باید در مجلس لایحه محوری جایگزین طرح محوری شود
باید در مجلس لایحه محوری جایگزین طرح محوری شود
خاتون شرق - شنبه گذشته در ادامه سلسله نشست‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب وجمعیت جوانان انقلابی نیشابور با نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام دکتر سیدعلی حسینی نماینده ادوار نیشابور بزرگ در مجلس شورای اسلامی مهمان این برنامه بود.

شنبه گذشته در ادامه سلسله نشست‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب وجمعیت جوانان انقلابی نیشابور با نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام دکتر سیدعلی حسینی نماینده ادوار نیشابور بزرگ در مجلس شورای اسلامی مهمان این برنامه بود.

در این برنامه‌‌ها که با عنوان « انتخاب اصلح» و «انتخاب برتر» طی روزهای منتهی به انتخابات آتی مجلس با هدف تأثیرگذاری و گرم کردن تنور انتخابات برگزار می‌شود نامزدهای انتخابات مجلس در معرض آزمون سوالات چالشی حاضران قرار می‌گیرند.

این در حالی است که شب قبل از آن سیدعلی حسینی مهمان برنامه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی دیار سلسله‌الذهب شهرستان‌های نیشابور، فیروزه زبرخان و میان‌جلگه بود و در آنجا نیز به تشریح نظرات و برنامه‌های خود پرداخت.

سیدعلی حسینی در این برنامه‌ها ضمن پاسخ به سؤالات حاضران گوشه‌ای از ناگفته‌های دوران نمایندگی خود را بیان‌ کرد.

سیدعلی حسینی در این نشست با حضور فعالان سیاسی شهرستان با اشاره به اینکه امروز در کشور ما فعالیت احزاب سیاسی به هر دلیلی رونق ندارد اظهار کرد: ایجاد جبهه‌ها و تشکل‌های سیاسی – اجتماعی در کشور به ویژه در بهار سیاست که موقع انتخابات است یک امر ضروری است و شورای ائتلاف و جمعیت جوانان انقلابی نیشابور در این زمینه گام‌های موثری برداشته که جای تقدیر دارد.

وی در ادامه ضمن معرفی خود گفت: من تحصیلات‌ ابتدایی‌ را در ماروس و بار و حوزه علمیه فضل ابن‌شاذان گذراندم و دوره دبیرستان را به صورت متفرقه به اتمام رساندم و پس از شرکت در کنکور در دانشگاه تهران پذیرفته شدم و مدرکم تحصیلی‌ام را در مقطع ارشد و دکتری در رشته حقوق بین الملل اخذ کردم و چون در تهران بودم درس حوزه را هم در مدرسه مروی در ناصر خسرو تهران ادامه دادم و پس از آن وارد دستگاه‌های دولتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شدم و از کارشناسی شروع کردم و سپس رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمسار شدم و بعد از چند سال معاون اداره کل سمنان شدم و بعد از چند سال معاون و قائم مقام فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان بزرگ شدم و پس از آن توفیق پیدا کردم که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شوم و بعد از آن در سال ۱۳۸۶ برای نمایندگی مجلس نامزد شدم و به عنوان نماینده مردم نیشابور بزرگ در مجلس هشتم حضور پیدا کردم.

 

مدیرانی را که می‌خواهی عوض کنی عوض کن اما آقای حسینی نیشابور را عوض نکن

 

حسینی گفت: در آن مقطع عضو کمیسیون فرهنگی و هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی بودم که ریاست آن برعهده دکتر حداد عادل بود و پس از دوره نمایندگی چون تجربه مجلس را داشتم از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت آقای دکتر عباس صالحی به عنوان مدیر کل امور مجلس وزارت ارشاد منصوب شدم و بعد چون در بین مدیران کل نمونه شدم به عنوان‌ مدیر کل دولت از طرف ریاست جمهوری در مجلس منصوب شدم و چهارسال آخر دولت آقای روحانی در این سمت بودم تا اینکه دولت عوض شد و معاون جدید آقای دکتر سید محمد حسینی آمدند و با وجود اینکه اکثر مدیران عوض شدند بنده را ابقاء کردند و من خدمتشان رسیدم و گفتم حاضرم برگردم به وزارت ارشاد اما ایشان گفتند آیت الله رئیسی فرمودند مدیرانی را که می‌خواهی عوض کنی عوض کن اما آقای حسینی نیشابور را عوض نکن و من آنجا ماندم تا اینکه وارد انتخابات ۱۴۰۲ شدیم و بعد از آن هم اصرار داشتند که من کلا از وزارت ارشاد به ریاست جمهوری منتقل شوم که این انتقال انجام شد و در حال حاضر در ریاست جمهوری مشغول خدمت هستم.

