بازار دام میان جلگه افتتاح شد
بازار دام میان جلگه افتتاح شد
خاتون شرق - به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی نیشابور، حسین عبدی فرماندار شهرستان میان جلگه در حاشیه افتتاح بازار دام این شهرستان گفت: از سال ۱۳۹۹ و بعد از تعطیلی و انتقال بازار دام نیشابور که در محدوده شهرستان تازه تاسیس میان جلگه واقع شده بود، به علت مسافت زیاد و نیز تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد نقل و انتقال دام ها به بازار جدید، مشکلات زیادی برای دامداران میان جلگه ایجاد شده بود.

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی نیشابور، حسین عبدی فرماندار شهرستان میان جلگه در حاشیه افتتاح بازار دام این شهرستان گفت: از سال ۱۳۹۹ و بعد از تعطیلی و انتقال بازار دام نیشابور که در محدوده شهرستان تازه تاسیس میان جلگه واقع شده بود، به علت مسافت زیاد و نیز تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد نقل و انتقال دام ها به بازار جدید، مشکلات زیادی برای دامداران میان جلگه ایجاد شده بود.
وی گفت: این مشکلات به حدی بود که بخش زیادی از دامداری های شهرستان میان جلگه در معرض نابودی قرار گرفته بود، بنابراین با اتحاد و همدلی مردم و مسئولان، از سه سال قبل، پیگیر ساخت یک بازار بزرگ دام در شهرستان میان جلگه شدیم که این بازار با تلاش همگان، ساخته و افتتاح شد.
فرماندار میان جلگه اظهار کرد: ظرفیت این بازار روزانه تعداد دو هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و ۵۰۰ راس دام سنگین است و خدمات این بازار علاوه بر میان جلگه و نیشابور به دامداران بیش از ۱۰ شهرستان اطراف نیز ارائه می‌شود.
علی مبارکی معاون سازمان ومدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: زمین ۲هزار و ۸۰۰متر مربعی برای ساخت این بازار به همت مدیریت جهادکشاورزی و اداره منابع طبیعی اختصاص یافته و هزینه ۱۲۰میلیارد ریالی ساخت این بازار نیز توسط سهامداران شرکت تعاونی بازار دام میان جلگه تامین شده است.
وی اظهار کرد: شهرستان میان جلگه با دارا بودن حدود ۱۸۰هزار راس دام سبک و دو هزار و ۵۰۰راس دام سنگین از شهرستانهای مهم نیشابور بزرگ در حوزه دامپروری محسوب می شود.
مدیر جهادکشاورزی گفت: در حال حاضر شهرستان میان جلگه دارای ۲۰واحد فعال صنعتی دام سنگین و چهار واحد صنعتی دام سبک می باشد و حدود ۴هزار و ۵۰۰خانوار این شهرستان از مزایای این بازار منتفع خواهند شد.
لازم به ذکر است شهرستان میان جلگه دارای جمعیتی حدود ۴۰هزار نفر است و بازار دام این شهرستان در فاصله هفت کیلومتری شهر عشق آباد ساخته شده است.