شرکت آبفای نیشابور در مسیر توسعه
شرکت آبفای نیشابور در مسیر توسعه
خاتون شرق - جعفر تمیز مدیرعامل شرکت آبفای نیشابور در حاشیه بازدید معاون استاندار و فرماندار نیشابور از این شرکت به مناسبت روز کارگر گفت: : پارسال برای تامین آب شرب شهر نیشایور ۱۲حلقه چاه آب شرب جابجا و در ۱۳ حلقه چاه با عملیات  احیا و مهندسی مجدد حدود  ۳۰۰ لیتر به توان تولیدی آب شرب برای شهر نیشابور اضافه کردیم و در حال حاضر آب شرب شهر نیشابور توسط ۵۷ حلقه چاه تامین می‌شود و در حال حاضر توان تولید یک‌هزار و ۵۰لیتر بر ثانیه و نیاز آبی در اوج مصرف یک‌هزار و ۳۵۰ لیتر بر ثانیه است و در حال برنامه‌ریزی برای رسیدن به تامین این میزان از نیاز هستیم.

جعفر تمیز مدیرعامل شرکت آبفای نیشابور در حاشیه بازدید معاون استاندار و فرماندار نیشابور از این شرکت به مناسبت روز کارگر گفت: : پارسال برای تامین آب شرب شهر نیشایور ۱۲حلقه چاه آب شرب جابجا و در ۱۳ حلقه چاه با عملیات  احیا و مهندسی مجدد حدود  ۳۰۰ لیتر به توان تولیدی آب شرب برای شهر نیشابور اضافه کردیم و در حال حاضر آب شرب شهر نیشابور توسط ۵۷ حلقه چاه تامین می‌شود و در حال حاضر توان تولید یک‌هزار و ۵۰لیتر بر ثانیه و نیاز آبی در اوج مصرف یک‌هزار و ۳۵۰ لیتر بر ثانیه است و در حال برنامه‌ریزی برای رسیدن به تامین این میزان از نیاز هستیم.
وی گفت: شبکه توزیع نیشابور شامل پنج زون است که زون یک و ۲ تکمیل شده و زون سه با ۱۶میلیارد اعتبار به زودی آغاز خواهد شد و برای احداث مخزن آب طرح مسکن ملی با اعتبار ۲۸میلیارد تومان پیمانکار انتخاب شده  و ۲۲میلیارد تومان اعتبار نیز برای احداث شبکه توزیع آب و فاضلاب در این منطقه مورد نیاز و در حال اجرا می باشیم


وی افزود: نگهداری و بهره برداری از شبکه ها ی آب و فاضلاب  ماهانه بیش از سه‌ونیم میلیارد تومان هزینه دارد.
وی گفت: در حال حاضر شش طرح در حوزه آبرسانی و ۹ طرح در حوزه فاضلاب نیشابور در دست اجرا است و در حال حاضر ۵۵درصد از کل شهر نیشابور با ۶۰هزار انشعاب به فاضلاب شهری متصل است.

پایان کمبود چندین ساله آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور همچنین از پایان کمبود چند ساله آب شرب روستای میرآباد مازول بخش مرکزی این شهرستان خبر داد .
جعفر تمیز گفت: با توجه به کمبود آب و جیره بندی چاه آبرسانی روستای میرآباد مهندسی مجدد این چاه در دستور کار معاونت بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود: چاه آبرسانی روستا با نوسازی لوله آبده ، کابل برق رسانی، الکتروپمپ و تابلو برق با اعتباری بالغ بر ٢۱ میلیارد ریال تجهیز و وارد مدار بهره برداری شد.
تمیز خاطر نشان کرد: با اجرای عملیات تجهیز چاه آبرسانی روستای میرآباد آبدهی چاه از ٧/۵ لیتر به ٢٠ لیتر بر ثانیه افزایش و مشکل چندین ساله کمبود آب ١٢٠٠ مشترک این روستا رفع شد.

‍ آغاز اجرای عملیات ٧۵٠ متر لوله گذاری آب شرب به جنوب شهر نــیــشــابــور
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور در بخش دیگری از سخنانش از آغاز عملیات اجرای لوله گذاری آب شرب به مناطق جنوب شهر نیشابور خبر داد.
جعفر تمیز افزود : در راستای اجرای پروژه طرح اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب شهر نیشابور و تفکیک زون ۴ از ۵ ،عملیات لوله‌گذاری با لوله فایبرگلاس به قطر ۵۰۰ میلیمتر به طول ٧۵٠ متر در خیابان شریعتی حدفاصل چهارراه شریعتی تا خیابان سیمتری شهید طالقانی به منظور آبرسانی به مناطق جنوبی شهر نیشابور آغاز شد.
وی افزود: با اجرای این پروژه و اتصال آن به خط لوله ٩٠٠ میلیمتر خروجی مخزن ١٠ هزار مترمکعبی غزالی در تقاطع خیابان شریعتی و کمال الملک، خط مذکور در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
لازم به ذکر است فاز اول پروژه تفکیک زون ۴ از ۵ با عملیات لوله گذاری به طول ۴.١ کیلومتر در اقطار ٣٠٠ ، ۴۰۰ ، ۵۰۰ ، ۶۰۰ و ٧٠٠ میلیمتر و ساخت ٢۵ باب حوضچه شیرآلات جهت تفکیک زون شماره ۴ از ۵ شهر نیشابور با اعتباری بالغ بر ٣۵٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات جاری در حال اجرا می باشد.
وی خاطر نشان کرد: با تکمیل این پروژه و اتمام پروژه لوله گذاری به قطر ٩٠٠ میلیمتر خروجی مخزن غزالی ، در راستای توزیع عادلانه آب مناطق جنوب، شرق و غرب شهر نیشابور «منطقه شماره ۵ شهر نیشابور» از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.