غلامحسین مظفری استاندار خراسان رضوی شد
غلامحسین مظفری استاندار خراسان رضوی شد
خاتون‌شرق _ «غلامحسین مظفری»صبح چهارشنبه گذشته در جلسه هیات دولت به سمت استاندار خراسان رضوی منصوب شد.

«غلامحسین مظفری»صبح چهارشنبه گذشته در جلسه هیات دولت به سمت استاندار خراسان رضوی منصوب شد.
غلامحسین مُظفّری (زاده ۱ اردیبهشت ۱۳۴۷) در مظفرآبادروستایی کم جمعیّت در بخشِ مرکزی شهرستان نیشابور به دنیا آمد.
پدرش کشاورز بود و زمانی که وی پنج ساله بود فوت می‌کند. مظفری در دبیرستان خیام درس خواند. در سال ۱۳۶۳ زمانی که دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد بود داوطلبانه به جبهه‌های جنگ ایران و عراق می‌رود. در سال ۱۳۷۲ در رشته مهندسی کشاورزی به فعالیت در سازمان جهاد دانشگاهی مشهد مشغول فعالیت و در سال ۱۳۷۷، رئیس جهاد دانشگاهی استان خراسان شد. در خرداد ۱۳۷۷ از سوی وزیر وقت، در دولت سیّد محمّد خاتمی، به عنوان نخستین فرماندار بومی کشور در شهرستان نیشابور آغاز به فعالیت کرد. او تا اسفند ۱۳۷۹ در مقامِ فرمانداری نیشابور باقی می‌ماند.
پس از دوران فرمانداری به سمت معاونت برنامه‌ریزی و اداری – مالی استانداری خراسان منصوب شد. وی به عنوان یک چهره اصلاح‌طلب و مدیر اقتصادی و سیاسی شناخته می‌شود.
استاندار جدید خراسان رضوی دانش‌آموخته دکترای مدیریت توسعه است که در سال‌های ۷۷ تا ۷۹ و همچنین ۹۳ تا ۹۵، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور بوده است و در حدفاصل این ۲ مقطع از سال ۸۳ تا ۸۷ نمایندگی شهرستان نیشابور در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است.
مظفری از سال ۹۲ تا ۹۳ مدیرعاملی بانک شهر را برعهده داشت و از سال ۹۷ تا ۹۹ نیز مدیرعامل منطقه آزاد کیش بود و فعالیت در سازمان اقتصادی کوثر و عضویت در هیات مدیره بانک شهر از دیگر سوابق اقتصادی این مدیر پرکار در سال های پیش از آن است.
مظفری که دارای گرایش سیاسی اصلاح‌طلبی است یکی از گزینه های مطرح اصلاح‌طلبان بود که گفته می‌شود از افراد پیشنهادی ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان در خراسان رضوی برای سمت استانداری بوده است و با توجه به وجهه و تجربه اقتصادی و مدیریتی مظفری، باید حضور وی در جایگاه نخست مدیریتی استان مهم و پرجمعیت خراسان رضوی را مغتنم شمرد.
پیش از مظفری، یعقوبعلی نظری، فرمانده اسبق سپاه امام رضا(ع)، سکان استانداری خراسان رضوی در دولت سیزدهم را در دست داشت.

ریاست جهاد دانشگاهی استان خراسان، معاون استاندار خراسان بزرگ، دو دوره معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور، معاون استاندار تهران، معاون سازمان اقتصادی کوثر، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک شهر، عضویت در هیات‌مدیره‌ بانک تجارت، مستشار دیوان محاسبات کشور و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از دیگر سوابق اجرایی مظفری است.
خراسان رضوی با حدود هفت میلیون نفر جمعیت، ۳۴ شهرستان، ۹۰ شهر و نزدیک به ۲ هزار و ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانواری دارد.