 

مصداق تواصو بالحق باشیم

 

سیدعلی حسینی درباره اینکه به چه دلایلی وارد انتخابات مجلس شده گفت: اولین دلیل این بود که با وجود نامهربانی هایی که در انتخابات قبل شد و در هر انتخاباتی ممکن است بر نامزدها روا شود، اولاً ما سرباز کشور و ولایتیم و باید فرمایش رهبر معظم انقلاب را جهت مشارکت قوی و حداکثری عملی کنیم و مصداق تواصو بالحق باشیم که ایشان برای انتخابات فرمودند و همچنین به خاطر پایگاه اجتماعی من در نیشابور و نیز اشراف کاری که نسبت به مجلس و دولت دارم و اگر واقعاً انگیزه‌ای غیر از وظیفه و تکلیف شرعی و تعهد مردمی و اخلاقی بود وارد انتخابات نمی‌شدم. حضرت آقا هم در دیدار نوروزی با مردم در حرم مطهر امام رضا(ع) بر مشارکت حداکثری و سلامت انتخابات و رقابت سالم و امنیت انتخابات تأکید کردند و معلوم بود با توجه به شرایطی که در کشور ایجاد شد احساس کردم باید در صحنه باشم و امروز نظام بیشتر نیاز به حضور و مشارکت دارد.

وی گفت: در طی این ۴۵سال نظام جمهوری اسلامی، خدمات زیادی ارائه شده و قطعاً یک سری نواقصی هم هست ولی رویکرد ما رویکرد حق طلبانه است و همه باید برای رفع نواقص کمک کنیم و من بیش از یک رأی دادن می‌توانم کمک کنم چون در این شهر نماینده بوده‌ام و اگر کاندید شوم قطعاً تعدادی از شهروندان مشارکت‌شان قوی تر خواهد شد لذا این وظیفه برعهده من است که به میدان بیایم.وی افزود: اولین انگیزه من برای شرکت در انتخابات این بود و دوم اینکه مردم نیشابور بزرگ من را به مجلس فرستادند و من قبل از نمایندگی مجلس در چند نوبت مدیر کل یا قائم مقام مدیر کل بوده‌ام اما جایگاه نمایندگی که شأن بسیار والایی است را مردم نیشابور به من دادند و در این ایام که ۱۶ سال می‌گذرد اطلاعات، تجربه و توانمندی های جدیدی کسب کردم، در همین روابط دولت و مجلس با حدود ۲۹۰ نماینده و ۲۱ وزیر ارتباط داریم و روابط دولت و مجلس را می‌شناسم و ساز و کار آنجا را می‌دانم، اشراف به کار دارم پس الان به من نیاز بیشتری است و من تکلیف بیشتری دارم که بیایم و همه اینها به من انگیزه داد. البته هستند در میان نامزدها اشخاصی که با انگیزه کسب قدرت و ثروت برای خود و اطرافیانشان به میدان رقابت آمده‌اند اما اکثراً اینطور نیستند و واقعاً در ورود به انتخابات اگر انگیزه برای خدا و خدمت به خلق باشد ایثار است.

 

افرادی را در لیست می‌گذارند که حتی یک ساعت تجربه موثر کار اداری ندارند

 

حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما امروز بعد از ۴۵ سال در گام دوم انقلاب نیاز به مجلس تراز انقلاب اسلامی داریم.

مجلس تراز انقلاب اسلامی یعنی چه؟ یعنی نمایندگانی که در حوزه اجرا و دولت دارای توانمندی بوده و با تجربه و کارآمد و انقلابی و پاکدست باشند، من می بینم در مجالس مختلف از اصلاح طلب گرفته تا اصول گرا فرقی نمی‌کند، افرادی را در لیست می‌گذارند که حتی یک ساعت تجربه موثر کار اداری در یک اداره کل ندارند یا فرماندار و شهردار قابلی نبوده‌اند.

