سرپرست گروه موسیقی «ژِن آوا» گفت: امیدوارم برگزاری جشنواره موسیقی فجر خراسان رضوی که در نیشابور شاهد برگزاری آن بودیم ادامهدار باشد و به موسیقی بانوان در خراسان رضوی توجه ویژهای شود.
اعظم جوانبخت با بیان اینکه در این جشنواره حس خیلی خوبی از مخاطبان دریافت کردیم و پس از یک ساعت اجرا اعضای گروه خسته نشده بودند، گفت: به همراه گروه چند روز قبل در چهلمین جشنواره بین المللی فجر در تهران شرکت داشتیم، اما استقبال مردم در جشنواره موسیقی فجر نیشابور خیلی بیشتر بود.
جوانبخت ادامه داد: یکی از زیباترین اتفاقات فرهنگی خراسان رضوی برگزاری جشنواره موسیقی فجر بود و به عنوان یک بانو که سالهاست مشغول فعالیت هستم و نتوانسته بودیم در شهرهای خراسان دیده شویم و محدود بودیم، رویداد شیرینی بود.
وی افزود: امیدوارم این روند که در نیشابور شاهد آن بودیم ادامهدار باشد و به موسیقی بانوان در استان توجه ویژهای شود.
بانوی دو تار نواز کرمانج گفت: سال گذشته در فستیوال کشور ترکیه حضور داشتیم و ۲ دوره در جشنواره موسیقی نواحی و ۳ دوره در جشنواره بینالمللی موسیقی فجر و یک دوره جشنواره موسیقی فجر خراسان رضوی به میزبانی نیشابور شرکت کردهایم.
جوانبخت در مورد حمایت مدیران و مسئولان از گروههای مختلف هنری، بیان کرد: از مدیران و مسئولان درخواست دارم از گروههای موسیقی حمایت کنند و زمانی که در شهر و دیار خود گروههای حرفهای دارند به دنبال دعوت از سایر شهرستانها و استانها نروند.
سرپرست گروه «ژن آوا» درباره جدیدترین قطعه موسیقی این گروه گفت: قطعهای به نام «بازار عشق آباد» خواندهام و اثر جدیدی است که با گویش کرمانجی خوانده شده است و اشاره به بازار مرکزی شهر قوچان دارد. در این آهنگ یک داستان عاشقانه در این بازار روایت شده و شاعر این اثر استاد «صادق آدینه » هستند.
کلاهی که بر سر نیشابوریها رفت
بیعدالتی در توزیع بلیتهای جشنواره موسیقی فجر نیشابور
نخستین جشنواره موسیقی فجر در نیشابور، بهجای آنکه فرصتی برای لذت بردن از موسیقی باشد، به چالشی بزرگ برای دوستداران این هنر تبدیل شد. مهمترین مشکل، دسترسی دشوار به بلیت کنسرتها بود که در همان دقایق نخستین باز شدن سایتهای فروش، به اتمام میرسید.
در این میان، حتی برگزاری اجراهای فوقالعاده نیز نتوانست پاسخگوی تقاضای مشتاقان باشد. بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار خاتون شرق، بسیاری از علاقهمندان که به امید خرید بلیت به محل فروش حضوری در هتل امیران مراجعه کرده بودند، دست خالی بازگشتند.
اما آنچه نارضایتیها را دوچندان کرد، رواج بازار سیاه بلیتها بود. گزارشها حاکی از آن است که بلیتهای کنسرتها در این بازار با چندین برابر قیمت به فروش میرسید. این در حالی است که شنیدهها از اختصاص سهمیهای از بلیتها به برخی افراد خاص و صنایع خاص حکایت دارد؛ امری که به نظر میرسد زمینهساز سوءاستفاده و حاتمبخشی به گروهی محدود شده و حقوق عموم مردم را پایمال کرده است.
اگر قرار باشد چنین رویکردی در برگزاری رویدادهای فرهنگی ادامه یابد، نهتنها از اشتیاق مردم به حضور در این برنامهها کاسته خواهد شد، بلکه جشنوارهای که باید فرصتی برای گسترش موسیقی در میان عموم باشد، به محفل ویژهای برای عدهای خاص تبدیل خواهد شد. مسئولان فرهنگی و برگزارکنندگان جشنواره باید پاسخگوی این نابسامانی باشند و تدبیری بیندیشند که در آینده، چنین بیعدالتیهایی تکرار نشود.