فرهنگسرای سیمرغ به بخش خصوصی واگذار شد
فرهنگسرای سیمرغ به بخش خصوصی واگذار شد
خاتون شرق - در ادامه‌ی تلاش شورای شهر به منظور ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری، فرهنگسرای سیمرغ به بخش خصوصی واگذار شد.

در ادامه‌ی تلاش شورای شهر به منظور ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری، فرهنگسرای سیمرغ به بخش خصوصی واگذار شد.

عضو شورای شهر نیشابور در حاشیه‌ی جلسه‌ی کمیسیون تلفیق این شورا در گفتگو با خاتون شرق با تأکید بر اینکه در دو نوبت مزایده، کسی داوطلب قرارداد با شهرداری در مورد اجاره‌ی فرهنگسرا نبود گفت: ما در راستای حرکت در جهت اجرای قانون درآمدهای پایدار برای شهرداری‌، باید به فکر تأمین منابع درآمدی باشیم تا بتوانیم شهر را که در حال توسعه و گسترش است و اعتبارات زیادی نیاز دارد اداره کنیم.

حبیب‌ا.. بتویی ادامه داد: وقتی فرهنگسرا در اختیار شهرداری باشد، مسؤولان مختلف با رایزنی و تعامل دستگاه‌های مافوق، می‌خواهند از این محیط به صورت رایگان یا با تخفیفات بالا استفاده کنند که عملا درآمد شهرداری از این مجموعه، منتفی می‌شود.

وی اضافه کرد: این مجموعه، کلی هزینه‌ی نگهداری، نیروی انسانی، آب، برق و تأسیسات دارد و در حال مستهلک‌شدن هم هست و باید درآمد پایداری از این قسمت برای شهرداری تأمین شود.

به گفته‌ی بتویی در حال حاضر، برخی نهادها و دستگاه‌ها به فرمانداری متوسل می‌شوند و از آنجا نامه و توصیه‌نامه می‌گیرند که از فرهنگسرا رایگان بهره‌مند شوند در حالی که هزینه‌های این مجموعه از محل درآمدهای شهرداری و در واقع از جیب مردم پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق شورای شهر گفت: در حال حاضر، بعضا افراد یا مراکزی که می‌خواهند از فرهنگسرا استفاده کنند اجاره‌ی بسیار کمی پرداخت می‌کنند که با هزینه‌های این مجموعه مطابفت ندارد.

وی تأکید کرد: بحث واگذاری فرهنگسرا به بخش خصوصی در شورای شهر مطرح مصوب شد و پس از دو نوبت مزایده و عدم استقبال، با یک پیمانکار گفتگو کردیم و در شرف عقد قرارداد هستیم که فرمانداری گفته این واگذاری به پس از انتخابات موکول شود.

بتویی گفت: ما شیوه‌‌ای را برگزیدیم تا به بهترین نحو ممکن، حقوق مردم حفظ شود و کسانی که می‌خواهند از این محیط استفاده کنند باید هزینه‌های آن را بپردازند تا صرف هزینه‌های توسعه‌ی شهر شود.