 

مجلس تراز و نماینده تراز حق نیشابور است

 

وی با اشاره به اینکه مجلس تراز و نماینده تراز حق نیشابور است افزود: اولویت من ۲وظیفه مهم نمایندگی است اول قانون‌گذاری و دوم نظارت بر حسن اجرای قانون.

اگر قانون گذاری به خوبی و درست انجام شود خیلی از مشکلات حل می شود، بسیاری از قوانین ما به قبل از انقلاب برمی‌گردد، بیشتر قوانین صنفی ما که الان جاری است مربوط به قبل از انقلاب است اما بعد از آن قانون‌گذاری به خوبی انجام نشده و این ضعفی است که در همه ادوار بوده و علتش هم این است که نمایندگان پیش از ورود به مجلس آنقدر وعده و وعید می‌دهند که پس از ورود به مجلس فقط دنبال همان‌ها هستند درحالی که این کارها به شدت سطح پایین است، ما باید یک قانون‌گذار خوب باشیم، نماینده باید به جای طرح محوری، لایحه محور باشد و یکی از ایرادات هم همین است که به جای اینکه لوایح دولت برسی شود از ۱۰ تا نماینده امضا می‌گیرند یک چیزی را می آوردند که دو سه ماه وقت مجلس را می‌گیرد.

 

حسینی گفت: قانون گرایی و نظارت بر حسن اجرای قانون باید در اولویت نماینده باشد البته قطعاً در حوزه نظارتی کارها و برنامه‌هایی برای شهرستان داریم، ضعف های نیشابور در حوزه دانشگاهی، علوم پزشکی، میراث فرهنگی و گردشگری، توسعه روستایی و جاده های روستایی و شهری مشهود است.

به برکت انقلاب خیلی از خدمات به روستا ها رسیده است، روستاها دارای برق و آب و گاز و آسفالت شده ولی همین روستاها شاهراه‌هایی دارند که برای این شاهراه‌ها هنوز هیچ کاری نشده است.

در طی این مدت فقط یکی از محورهای نیشابور ۲بانده شده که آن را هم من انجام دادم و آن جاده نیشابور به فیروزه بود که در دوره من شروع شد و در همان دوره به پایان رساندیم و من از نمایندگان نیشابور بزرگ در این ۱۶ سال انتظار داشتم یک وجب از جاده نیشابور به خیام به خوجان که جاده بسیار پر ترددی در مسیر نیشابور به تربت حیدریه است و همچنین جاده نیشابور به عشق آباد که به کاشمر می‌رود که آن هم جاده بسیار پرترددی است ۲بانده شود و اولویت دیگر من همین است که جاده‌های پرتردد منتهی به نیشابور را ۲ بانده کنیم و برای اختصاص اعتبار باید در بودجه سنواتی ردیفی باز شود.

قطعاً ما نیاز داریم به مبارزه با فساد، امروز مردم از گران ناراضی‌اند اما رانت‌خواری‌ها و اختلاس ها عصبانی هستند. باید خودمان به سمت رانت‌خواری و باندبازی نرویم تا بتوانیم مطالبه حق کنیم و اگر خودمان حقیقت گرا نباشیم نمی‌توانیم به دیگران بگوییم از حق بگو و عدالت ایجاد کن همان‌طور که رهبر معظم درگام دوم انقلاب تأکید کردند مشروعیت مقام های سیاسی به پرهیز از فساد و رانت های اقتصادی است و باید پاک دست و سالم باشیم و از خودمان شروع کنیم بعد بگوییم با اختلاس‌گران مبارزه کنیم.

 

حجاب مختص زنان نیست

 

حسینی در پاسخ به سؤال یکی از حاضران درباره لایحه حجاب و عفاف گفت: حجاب در اندیشه دینی ما یک ضرورت است و وقتی ضرورت دینی است باید همه به آن معتقد باشیم و به آن عمل کنیم البته خیلی‌ها هم ممکن است عمل نکنند، مگر در جوامع اسلامی همه نماز می‌خوانند؟ یا همه روزه می‌گیرند یا اگر جهاد بیاید همه به جبهه می‌روند؟ خیر.

