ویلای مربوط به یکی از افسران انتظامی را تخریب کردیم / در بحث ساخت و سازهای غیر مجاز با کسی تعارف نداریم
ویلای مربوط به یکی از افسران انتظامی را تخریب کردیم / در بحث ساخت و سازهای غیر مجاز با کسی تعارف نداریم
خاتون شرق - مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: همه‌ی ساخت و سازهای غیر مجاز در سراسر شهرستان تحت رصد گشت‌های جهاد کشاورزی است و به سراغ همه‌ی آنها خواهیم رفت.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: همه‌ی ساخت و سازهای غیر مجاز در سراسر شهرستان تحت رصد گشت‌های جهاد کشاورزی است و به سراغ همه‌ی آنها خواهیم رفت.

به گفته‌ی علی مبارکی، در سال جاری ۱۱۰۰ واحد غیر مجاز ویلاسازی در مناطق مختلف شهرستان تخریب شده و این کار را تا پایان واحدهای غیر مجاز ادامه می‌دهیم.

وی به خاتون شرق گفت: مناطق گردشگری و خوش‌آب و هوای شمال شهر، محلی برای خرید و فروش غیر مجاز و تغییر کاربری‌های غیر قانونی سودجویان شده و در نظر داریم همه‌ی این واحدها را به مراجع قانونی معرفی کنیم.

مبارکی با تأکید بر اینکه جهاد کشاورزی، طبق قانون، با حضور نماینده‌ی دادستان، اعمال قانون می‌کند گفت: بر خلاف آنچه در ذهن افراد است در بسیاری از موارد، ما نیاز به اخطار و تذکر نداریم و با حضور نماینده‌ی دادستان ورود می‌کنیم و در صورت واجد شرایط تخریب بودن، همان‌جا فی‌المجلس اعمال قانون می‌کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی نیشابور گفت: برخی واحدهای ویلایی که در مناطق غیر مجاز ساخته شده‌اند به دادگاه معرفی شده‌اند و بعضی نیز به دلیل دارا بودن شرایط قانونی، مجوز دادگاه را اخذ کرده‌ و تعیین تکلیف شده‌اند.

به گفته‌ی این مسؤول، بیشترین تقصیر متوجه معامله‌گرانی است که مردم را فریب می‌دهند و برای کسب منافع مادی، آنها را تشویق به خرید اراضی کشاورزی و تغییر کاربری می‌کنند که کاملا غیر قانونی است.

مبارکی تصریح کرد: جلساتی با اتحادیه‌ی واحدهای املاک و مسکن داشته‌ایم و مقرر شده جلو این افراد سودجو گرفته شود که امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد این برخورد باشیم تا مردم دچار گرفتاری و هزینه‌های خرید و تغییر کاربری و تخریب واحدهایشان نشوند.

رئیس جهاد کشاورزی نیشابور یادآور شد: در شهرک پردیسان در شرق اراضی روستای صومعه، برای ۲۱ واحد اخطار صادر شده و منتظر هستیم خودشان اقدامات لازم برای تسلیم به قانون را انجام دهند تا ما مجبور به تخریب نباشیم.

وی همچنین گفت: در روستای دشت، ابوسعدی، جاده‌ی باغرود، صومعه، میرآباد، عیش‌آباد و سایر روستاهای شمالی مواردی از اخطار و تخریب داشته‌ایم و به سراغ همه‌ی واحدهای غیر مجاز می‌رویم و اعمال قانون می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در میرآباد حتی کار به درگیری با اهالی هم کشید و نیروهای انتظامی ورود کردند تا مشکل حل شد اما به هر حال، ما مأمور به تکلیف هستیم و باید وظایف قانونی خود را برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ویلاسازی‌های غیر مجاز انجام دهیم.

مبارکی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در روشنگری مردم دارند گفت: به شهروندان گفته‌ایم که هر گونه تغییر کاربری غیر مجاز، جرم است و نیاز به اخطار نیست و ما می‌توانیم مستقیما اعمال قانون کنیم.

وی ادامه داد: برخی افراد به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند چرا اخطار به ما ندادید در حالی که مر قانون تأکی دارد که این کار جرم است و اگر کسی هم نداند، هیچ حقی برای او ایجاد نمی‌شود چون جهل به قانون رافع مسؤولیت افراد نیست.

رئیس جهاد کشاورزی نیشابور از برخورد با تغییر کاربری‌های غیر مجاز به عنوان یک وظیفه‌ی ذاتی و همیشگی جهاد کشاورزی یاد کرد و گفت: ویلاسازی در اراضی کشاورزی، کار نادرستی است و به کشاورزی و امنیت غذایی صدمه می‌زند و لذا ما به عنوان مسؤولیت مستقیم در این زمینه، با هیچ‌کس تعارف نداریم و با همه‌ی متخلفین برخورد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در همین ماه گذشته، در جاده‌ی باغرود، یک واحد غیر مجاز را که به یکی از افسران انتظامی مربوط می‌شد تخریب کردیم و با وجودی که ایشان خیلی هم اعتراض و سر و صدا کرد ما وظیفه‌ی قانونی خود را انجام دادیم.

وی ادامه داد: در مناطقی که جهاد کشاورزی ورود کرده و اعمال قانون داشته، قیمت‌های کاذبی که بنگاه‌های معاملاتی درست کرده بودند شکسته شده است.

مبارکی گفت: برای مثال در روستای نوبهار در اثر برخورد و اعمال قانون، قیمت‌ها بشدت شکسته شد و معامله‌ی اراضی غیر مجاز، تقریبا متوقف گردید.