مشکلات ۲۵۰واحد تولیدی در استان حل شد
مشکلات ۲۵۰واحد تولیدی در استان حل شد
خاتون‌شرق- مدیرکل بازرسی خراسان رضوی گفت: طی یک سال گذشته در استان خراسان رضوی ۵۰۰ واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی و دامداری که دارای مشکل پروانه، توسعه، اقتصادی و سرمایه در گردش بود شناسایی و با پیگیری‌های انجام شده مشکلات نیمی از این واحدها برطرف شد.

سعید صفارائی / مدیرکل بازرسی خراسان رضوی گفت: طی یک سال گذشته در استان خراسان رضوی ۵۰۰ واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی و دامداری که دارای مشکل پروانه، توسعه، اقتصادی و سرمایه در گردش بود شناسایی و با پیگیری‌های انجام شده مشکلات نیمی از این واحدها برطرف شد.

حجت‌الاسلام موسی فتوحی پنج‌شنبه طی بازدید از واحد تولیدی ایرانشرق در نیشابور اظهار کرد: مشکلات سرمایه‌ای این واحد‌ها با کمک بانک ها در حوزه استانی برطرف شد و اگر مشکل توسعه‌‌ای بوده کمک‌هایی انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات را باید منتقل به مرکز کنیم زیرا در تهران باید مشکلات پیگیری شود و اگر مشکل اصلاح و تدوین قانون یا ابطال یک آئین‌نامه است که در صلاحیت دستگاه نظارتی است به طور مستمر این موارد شناسایی و انجام می شود در پی حل مسئله و مشکل هستیم.

وی گفت: یکی از تکالیف سازمان بازرسی کل کشور براساس فرامین مقام معظم رهبری حمایت از تولید است و به صورت مسمتر مشکلات واحدهای تولیدی را ور مشهد مرکز استان شناسایی و پیگیری می کنیم علاوه بر آن هر ماه از واحدهای تولیدی یک شهرستان هم که دارای مشکل هستند بازدید می‌کنیم.

 

وی افزود: نیشابور پس از مشهد شهر دوم صنعتی استان است و امروز از تعدادی از واحدهای صنعتی این شهرستان وه دارای مشکلاتی هستند بازدید کردیم و آنچه که در توانمان به عنوان دستگاه نظارتی است و می‌تواند جزو تکالیف دستگاه‌های اجرایی استان برای حمایت از این واحدها باشد انجام می‌دهیم.

وی گفت: باید نسبت به ترک فعل‌های دستگاه های متولی حوزه صنعت حساس باشیم و تذکر به موقع، برخورد قانونی و قضایی به موقع انجام شود و آنچه امروز در چند واحد تولیدی فعال شهرستان دیدیم نشان از حمایت خوب دستگاه‌های اجرایی دارد و این پویایی که در واحد های صنعتی دیده شد نشان از همین هماهنگی و همراهی در حوزه مدیریت شهرستانی دارد.

فتوحی اظهار کرد: ما برای برون رفت از مشکلات اقتصادی هیچ راهی غیر از حمایت از تولید نداریم و وظیفه ما حمایت از واحدهای تولیدی است تا مشکلاتی که در چرخه تولید به وجود می آید را برطرف کنیم.