این ضرورت دین وجود دارد و برهمه زنان و مردان ما واجب است البته حجاب مخصوص زنان نیست و مردان هم از یک فرم استاندارد حجاب باید برخوردار باشند اما در کشور ما حساسیت روی حجاب خانم‌ها است.

وی درباره لایحه عفاف و حجاب گفت: این لایحه در کمیسیون فرهنگی نبود بلکه در کمیسیون حقوقی و قضایی مطرح شد که یکی از نمایندگان نیشابور هم عضو آن کمیسیون است و طرح اولیه‌ای که به صحن آمد ایرادهای زیادی داشت و در آن فقط جرم‌انگاری شده بود یعنی اگر خانمی حجاب را رعایت نکرد در مرحله اول و دوم تذکر پیامکی و مرحله سوم محرومیت از خدمات دولتی و بعد جریمه و الی آخر بود یعنی در واقع شکل را گفته بود و خیلی به محتوا نپرداخته بود و این برگشت خورد.

حسینی اظهار کرد: حجاب از ضرورت های دین است و در قرآن کریم در آیات متعدد این واجب آمده و استاندارد حجاب را هم گفته لذا این امر واجبی است البته قطعاً یک سری اشکالاتی دارد و اگر اشکالاتی نمی‌داشت نمی‌گفتند آزمایشی اجرا شود و همین که ۳ سال آزمایشی داده‌اند، مشکلاتش حل می‌شود منتها بعضی ها می‌گویند اخلاق و فرهنگ بخشنامه پذیر نیست، بخشنامه پذیر نیست اما برنامه پذیر است.

نظام جمهوری اسلامی نمی‌تواند برای موضوع حجاب بی‌برنامه باشد و بدون تکلیف بگذارد این پرچم اسلام و دین و اهل بیت است وقتی این پرچم است ما باید به ضروریات دین در همه موارد از جمله عفاف و حجاب را پایبند باشیم و آن را تبلیغ کنیم و خودمان پایبند باشیم.

 

نه چپی بودم نه راستی بلکه انقلابی اصیل هستم

 

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این‌ سوال که چه چطور در دولت‌های مختلف دارای مسئولیت بوده است گفت: این افتخار است که من در دولت‌های مختلف مسئولیت داشته‌ام، افتخار است که در دولت هاشمی رفسنجانی رئیس اداره بوده‌ام، در اواخر دولت آقای خاتمی مدیر کل شدم و در دولت آقای احمدی نژاد بخشی از آن نماینده بودم و بخشی مدیر کل شدم و در دولت آقای روحانی مدیر کل دفتر دولت بودم و الان در دوره آیت الله رئیسی هم مدیر کل هستم چون اول اینکه انقلابی بودم نه چپ و راستی، درست کارکردم، درستی کار در مسیر انقلاب یعنی عملکردت خوب باشد.

 

نقطه قوت نیشابور بزرگ تبدیل به نقطه ضعف شده

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در جلسه جمعیت جوانان انقلابی نیشابور گفت: یکی از ظرفیت‌های نیشابور مباحث فرهنگی و گردشگری است که نقطه ضعف شده یعنی توانمندی و نقطه قوت نیشابور تبدیل به نقطه ضعف شده است، یا باید تکلیف زمین‌های میراث‌فرهنگی نیشابور را نماینده‌گان با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی حل کنند یا باید این زمین‌های پهناوری را که در اطراف نیشابور است از ثبت آثار خارج کنند تا مردم بتوانند در روستاهای مجاور خانه بسازند و مردم تکلیف زمینشان را بدانند یا باید پولی گذاشته شود و همه اینها به قیمت روز خریداری شود.

 

باید خلاءهای قانونی هوش مصنوعی پر شود

 

