دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع و معادن نیشابور برگزار شد
دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع و معادن نیشابور برگزار شد
خاتون شرق - دومین نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صنعت و معدن نیشابور بزرگ در نمایشگاه دائمی و بین‌المللی خیام نیشابور برگزار شد.دومین نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صنعت و معدن نیشابور بزرگ در نمایشگاه دائمی و بین‌المللی خیام نیشابور برگزار شد.

دومین نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صنعت و معدن نیشابور بزرگ در نمایشگاه دائمی و بین‌المللی خیام نیشابور برگزار شد.
هادی خانی معاون وزیر اقتصاد و رئیس مرکز اطلاعات مالی (FIU) وزارت اقتصاد در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه نشان داد ظرفیت‌ها و توانایی‌های نیشابور در حوزه صنعت و معدن بسیار گسترده است که باید اطلاع‌رسانی شود.
وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که در دستور کار دولت قرار دارد حمایت قاطع از اقتصاد شناسنامه‌دار است و تولید مصداق واقعی اقتصاد شناسنامه‌دار یک کشور است و این حمایت از طریق شفاف‌سازی لایه‌های پنهان فعالیت‌های اقتصادی و به‌روزرسانی دستورالعمل‌های مرتبط با بخش های اقتصادی انجام می‌شود.
وی گفت: امروز در وزارت اقتصاد صدور مجوزهای کسب‌وکار بسیار سریع‌تر و راحت‌تر نسبت به قبل انجام می‌شود و در این خصوص امور مالیاتی به سمت هوشمندسازی حرکت کرده و در مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد تلاش می‌کنیم لایه‌های پنهان فعالیت‌های اقتصادی را که با معاملات مشکوکی که انجام می‌دهند تاثیر منفی بر اقتصاد می‌گذارند شناسایی کنیم و باید امید و پشتکار داشته باشیم و مطالبات‌مان را پیگیری کنیم.
رضا مهدوی نایب رئیس هیات مدیره خانه صنعت نیشابور در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها بستر مناسبی برای ارتباط بی‌واسطه مدیران صنایع و معادن با خریداران فراهم می‌کند تا نیاز‌ها، خواسته‌ها و مشکلات‌شان را بدون واسطه با یکدیگر در میان بگذارند.
وی گفت: این نمایشگاه‌ فرصت مناسبی است تا مدیران صنایع و معادن ظرفیت و نیاز بازار را شناسایی کرده و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند‌.
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌ بهترین شیوه برای تبلیغ خدمات، کالا و محصولات بدون صرف هزینه‌های سنگین است و برای برگزاری بهتر این نمایشگاه‌ها نیازمند همکاری اداره‌ها و سازمان‌ها به خصوص شهرداری برای اطلاع‌رسانی گسترده‌تر هستیم.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با استقبال گسترده صاحبان معاون و صنایع نیشابور بزرگ روبرو شد اظهار کرد: برای حضور پررنگ‌تر و نمایش توانمندی‌های صنایع و معادن نیشابور بزرگ در این‌نمایشگاه نیازمند تقویت زیرساخت‌های نمایشگاه دائمی و بین‌المللی خیام هستیم.
وی گفت: در این‌ نوع نمایشگاه‌ها ارائه تسهیلات و تخفیف‌های ویژه برای غرفه‌داران باعث استقبال بیشتر مدیران صنایع و معادن برای حضور در نمایشگاه خواهد شد.
ایمان اکبرآبادی مسئول اتاق بازگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی نیشابور نیز گفت: دومین و بزرگ‌ترین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع و معادن نیشابور بزرگ با همت و همکاری اداره صمت و تشکل‌های صنعتی از هشتم تا یازدهم شهریورماه با هدف عرضه توانمندی‌های بخش صنایع و معادن نیشابور برگزار شد.
وی افزود: در حاشیه این‌ نمایشگاه جلسات هم‌اندیشی و بررسی مشکلات با حضور صاحبان غرفه‌ها و مدیران صنایع و معادن برای برگزاری بهتر این نمایشگاه برگزار شد و امیدواریم در سالهای آینده با برطرف شدن این مشکلات شاهد برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه باشیم.