۱۶۶مصوبه ستاد تسهیل استان برای نیشابور بزرگ
۱۶۶مصوبه ستاد تسهیل استان برای نیشابور بزرگ
خاتون‌شرق- مسعود اکبری معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور با اشاره به اینکه جلسه ستاد تسهیل استان با محوریت بررسی مشکلات نیشابور بزرگ در این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: حضور مدیران دولت در میان مردم و صنعت‌گران و کشاورزان برای بررسی و پیگری و رفع مشکلات در شهرستان نیشابور و فیروزه و زبرخان انجام شد.

مسعود اکبری معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور با اشاره به اینکه جلسه ستاد تسهیل استان با محوریت بررسی مشکلات نیشابور بزرگ در این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: حضور مدیران دولت در میان مردم و صنعت‌گران و کشاورزان برای بررسی و پیگری و رفع مشکلات در شهرستان نیشابور و فیروزه و زبرخان انجام شد.

وی افزود: از چند ماه قبل با همکاری کمیسیون حمایت قضایی و ستاد تسهیلات جلسات مشکلات صنعت‌گران و کشاورزان  برای پیگیری و حل در شهرستان برگزار می‌شود اما مواردی هست که نیازمند پیگری‌های استانی و  ارجاع به ستاد تسهیل استان است و روز گذشته با حضور آقای چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و آقای سلیمان‌پور مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و رئیس سازمان صمت استان، دبیر کمیسیون بانک‌های استان و جمعی از مدیران و سرپرستان بانک‌های استان، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان با حضور فرمانداران فیروزه و زبرخان این‌جلسه تشکیل شد.

وی اظهار کرد: در مرحله نخست مسائل و مشکلات صنایع در شهرستان احصاء شد و این موارد به استان منعکس شد و از ساعت هشت صبح میزبان‌مدیران استانی در قالب پنج کارگروه امور بانکی، اموز زیربنایی و انرزی، امور مالیاتی، امور کشاورزی و امور سرمایه‌گذاری و گردشگری بودیم و به صورت تخصصی مشکلات واحدهای اعلام شده با حضور مدیران و متصدیان این واحدها بررسی شد و در نهایت در جلسه جمع‌بندی ستاد تسهیل استان این‌ موارد مطرح و در این رابطه ۱۶۶ مصوبه تایید شد البته هنوز صورتجلسه رسمی به ما ابلاغ نشده است.

وی گفت: از این تعداد یکصد مصوبه مربوط به امور بانکی بود و از این تعداد ۴۱مورد مربوط به تسهیلات کشاورزی بود که اولویت شهرستان بود و ۴۰مصوبه مربوط امور زیربنایی و انرژی، ۱۷مورد امور مالیاتی که هرکدام‌ چند شرکت را مانند شرکخ تعاونی روستایی شامل می‌شود و ۹مورد هم در حوزه رفع مشکلات کشاورزی بود.

وی افزود: در حاشیه این جلسه هم با حضور معاون استاندار در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری چهار مورد مهم مطرح و به استان ارجاع شد.

اکبری گفت: تعداد زیادی از این‌مصوبات موجب رفع مشکلات واحدهای شهرستان و اشتغال‌زایی می‌شود و برای تمدید و امهال وام‌‌های کشاورزی ما نیازمند مصوبه ستاد تسهیل استان هستیم تا با هفت ونیم درصد واریز وجه وام هر واحد یک‌سال تمدید شود و ما این اختیار را از استان گرفتیم برای پیگیری این مورد از طریق تشکیل کارگروه در خود شهرستان این مصوبه به کشاورزان داده شود و نیازی به مصوبه استان نباشد.

وی افزود: از دیگری مصوبات واگذاری تسهیلات از طریق بانک‌ها به صنایع تبدیلی و تکمیلی برای خرید ژنراتور برای تامین برق در ایام کمبود برق بود.

وی گفت: از ابتدای امسال فقط تسهیلات تبصره ۱۶، فرزندآوری و ازدواج به بانک‌ها ابلاغ شده و پارسال میزان تعهد اشتغال در شهرستان نیشابور  ۶هزار و  ۳۳۹نفر بود که از این میزان ۱۱۱درصد محقق شده است.