سیدعلی حسینی در پاسخ به سوال دیگری درباره سیاست دولت و مجلس درباره هوش مصنوعی گفت: ما در چله دوم انقلاب برای ایجاد تمدن نوین اسلامی باید طبق زمان و روز پیش برویم و به فناوری‌های جدید و نوین مجهز باشیم. امروز می‌گویند جهانی شدن اما من می‌گویم جهانی سازی، ما باید در همه فناوری‌های جدید از جمله هوش مصنوعی پیشگام باشیم و این یک نیاز ضروری است و در هئیت دولت کارهای خوبی در این حوزه شروع شده که شاهد بوده‌ام و البته در مجلس کمتر بوده مگر در کمیسیون‌های تخصصی اما باید به این موضوع پرداخته شود خلاءهای قانونی را پر کنیم به نظر من این جایی نیست که نماینده ها طرح بدهند چون تعداد معدودی از نمایندگان هوش مصنوعی را به طور تخصصی می‌شناسد، باید کارشناسان دولت، سازمان‌ها و وزارت خانه هایی مثل وزارت فناوری و اطلاعات، وزارت علوم و تحقیقات، سازمان انرژی هسته‌ای به میدان بیایند و یک لایحه دقیق به مجلس بیاورند و مجلس تصویب کند.

وی گفت: باید توجه داشت ثروت فقط حساب بانکی چاق نیست بلکه نیرو و منابع انسانی ماهر است و امروز نابهنجاری‌های اجتماعی ما وقتی است که جوان ما بیکار باشد وقتی است که خانواده در معیشت خود مشکل داشته باشد، طلاق عموماً شاید به خاطر مسائل اقتصادی و عدم اشتغال باشد و همچنین اعتیاد دلایلش بیکاری است.

 

دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور ۲۰سال پس از سبزوار تأسیس شد

وی درباره وضعیت دانشگاه‌های نیشابور گفت: نخستین سالی که دانشگاه نیشابور بودجه رسمی و ردیف اعتباری گرفت در سال ۱۳۸۸ و در زمان نمایندگی من بود و در دانشگاه آزاد نیشابور هم تا مقطع لیسانس داشتیم که رشته های ارشد و دکتری را اضافه کردیم و دانشگاه آزاد را یک گام به جلو بردیم.

وی افزود: دوره ای که من‌نماینده شدم بزرگترین شبکه بهداشت و درمان کشور نیشابور بود و هنوز با آن حجم از پرسنل و گستره کار و کارمند و پزشک به دانشکده پزشکی تبدیل نشده بود و من با خانم دکتر دستجردی وزیر وقت جلسه گذاشتم و پیگیری کردم و مجوز دانشکده علوم پزشکی را گرفتیم و آقای دکتر فرهمند به عنوان اولین رئیس علوم‌پزشکی نیشابور منصوب شد و امکانات خیلی زیادی گرفته شد و پیشرفت های زیادی کرد درحالی که در سبزوار ۲۰ سال قبل دانشگاه علوم پزشکی مستقر شده بود.

وی گفت: ما باید دانشگاه نیشابور را به دانشگاه بین‌المللی خیام تبدیل کنیم، زمانی که در کل کشورهای جهان ۳۲ دانشگاه وجود داشت ۲۸ دانشگاه در نیشابور بود، قطعاً بضاعت علمی و پزشکی نیشابور بالا است در هر دو حوزه باید ارتقاء پیدا کند.

وی در جواب سؤالی که شما مدیری انقلابی بوده اید پس چطور در تشکل بسیج دانشجویی حضور داشته و سخرانی کرده اید؟

گفت: من حضور سیستمی در هیچ‌کدام از تشکل‌های سیاسی اصلاح‌طلب نداشته‌ام و یک بار از طرف انجمن اسلامی دانشگاه آزاد از من دعوت کردند که قبول کردم و الان هم اگر هر تشکلی از دانشگاه دعوتم کند می روم زیرا دانشگاه محل نخبه‌پروری است من باید بروم درخصوص مسائل مختلف گفت‌وگو کنیم و نباید منع شویم به هرحال آنان قرار است آینده کشور را بسازند و حتماً باید تجربه ها منتقل شود. مهم این است که ما چه گفته ایم.

وی درباره تفاوت سطح اختیارات وزیر و نماینده گفت: من افتخار داشته‌ام که هم نماینده ملت باشم هم نماینده دولت در مجلس که فرقشان خیلی زیاد است. نماینده مجلس مقام تراز اول کشور است، شان اداری وکیل و وزیر یکی است، روسای قوا، معاونین قوا، سپس وزیر و وکیل در یک سطح است و البته وکیل اختیاراتش اصولاً از وزیر بیشتر است، وزیر در یک عرصه اختیارات اجرایی دارد ولی نماینده هم اختیارات قانون گذاری و هم نظارتی دارد، حق تحقیق و تفحص، سوال، استیضاح و تذکر دارد، در همه مسائل کشور هم می‌تواند اظهار نظر کند پس قدرتش زیاد است و این اصلأ قابل مقایسه با مدیر کل روابط دولت و مجلس که البته از نظر روابط در سطح بالایی است، نیست

