انتقاد فرماندار میان‌جلگه: فرمانده انتظامی و فرمانده سپاه نیشابور حتی یک بار در شورای تامین این شهرستان حضور نیافته‌اند
انتقاد فرماندار میان‌جلگه: فرمانده انتظامی و فرمانده سپاه نیشابور حتی یک بار در شورای تامین این شهرستان حضور نیافته‌اند
خاتون شرق - حسین عبدی فرماندار شهرستان تازه تاسیس میان‌جلگه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار گفت: یکی از مشکلا میان‌جلگه این است که هیچ‌کدام از مدیران این شهرستان در اینجا سکونت ندارند و من نخستین مدیر ساکن این شهرستان هستم.

حسین عبدی فرماندار شهرستان تازه تاسیس میان‌جلگه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار گفت: یکی از مشکلا میان‌جلگه این است که هیچ‌کدام از مدیران این شهرستان در اینجا سکونت ندارند و من نخستین مدیر ساکن این شهرستان هستم.
وی افزود: یکی از شروط ما برای معرفی مدیران سکونت در شهر عشق‌آباد است تا عصرها بوی حاصل از زباله‌گاه نیشابور را که در ۲کیلومتری اینجا قرار دارد حس کنند.
وی اظهار کرد: شهرستان میان‌جلگه با هشت شهرستان هم‌مرز است و ارتفاعات آن ناامن است و این منطقه گلوگاه است و‌ یکی از مشکلات عمده ما عدم استقرار ادارات و اماکن نظامی و انتظامی است و سرهنگ احمدی فرمانده انتظامی نیشابور حتی یک بار در شورای تامین این شهرستان حضور نیافته و از این‌موضوع گلایه داریم و حتما از رسانه‌ها می‌خواهیم این گلایه ما را منعکس کنند و تاکنون چندین بار با سردار رادان مکاتبه کرده‌ام.

وی با بیان اینکه یک‌روز معاونت عملیات را به شورای تامین می‌فرستند و یک روز معاونت اطلاعات و روز دیکر جانشین فرمانده اظهار کرد: اصلا شکل کارکرد شورای تامین میان‌جلگه زیر سوال رفته است.
وی گفت: نمی‌دانم به چه علت فرماندار مشخص می‌کنند اما بازوان فرماندار را که نیروی انتظامی و سپاه پاسداران است پیش‌بینی نمی‌کنند.
قبل از تعیین فرماندار باید نهادهای امنیتی آن شهرستان مشخص شوند زیرا اگر اتفاقی بیفتد هیچکس پاسخ‌گو نیست و اگر ضربه‌ای بخورد می‌گویند یک شهرستان در نظام جمهوری اسلامی سقوط کرد و این بد است و من هم به تنهایی که نمی‌توانم معجزه کنم.
من با وجود اینکه مکاتبات عدیده‌ای با استاندار و معاون امنیتی استاندار و شخص سردار رادان داشته‌ام اما به نتیجه‌ای نرسیدم.
وی افزود: تاکنون بیش از ۳۴جلسه شورای تامین برگزار کرده‌ایم و فرمانده انتظامی و فرمانده سپاه نیشابور باید دغدغه داشته باشند و باید از سردار سلیمانی فرمانده تیپ ۲۱ امام رضا (ع) تشکر کنم که در جلسات حضور پیدا می‌کنند اما سرهنگ احمدی و سرهنگ نیک‌یاد در هیچ‌کدام از جلسات ما حضور نداشتند.
وی درخصوص استقرار نیروی انتظامی در این شهرستان گفت: ۲هکتار زمین در اختیار نیروی انتظامی قرار داده‌ام که دور آن دیوارکشی شده و در حال حاضر ۱۲اداره در این شهرستان مانند بهزیستی و ‌کمیته امداد و بهداشت و درمان مسقر شده است.

در حق میان‌جلگه ظلم شده
عبدی کفت: از سال ۱۳۸۹ میان‌جلگه رها شده و توجهی به آن نشده است اما با تشکیل این شهرستان از سال گذشته تاکنون ۸۰هزار مترمربع آسفالت معابر روستاها، ۶و نیم‌ کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی با اعتبار ۲۱میلیارد تومان، ۲۸کیلومتر روکش آسفالت با اعتبار ۲۴میلیارد تومان، ۳۵هزارمترمربع  زیرسازی معابر روستایی و ۲۱هزار مترمربع سنگ‌فرش و ۲۴کیلومتر تعویض لوله‌های فرسوده آب شرب انجام شده است.
وی اظهار کرد: از ۴۰هزار نفر جمعیت این شهرستان ۹۶درصد ساکن روستا بوده و عمده درآمد از طریق دامداری و کشاورزی و عمده محصول گندم، پسته، پنبه و تخمه آجیلی است و در این شهرستان سالیانه ۲هزارو۵۰۰تن پنبه تولید می‌شود و امسال با شرکت نساجی زبرخان متعلق به آستان قدس قراردادی بسته شد که براساس آن ۵۰۰هزار تن پنبه از کشاورزان خریداری شود.
وی اظهار کرد: سال گذشته کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برگزار شد و ۳۳میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که این میزان تا پایان سال به ۷۷میلیارد تومان رسید و برای امسال هم ۷۵میلیارد درنظر گرفته شده که به ۱۰۰میلیارد خواهیم رساند و مشارکت میان‌جلگه در انتخابات اخیر بالای ۹۰درصد بوده و این مردم باید تکریم شوند و از حق این مردم دفاع خواهم کرد زیرا به میان‌جلگه ظلم شده است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت‌های این شهرستان ارتقای راه نیشابور به کاشمر و راه نیشابور به تربت‌حیدریه است.
سنددار شدن زمین‌های چاه سالار پس از ۶۲سال
فرماندار میان‌جلگه گفت: روستای چاه سالار ۲هزار و ۵۰۰نفرجمعیت دارد و پس از ۶۲سال زمین‌های این روستا سنددار می‌شود و برای همه آنها سند محضری گرفتیم.
وی درباره حواشی بازار دام میان‌جلگه گفت: فرماندار و نماینده وقت بد‌ون اینکه مراحل قانونی طی شود آمدند و‌ کلنگ احداث این بازار را زدند و‌ سه‌هزار آدم را هم سهامدار کردند و بیش از ۲۰میلیارد تومان هزینه کرده بودند و اما مجوز نگرفتند و زمانی که من فرماندار شدم و به اینجا آمده بودم حکم تخریب بازار دام را اموز اراضی استان صادر کرده و سازمان بازرسی هم ورود کرده بود.
وی افزود: خودم به سازمان بازرسی جواب دادم و مشکلی را که نماینده و فرماندار وقت به گردن ما انداخته بودند حل کردم.

شهرستان میان‌جلگه یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی ایران به مرکزیت شهر عشق‌آباد است که بر اساس تصویبنامه هیئت وزیران، در ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ با ارتقای بخش پیشین میان‌جلگه شهرستان نیشابور ایجاد شده‌است.
این شهرستان دارای جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر و مساحت ۲۸۹۰ کیلومتر مربع می باشد.