نخستین پروژه نهضت ملی مسکن به صورت خودمالکی در نیشابور کلید خورد
نخستین پروژه نهضت ملی مسکن به صورت خودمالکی در نیشابور کلید خورد
خاتون‌شرق- محسن بالاور مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن کارکنان اگزوز خودرو خراسان در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز مراحل اجرایی پروژه بزرگ‌ مسکونی فاز چهارم تعاونی مسکن اگزوز خودرو خراسان با مشارکت گروه ساختمانی بهشت گفت: برای تامین نیاز ضروری کارکنان اگزوز خودرو خراسان به مسکن، چهارمین فاز تعاونی کارکنان این شرکت در سال ۱۴۰۰ تشکیل و امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

محسن بالاور مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن کارکنان اگزوز خودرو خراسان در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز مراحل اجرایی پروژه بزرگ‌ مسکونی فاز چهارم تعاونی مسکن اگزوز خودرو خراسان با مشارکت گروه ساختمانی بهشت گفت: برای تامین نیاز ضروری کارکنان اگزوز خودرو خراسان به مسکن، چهارمین فاز تعاونی کارکنان این شرکت در سال ۱۴۰۰ تشکیل و امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

این مدرس دانشگاه افزود: نخستین فاز این تعاونی در سال ۱۳۷۹ در شهرک بسیج خیابان کوشش ۲۲ با احداث ۲۰ واحد مسکونی آغاز شد و فاز دوم این تعاونی در سال ۱۳۸۲ در شهرک اندیشه با احداث ۲۰ واحد مسکونی برای کارکنان اگزوز خودرو ادامه پیدا کرد و در سال ۱۳۸۸ فاز سوم این تعاونی در محل بلوار جانبازان نیشابور بالغ بر ۳۶ واحد مسکونی احداث کرد و امروز فاز چهارم این تعاونی مسکن در زمینی که از سال ۱۴۰۰ تهیه شده آغاز خواهد شد.

وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی یکی از اتفاقاتی که به این‌ مجموعه در بخش تامین مالی کمک موثری کرد استفاده از مدل مشارکتی با همکاری بخش خصوصی است و بدین ترتیب زمینه همکاری با یکی از شرکت‌های خوب و تخصصی در این حوزه به مدیریت مهندس بهشتیان شکل گرفت.

وی اظهار کرد: پس از ارزیابی‌های انجام شده با گروه ساختمانی بهشت عقد قرارداد شد و پس از آن یک فرآیند سخت و طاقت‌فرسا برای اخذ مجوزها داشتیم و با حمایت‌های مجموعه فرمانداری مخصوصا مهندس گیاهی و مهندس دهنوی ریاست مسکن و شهرسازی و مجموعه شهرداری نیشابور نخستین پروژه نهضت ملی مسکن به صورت خودمالکی در نیشابور مجوزهایش را به طور کامل اخذ کرد و کلید خورد.

وی افزود: یکی از چالش‌های این پروژه تهیه همین زمین بود که سال‌ها در لیست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قرار داشت و بلاتکلیف بود و احداث این‌ مجموعه مسکونی نقطه عطفی در این منطقه و موجب رونق و تحول این منطقه خواهد بود.

 

این پروژه قطعاً یکی از مدل‌های موفق تولید مسکن با کیفیت است.

جلیل بهشتیان کارشناس ارشد سازه و مدیرعامل شرکت عمران بهشت‌ سازان فیروزه شرق در این مراسم گفت: امروز شاهد شروع عملیات پروژه بزرگ گروه ساختمانی بهشت با مشارکت تعاونی مسکن اگزوز خودرو خراسان هستیم.

وی اظهار کرد: به عنوان عضوی از جامعه زحمت‌کش و کارآفرین انبوه‌سازان امروز در شرایطی در خدمت شما هستم که من و جمعی از همکارانم همه روزه شاهد خروج تعدادی از انبوه‌سازان از این حرفه و این شهر به شهرهای دیگر هستیم و این به خاطر چالش‌های اقتصادی و نداشتن توجیه مالی است که فعالیت در این صنف را با چالش مواجه کرده است و ما که دل در گرو رشد و آبادانی این شهر و این دیار داریم که زادگاه بزرگان و اندیشمندان به نام این سرزمین است هنوز مانده‌ایم به امید ساختن شهری هم پایه و هم‌تراز نام بزرگ نیشابور، مانده‌ایم به امید ایجاد رونق در سفره همشهریان که آنان هم چشم امیدشان به ادامه فعالیت ما است. مانده‌ایم به امید خانه‌دار کردن جوانانی که رویای بزرگشان داشتن یک خانه است.

