تکمیل پروژه‌های راهداری نیشابور معطل تأمین اعتبار
تکمیل پروژه‌های راهداری نیشابور معطل تأمین اعتبار
خاتون شرق - مجید مفیدی‌فر رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل نیشابور در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت 26آذر روز ملی حمل‌ونقل گفت: روکش آسفالت محور تربت به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات لازم با وجود 30درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده و با توجه به حجم خرابی‌ها و نارضایتی‌ها پیگیر دریافت بودجه هستیم.

مجید مفیدی‌فر رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل نیشابور در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت ۲۶آذر روز ملی حمل‌ونقل گفت: روکش آسفالت محور تربت به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات لازم با وجود ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده و با توجه به حجم خرابی‌ها و نارضایتی‌ها پیگیر دریافت بودجه هستیم.
در قبال دریافت قیر رایگانی که به این اداره ارسال شد توانستیم مقداری آسفالت سرد تهیه کنیم و مقداری از روکش و بهسازی آسفالت در محورهای روستایی فدیشه به عشق‌آباد و عشق‌آباد به کاشمر به طول ۱۱ کیلومتر و ۲ کیلومتر در محور روستای کابلی اجرایی شود.
وی اظهار کرد: سه قرارداد اصلی برای احداث ۲۵ کیلومتر راههای روستایی نیشابور داریم که مقداری از آن به خاطر تخصیص نیافتن اعتبار نیمه‌کاره مانده و حدود یکصد کیلومتر راه روستایی بالای ۲۰خانوار آسفالت نشده باقی مانده و ۵۰۰کیلومتر راههای روستایی نیشابور هم نیازمند روکش آسفالت است و در حال حاضر هیچ اعتباری برای آسفالت گرم نداریم.
وی گفت: برای راه‌های خایسک، قاسمیه، فاضل آباد، برمهان، کلاته حسن‌آباد، پاباز و حسن‌آباد عنبرکه به طول ۱۸ کیلومتر ۷۵ میلیارد تومان اعتبار لازم است که فقط پنج میلیارد تومان اختصاص یافته است.
برای احداث هر کیلومتر راه روستایی چهار میلیارد و برای راه شهری ۱۲میلیارد تومان اعتبار لازم است و امروز برای تکمیل راه‌های حوزه نیشابور بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
وی با اشاره به اینکه یکی از گلایه‌‌های شهروندان این است که چرا حوزه راه‌های کاشمر و سبزوار و تربت از نیشابور بهتر است اظهار کرد: تا سال ۱۳۹۵ شهرستان‌هایی که توانستند مقدار خوبی قیر رایگان دریافت کنند پس از آن به احداث این مسیرها پرداختند البته حوزه‌ راههای روستایی نیشابور هم بسیار گسترده‌تر است.
وی اظهار کرد: در محور شهر بار به علت کوهستانی بودن دارای ۶ آبنما است و یک پل هم باید اجرا شود و با شهرداری بار تفاهم‌نامه مشارکت امضا کردیم که باکس بتنی را ما تهیه کنیم و اجرای آن را شهرداری برعهده بگیرد و حدود ۳۰عدد باکس بتنی به ارزش ۶۰۰میلیون تومان تحویل شهرداری بار دادیم.
وی با اشاره به اینکه نسل جدید تابلوها و علائم از جنس کامپوزیت و غیرقابل بازیافت است و ارزشی برای سرقت ندارد گفت: طی یک سال گذشته بالغ بر ۲۰میلیارد تومان برای ایمن‌سازی راه‌های شهری و روستایی نیشابور هزینه شده و بیشتر نقاط بحرانی محور نیشابور به سبزوار و نیشابور به مشهد اصلاح شده است.
وی اظهار کرد: در هشت‌ماهه نخست امسال ۲هزار و ۳۰۰ مورد سفر در حوزه نیشابور انجام و ۲۸هزار مسافر جابه‌جا شده است و نسبت به پارسال تعداد سفرها ۲۳درصد و تعداد مسافر ۴۱درصد کاهش یافته است.
امسال برای تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات ۲۹میلیارد ریال در نظر گرفته شده که از این میزان ۲۱ میلیارد ریال تخصیص یافته است و همه ماشین‌آلات این اداره عمرشان بالای ۳۰سال است و ۹۰درصد ماشین‌آلات اداره راهداری نیشابور فرسوده است.

حق دلالی‌های میلیاردی حمل بار
بهشاد حقیقی رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی کالا گفت: نیشابور به نسبت جمعیت رتبه نخست را در حوزه ناوگان حمل‌ونقل کالا دارد.
وی در خصوص حمل یکی از بارها از نیشابور به تهران توسط شرکت‌ها و ماشین‌های غیر نیشابوری اظهار کرد: اصرار داشتند که دولت این مجوز را به آنان داده و می‌توانند از ناوگان خودشان استفاده کنند درحالی‌که دولت این مجوز را برای جایی داده که بار رسوب کرده و حملش با مشکل مواجه شده و ناوگانی وجود ندارد درحالی‌که در نیشابور سه هزار و ۷۰۰دستگاه ناوگان وجود دارد که با کامیونت‌ها به چهارهزار و ۲۰۰دستگاه می‌رسد.

وی در ادامه اظهار کرد: نماینده یک شرکت یا نهادی از تهران برای حمل بارش با یک شرکت در مشهد قرارداد می‌بندد و به عنوان مثال اگر حق حمل بار ۱۵ میلیون تومان باشد طی توافقی پنج میلیون تومان برای خودش برمی‌دارد و برای ۲۵هزار تن باری که قرار بود برای تهران ارسال شود بالغ بر چهار میلیارد تومان حق دلالی دریافت می‌کنند.