانشکده هنر اشاره شد. مشارکت در شناسایی و پایش ظرفیت‌های بومی و جریان‌‌های فکری، فرهنگی و هنری در منطقه، هم‌افزایی در پایش، آسیب‌شناسی و ارائه پیشنهادهای راهبردی در راستای تحقق الگوی اهداف و اولویت‌های نقشه جامع علمی کشور در اقدام برای ایجاد میان‌رشته‌ ای و فرارشته‌ ای هنر با علوم انسانی و شاخه‌های علوم متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات و زیست‌بوم منطقه برای پیشنهاد به مراجع ذی‌صلاح، مشارکت در تولید محتوا در قالب طرح‌های پژوهشی، ترجمه و تألیف کتاب در راستای الویت‌های پژوهشی مشترک، تبادل دانش و دستاوردهای علمی و پژوهشی یا تسهیل دسترسی به کتابخانه مدارک علمی و بانک‌های اطلاعاتی و هم‌افزایی در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در قالب همایش، نشست تخصصی، درسگفتار و کارگاه‌های تخصصی و همچنین راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی از جمله مفاد این تفاهم‌نامه به شمار می‌روند.
این تفاهم‌نامه در ۶ ماده، ۱۴ بند و یک تبصره برای مدت سه سال قابل اجرا خواهد بود. شایان ذکر است؛ تعداد ۳۰۰ کتاب نفیس به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون تومان از طرف فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران به دانشگاه نیشابور اهداء شد. همچنین تابلو فیروزه نشان از طرف دانشگاه نیشابور به فرهنگستان هنر تقدیم شد.