وی گفت: خرسندیم که امروز با حضور شما عزیزان عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود و به طور قطع این پروژه یکی از مدل‌های موفق تولید مسکن باکیفیت برای رفاه حال شهروندان است.

وی افزود: شهروندان نیشابور لایق بهترین‌ها هستند و یقین داریم برای رسیدن به آنچه شایستگی شما را دارد باید به سمت سبک جدیدی از تولید آپارتمان باکیفیت برویم که علاوه بر تامین نیاز سرپناه، نیازهای رفاهی را نیز برطرف کرده و همچنین باعث پایداری اجتماعی و ایجاد تعامل و ارتباط موثر بین ساکنان شود و خانه خوب صرفا یک سقف و سرپناه و چهاردیواری نیست بلکه خانه خوب یک بهشت است.

وی گفت: سال گذشته روزی که با همکاری تعاونی مسکن اگزوز گام‌های نخست را برای اجرای این پروژه برداشتیم مسیری سخت و طاقت‌فرسا را طی کردیم و از صمیم قلب خوشحالم که مسئولان شهرستان با رسیدن به نگرش حفظ سرمایه و سرمایه‌گذار برای آبادانی و ایجاد اشتغال و ارائه خدمات رفاهی به شهروندان همکاری‌های موثری با ما داشته‌اند و امروز می توانم بگویم به عنوان یک جوان دهه شصتی با حمایت‌های شما دلگرمتر شده‌ام و به روزهای بهتر برای نیشابور امیدوارم.

وی در پایان از معاون عمرانی فرمانداری نیشابور، ریاست مسکن و شهرسازی، شورای شهر و شهردار نیشابور، معاونت مسکن و شهرسازی، شهردار منطقه۲، سازمان نظام مهندسی و سازمان تامین اجتماعی، آتش نشانی و پسماند، دفتر فنی و مهندسی سازه آرا و جمع همکاران در گروه ساختمانی بهشت تقدیر کرد.

 

محمود گیاهی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری نیشابور در این مراسم گفت: در حوزه شهرسازی شکل‌گیری هر مجموعه مسکونی به عنوان یک ظرفیت محسوب می‌شود و در جایگاه و توسعه و اعتلای شهر بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: دغدغه جناب مهندس بهشتیان کاملا درست است و عزم مدیریت شهری بر این است که هر چه زودتر بازنگری طرح تفصیلی شهر نیشابور به سرانجام برسد و منطقه یک هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و انبوه سازان مشکلی نداشته باشند.

وی اظهار کرد: با نگاهی که شرکت اگزوز خودرو خراسان دارد این تعاونی برای رفاه کارکنان شکل گرفته و یکی از مهم‌ترین نیازهای پرسنل این‌ مجموعه که مسکن است مورد توجه قرار گرفته است و اگزوز خودرو خراسان که یکی از مجموعه‌های خوش‌نام و موفق در سطح شهرستان است برای اینکه پرسنل و کارکنان بیشترین بازدهی را داشته باشند به این نیاز توجه ویژه داشته است و من به سهم خودم از اگزوز خودرو و تعاونی مسکن اگزوز خودرو خراسان تقدیر می‌کنم.

داوود کمیلی‌پور رئیس شورای شهر نیشابور نیز گفت: مهم‌ترین راهبرد این دوره شورای شهر نیشابور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است و شهرداری نیشابور این آمادگی را دارد که با همه سرمایه‌گذاران در بخش زمین مشارکت کرده در صدور مجوزهای لازم تسهیل کند.

وی افزود: زمانی به سمت توسعه می رویم که شهرمان تبدیل به یک کارگاه سازندگی شود و در همین پروژه تعاونی مسکن اگزوز خودرو حداقل ۳۰۰مورد اشتغال‌زایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

 

طرح تعاونی مسکن اگزوز خودرو خراسان در نوع خود بی نظیر است

مهندس مهدی کوثری معاون شهرسازی و معماری شهرداری نیشابور نیز گفت: مجوز این طرح در قالب خودمالکی مسکن برای احداث ۴۸واحد صادر شد که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی افزود: با ضوابط و قوانین جدید در آینده پروژه‌هایی با این‌وسعت و متراژ نخواهیم داشت و این آخرین پروژه‌ای است که مجوز آن توسط شهرداری صادر شده و امیدواریم این طرح به عنوان یک پروژه شاخص و ماندگار در حوزه شهری نیشابور باشد.