راه اندازی خدمات سطح سه در مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
راه اندازی خدمات سطح سه در مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
خاتون شرق - مرکز ناباروی شمس شرق نیشابور تا اوایل سال آینده، کلیه خدمات مورد نیاز زوج های نابارور را ارائه می دهد و به بهره برداری کامل می رسد.

مرکز ناباروی شمس شرق نیشابور تا اوایل سال آینده، کلیه خدمات مورد نیاز زوج های نابارور را ارائه می دهد و به بهره برداری کامل می رسد.

به گفته کارشناس مرتبط قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور روز سه شنبه ۱۲ دی ماه، این خبر را در ششمین جلسه کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت اعلام کرد.

به گفته مرکز زهره فروزش، مرکز ناباروری شمس شرق در حال حاضر خدمات سطح یک و سطح ۲ درمان ناباروری را به مراجعین ارائه می کند اما برای خدمات سطح سه، یک نیروی انسانی متخصص نیاز است که این متخصص در حال گذراندن دوره تکمیلی است و تا سه ماه آینده، این بخش نیز فعال می شود.

کارشناس قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور توضیح داد: در سطح یک ما زوج ها را شناسایی و زوجینی را که مشکلات اولیه ناباروری دارند از طریق جراحی کوچک و درمان دارویی، درمان می کنیم و در سطح ۲ که شامل انتقال اسپرم مرد به خانم است نیز خدمات این مرکز کامل است.

وی خاطر نشان کرد: خدمات سطح بالا به معنای گرفتن تخمک زن و حاملگی خارج از رحم می باشد که برای ارائه خدمات این سطح نیاز به نیروی تخصصی هست اما از نظر تجهیزات علمی و فنی، زمینه ی ارائه خدمت کامل است و فقط منتظر آمدن نیروی تخصصی هستیم.

در این جلسه، اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در زمینه تبلیغات و فعالیت های رسانه ای برای موضوع جوانی جمعیت و بالا بردن نرخ باروری، توسط کارشناس روابط عمومی این نهاد تشریح شد.

همچنین از دستگاه های اداری عضو کمیته خواسته شد تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.

در بخشی از این جلسه، نماینده هفته نامه خاتون شرق، پرسش هایی از مسوولان کمیته پرسید که بی پاسخ ماند.

این پرسش ها در زمینه عدم وجود کمیته یا گروه تبلیغات در این تشکیلات، پیشگیری از سقط جنین های غیر قانونی، سطح بودجه فرهنگی برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی این برنامه توسط بخش خصوصی و همچنین عدم پایگاه اطلاع رسانی خاص جوانی جمعیت در فضای مجازی بود که به جز یک مورد که به بحث چالشی با نماینده خاتون شرق منتهی شد، اجازه طرح در کمیته نیافت.

در این جلسه، نماینده جمعیت نفس ضمن برشمردن خدمات این مجموعه در پیشگیری از سقط جنین، عمده مشکل این بخش را فرهنگی و اعتقادی دانست.

همچنین رئیس اداره امر به معروف نیشابور نیز دیدگاه های خود پیرامون جوان سازی جمعیت را تشریح کرد.

تشکیل ۴ کمیته یا زیرمجموعه در زمینه های تبلیغات، آموزش و پشتیبانی برای برنامه جوان سازی جمعیت، از مصوبات این جلسه بود.َ