گران‌فروشی، شایع‌ترین تخلف در بازار نیشابور
گران‌فروشی، شایع‌ترین تخلف در بازار نیشابور
خاتون شرق - نجم‌الدین گرمابی رئیس شعبه تعزیرات حکومتی شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور گفت: بیشترین تخلفات در بازار نیشابور شامل گران‌فروشی، درج نشدن قیمت و صادر نکردن فاکتور است.

نجم‌الدین گرمابی رئیس شعبه تعزیرات حکومتی شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور گفت: بیشترین تخلفات در بازار نیشابور شامل گران‌فروشی، درج نشدن قیمت و صادر نکردن فاکتور است و مهم‌ترین عامل در کاهش تخلفات درج قیمت است‌و سهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۵ تخلفات این حوزه را اطلاع داده و پیگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات حکومتی یک سازمان شبه قضایی است که زیر نظر وزارت دادگستری انجام وظیفه می‌کند گفت: این سازمان به تخلفات اقتصادی در بخش دولتی و غیردولتی و تخلفات بهداشت و دارو و درمان رسیدگی می‌کند و همچنین در حوزه قاچاق کالا و ارز فعالیت دارد و کلیه ظابطان دادگستری ضابط سازمان تعزیرات حکومتی هم‌ محسوب می‌شوند و علاوه بر آنها بازرسان اداره ثبت و جهاد کشاورزی و اتاق اصناف و دامپزشکی و بهداشت و دارو و درمان هم ضابط تعزیرات حکومتی هستند.
وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی سریع‌تر به تخلفات شعبه‌های سیاری را پیش‌بینی کرده و طی ۲سال اخیر با مصوبه سران قوا اختیاراتی برای رسیدگی سریع به پرونده‌ها برای سازمان تعزیرات حکومتی در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: سازمان تعزیرات شهرستان نیشابور با یک رئیس شعبه و ۶کارمند اداری در حال خدمت‌رسانی است و از لحاظ آمار فعالیت جزو رتبه‌های برتر در سطح استان است.
وی افزود: طی یک سال گذشته در حوزه کالا و خدمات یک‌هزار و ۳۷۰ فقره پرونده‌ وارده داشته‌ایم که از این تعداد یک‌هزار و ۳۶۸ فقره مختومه و ۴۴میلیارد ریال حکم‌ جریمه صادر شده است.
وی گفت: در حوزه قاچاق کالا و ارز ۳۷۷ فقره پرونده تشکیل و ۳۸۹فقره مختومه و ۹۸میلیارد ریال حکم‌ محکومیت صادر شده و در حوزه بهداشت و دارو و درمان هم بالغ بر ۹۱۱فقره پرونده تشکیل و از هین تعداد ۹۰۱فقره پرونده با ۱۲میلیارد ریال جریمه مختومه شده است.
وی اظهار کرد: یکی از موارد مهم در تعزیرات حکومتی اجرای احکام است و آمار عملکرد این بخش طی یک سال گذشته در حوزه کالا و خدمات یک‌هزار و ۱۲۹ فقره پرونده با ۱۸۶میلیارد ریال جریمه، در حوزه قاچاق کالا و ارز ۱۷۲ فقره پرونده با ۹۸میلیارد ریال جریمه و در حوزه بهداشت و دارو و درمان ۱۰میلیارد ریال جریمه صادر شده است.

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در این‌ جلسه گفت: یکی از نکات مهم در برنامه هفتم اضافه شدن ۲سال به سن بازنشستگی است که ظاهرا حذف شده است.
وی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: مورد دیگری که در دستور کار قرار دارد کاهش پرونده‌های دادگستری است و به این‌ منظور قرار شده پرونده‌های الکترونیکی جایگزین کاغذی شود و قرار بود تا پایان سال ۱۳۹۹ طرح کاداستر تکمیل شود اما هنوز در سال ۱۴۰۲ تکمیل نشده است.
وی افزود: درباره لایحه حجاب هم پیام‌های زیادی می‌رسد و امروز در حوزه تعزیرات هم با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم و قرار شده در برنامه هفتم ۴۰درصد از پست‌های بلاتصدی حذف شود.
وی گفت: امروز در حوزه دادگستری و قضایی نیشابور دارای بهترین‌ها هستیم و من‌ نماینده همه مردم نیشابور بزرگ‌ هستم و به خاطر همه بداخلاقی‌هایی که در فضای مجازی نسبت به برخی از شما شده عذرخواهی می‌کنم.