فیروزه تنها ۲ سالن ورزشی دارد
فیروزه تنها ۲ سالن ورزشی دارد
فرماندار فیروزه گفت: شهرستان فیروزه با وجود دارا بودن استعدادهای فروان ورزشی و کسب مقام‌های مختلف در بخش استانی، ملی و بین‌المللی در بخش دانش‌آموزی در حوزه فضاهای آموزشی تنها دارای ۲ سالن ورزشی است.

ابوالفضل حکیم‌پور یکشنبه در مراسم آغاز بهره‌برداری از سالن ورزشی روستای سلیمانی در شهرستان فیروزه افزود: پارسال به همت خیرین یک هزار و ۴۰۰ مترمربع از فضاهای آموزشی این شهرستان در قالب ۱۴ آموزشگاه بازسازی و بهسازی شده و در حال حاضر ۱۰ مدرسه و سه آموزشگاه این شهرستان برای بازسازی و بهسازی دارای اولویت هستند.
وی بیان کرد: طرحی که امروز با کمک‌های دولتی و خیرین به بهره‌برداری می‌رسد به مساحت ۲هزار مترمربع می‌باشد که در این طرح سهم خیر هفت میلیارد ریال و کمک‌های دولتی هشت میلیارد ریال است.

سرانه فضای آموزشی در کشور ۳و نیم برابر افزایش یافته است

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در این‌ مراسم گفت: امروز با تلاش جهادگران با وجود رشد جمعیت دانش‌آموزی سرانه فضاهای آموزشی در کشور از ۱/۵ متر مربع قبل از انقلاب به ۵/۲ متر مربع رسیده است.
مهراله رخشانی مهر افزود: این نشان می‌دهد سرعت افزایش فضاهای آموزشی‌ در طول ۴۰ سال پس از انقلاب بیشتر از سرعت رشد جمعیت دانش‌آموزی بوده که موفقیت بزرگی است.
وی اظهار داشت: منابع مورد نیاز برای ساخت این فضاها متنوع است که شامل اعتبارات ملی، استانی و خیرین است و تا امروز بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس توسط خیرین ساخته شده که ۳۰درصد مدارس کشور را تشکیل می‌دهد.


وی بیان کرد: از سال ۹۶ بیش از ۵۰ درصد مدارس ساخته شده در کشور توسط خیر یا با مشارکت خیرین ساخته شده است و امسال برای مهرماه بیش از هشت هزار کلاس درس تحویل می‌دهیم که نیمی از این‌میزان خیرساز است.
وی تصریح کرد: امسال در قانون بودجه سال ۹۹ به مبلغ سه هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای مشارکت خیرین در اختیار داریم که تخصیص آن کامل است که باعث تحول بزرگی در طرح‌های مشارکتی است.
وی خاطرنشان کرد: ما بیش از اینکه نیازمند توسعه مدارس باشیم به دنبال توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی هستیم و در این چارچوب طرح هر ایرانی یک آجر مطرح شده است.
وی گفت: شهید رجایی‌ پیش از ریاست جمهوری در وزارت آموزش‌ و پرورش مشغول به خدمت بودند و در آن ایام از وضعیت نامناسب فضاهای آموزشی اطلاع داشتند و طرحی را برای افزایش سرانه فضاهای آموزشی به اجرا گذاشتند که هنوز هم آثار و برکات آن مشهود است.

دست آورد سفر معاون وزیر اموزش و پرورش به فیروزه

در حاشیه این مراسم فرماندار شهرستان فیروزه در گفت‌وگو با خاتون شرق اظهار داشت:با توجه به حضور معاون وزیر آموزش وپرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور مطالبه بازسازی ۱۳ مدرسه توسط فرمانداری و دکتر چنارانی نماینده مجلس به ایشان داده شد که با توجه به مذاکرات انجام شده موافقت گردید که با کمک خیرین و مشارکت تیپ ۲۱امام رضا که سردار سلیمانی در این خصوص مساعدت را لازم داشتند تمامی مدارس مذکور با حمایت مالی این سازمان بازسازی و تکمیل شود.
️ حکیم پور افزود: همچنین در این مراسم با تجهیز امکانات ورزشی سالن تازه افتتاح شده روستای سلیمانی نیز موافقت شد.