 

وی گفت: در حال حاضر شغل من ایجاد هماهنگی بین ۲ قوه است و وظیفه دارم در چند سطح تنظیم روابط کنم، یکی اینکه اجلاسیه‌های مشترک گذاشته شود، اعضای کمیسیون‌های مجلس را به دیدار هیأت دولت ببرم، نمایندگان مجمع ۳۱ استان را به دیدار آیت الله رئیسی ببرم.وزرا برای جواب سؤال و استیضاح و گزارش می‌خواهند به مجلس بیایند من بایستی تنظیم کنم. یک کار هماهنگی و برنامه ریزی گسترده است که البته اینجا کارش زیاد است و اگر مدیری کاربلد و سالم در این سمت نباشد رانت و لابی های پلشت هم زیاد خواهد بود.

 

 

آقای فلانی را به جای حسینی مدیرکل دفتر دولت در مجلس بگذارید، سه میلیارد تومان می‌دهم

 

حسینی نماینده ادوار مجلس گفت: ببینید چرا دولت عوض می‌شود سیدعلی حسینی را نگه می‌دارند؟ مدیران کاردان هم شاید خیلی‌ها بوده اند اما بد نیست بگویم آقای دکتر حسین علی امیری که حقوقدان شورای نگهبان بود و معاون وقت امور مجلس دولت دکتر روحانی در جلسه معارفه من گفت: آقایی گفته است آقای حسینی را نگذارید مدیر کل دولت در مجلس فلانی را بگذارید در عوض سه میلیارد به شما می‌دهم هر جا صلاح دیدی خرج کنید.

 

افتخار می کنم تنها نماینده نیشابورم که برای دفاع از بیت المال دادگاهی شدم

 

درباره همین دانشکده علوم پزشکی نیشابور با فرماندار وقت چالش داشتیم، زمانی که مجوز دانشکده علوم پزشکی نیشابور را گرفتم می‌خواستند شخصی را که تخصصی نداشت به عنوان رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور بگذارند که من رفتم پیش خانم دکتر دستجردی وزیر بهداشت و ایشان مردانه ایستاد و گفتم باید حرف کارشناسی دکتر حسینی عمل شود و فردی که تخصص دارد را منصوب کنند، نه نیروی وابسته به این و آن.

چالش بعدی ما با فرماندار وقت در زمین‌های مسکن مهر بود، زمین های دانشگاهی در نیشابور باید برای دانشگاه بماند ما باید فضاهای علمی،آموزشی نیشابور را برای ۱۰۰ سال آینده مهیا کنیم نباید کاربری را عوض کرده و در آنجا خانه سازی کنیم، تغییر کاربری زمین آموزشی به مسکونی هم غیر قانونی و هم غیر معقول است.و فرماندار وقت آنقدر اصرار کرد که این کار عملی شد و من با آقای فرماندار برای منافع نیشابور تعارض داشتم.

وی گفت: شخص گردن کلفتی در پوشش خیر، زمین‌های متعلق به دانشکده کشاورزی نیشابور را تصاحب کرده بود تا مرکز معلولان بسازد،مدتش تمام شده بود مجوز چاه عمیق و قطعه بندی و در آستانه فروش بود،وقتی خبر رسید من از مرحوم غرویان امام جمعه، وقت گرفتم و برعلیه او از تریبون نماز جمعه صحبت کردم و این آقا که به بالا وصل بود بر علیه من در دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرد و از حجت الاسلام شرعی هم که در نمازجمعه فیروزه یک هفته بعد من مطرح کرده بود،شکایت کرد .با افتخار در دادگاه حاضر شدم و دفاع کردم و زمین‌ها را از چنگ زمین خواران در آوردم و به بیت المال برگرداندم. من اولین نماینده ای بودم و هستم که برای دفاع از زمین‌های نیشابور به دادگاه رفتم و هیچ نماینده ای در طول تاریخ نیشابور برای دفاع از بیت‌المال نیشابور به دادگاه نرفته است.