ایران جزو ۱۲کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی است
ایران جزو ۱۲کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی است
خاتون‌شرق- سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: دشمنان نقاط ضعف را دائم تبلیغ می‌کنند و ما هم باید رشد و توسعه کشور را تبلیغ کنیم اما کجا گفته می‌شود جمهوری اسلامی ایران جزو ۱۲کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی است؟

سعید صفارائی / معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: دشمنان نقاط ضعف را دائم تبلیغ می‌کنند و ما هم باید رشد و توسعه کشور را تبلیغ کنیم اما کجا گفته می‌شود جمهوری اسلامی ایران جزو ۱۲کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی است؟

هادی طباطبایی در مراسم معارفه نخستین سرپرست فرمانداری شهرستان تازه تاسیس میان‌جلگه اظهار کرد: ما که هیچ چیز نداشتیم دیروز نخستین هواپیمای باربری سنگین ساخت داخل آزمایش شد و از هواپیمای جنگی کوثر رونمایی شد و این‌ موفقیت‌ها به همت جوانان همین مملکت تحقق یافته است.

وی گفت: طی سال‌های گذشته ما در حوزه دفاعی پیشرفت‌های وسیعی داشته‌ایم و امروز صادر کننده سلاح به بسیاری از کشورها هستیم و  سالانه بالغ بر هفت میلیارد درآمد حاصل از فروش تجهیزات نظامی داریم.

وی اظهار کرد: ما که قایق‌های معمولی را وارد می‌کردیم امروز کشتی‌های پهناور می‌سازیم، زمانی ۳۰درصد پزشکان ما وارداتی بود اما امروز از ۵۹ کشور جهان برای معالجه به ایران می‌آیند اما برخی از واقعا سکوت کرده‌ایم.

طباطبایی گفت: از سراسر دنیا برای عمل جراحی قرنیه به کشور ما می‌آیند و برای نخستین بار در دنیا داروهای بر مبنای پایه گیاهی تولید کردیم و الان به دنیا صادر می‌کنیم و اینها را باید در تریبون‌ها و فضای مجازی مطرح کنیم.

طباطبایی اظهار کرد: در حوزه تقسیمات کشوری با همت مردم منطقه، مدیران‌ و مسئولان ارتقای شهرستان میان‌جلگه اتفاق افتاد و این هدیه آماده شده، توسعه این منطقه با استقرار فرمانداری سرعت خواهد گرفت و بودجه‌های بیشتری جذب خواهد شد البته کار برای فرمانداری در شهرستان‌‌های تازه تاسیس بسیار سخت است.

وی خاطرنشان کرد: همه گفتند و اذعان داریم میان‌جلگه یک منطقه محروم است و با ارتقا این بخش به شهرستان ظرفیت پیگیری امور هم در این منطقه افزایش می‌یابد و با همکاری و تعامل ظرفیت این منطقه که مهم‌ترین آن منابع انسانی است محقق می‌شود تا شاهد رشد این منطقه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: انقلاب اسلامی از ۲ ویژگی جمهوریت و اسلامیت برخوردار است و مردم ایران در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ به این نظام برای حاکمیت سیاسی رای دادند.

معاون سیاسی استانداری خراسان‌رضوی افزود: جمهوریت نظام با حضور مردم در صحنه‌ها و انتخابات مختلف نمود و ظهور پیدا می‌کند و امسال هم شاهد اتفاق بزرگ انتخابات هستیم.

طباطبایی گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای امسال در این خصوص تذکر دادند و بر ۴ محور سلامت، امنیت، مشارکت و رقابتی بودن انتخابات تاکید کردند.

وی تصریح کرد: توجه‌ها و چشم‌های بسیاری به این انتخابات است و امسال دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم از این رو همه وظیفه دارند در خصوص حضور مردم در صحنه انتخابات تاکید کنند و نقشه‌های دشمنان را برای مایوس کردم مردم نقش برآب کنند.

ساخت بزرگ‌ترین شهرک ویلایی استان در عشق‌آباد میان‌جلگه

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‌ترین شهرک ویلایی استان در عشق‌آباد میان‌جلگه ساخته می شود و این شهرک  ۲هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی برای این بخش در نظر گرفته شده تا شاهد مهاجرت معکوس در این‌ منطقه باشیم.

وی افزود: ارتقا یک بخش به شهرستان اتفاقی نیست که با نشستن پشت در هیات دولت اتفاق بیفتد و باید سال‌ها پیگیری شود.

وی گفت: امروز اسم دیگر پیگیری معجزه است و خوشحالم که پس از پیگیری‌ خیلی از عزیزان میان‌جلگه به شهرستان ارتقا یافت و خبر خوشی دیگری که در حال پیگیری آن هستیم  برای سرولایت است و همچنین بخش مرکزی نیشابور پیگیر هستیم تا آن را به چند بخش تقسیم کنیم.

وی افزود: از همکار خوبم آقای دکتر گرمابی که در دوره قبل پابه‌پا این پرونده را تا وزارت کشور پیگیری کردیم و همچنین از آقای مهندس ارکانی که در کنار ما بودند تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به دیدار ستاد مرکزی کنگره‌ ملی شهدای سبزوار و نیشابور با مقام معظم رهبری گفت: پس از برگزاری کنگره شهدای سبزوار در هفتم مهرماه نیشابور میزبان همه عزیزان از خراسان رضوی در دیار سلسله‌الذهب خواهند بود.

چنارانی اظهار کرد: امروز آقای عبدی که یکی از انقلابی‌ترین نیروهای وزارت کشور هستند سرپرستی فرمانداری این شهرستان را برعهده می‌گیرند و امیدواریم با حضور ایشان بتوانیم گام‌های بلندی برای توسعه میان‌جلگه برداریم و باید از خیلی‌ها تشکر کرد که برای عدالت بخشی به بودجه‌ها زحمت کشیدند تا زودتر میان‌جلگه به شهرستان ارتقا یابد تا این روز ارزشمند را ببینیم.

وی افزود: شاخص‌های برخورداری بخش میان‌جلگه در سال ۱۳۹۵ در بسیاری از حوزه‌ها پائین بود اما امروز فقط ۱۰روستای بالای ۲۰خانوار برای گازرسانی باقی مانده و قول داد‌ه‌اند تا اواخر شهریورماه امسال گازرسانی این روستاها انجام می‌شود و شاخص گازرسانی در این شهرستان به ۹۹درصد می‌رسد.

وی گفت: آسفالت راه‌های روستایی و آب رسانی و برق‌رسانی در این شهرستان در حال انجام است و با کمک نیروهای نیشابور بزرگ که در بدنه سازمان برنامه و بودجه هستند دومین اتفاق بزرگ را در میان‌جلگه که بیمارستان است رقم خواهیم زد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی عشق‌آباد به نیشابور ایم امکان وجود نداشت اما برای زبرخان هم با این‌مشکل مواجه بودیم که حل شد و با پیگیری مسئولان ‌محلی با استفاده از ماده ۲۳ احداث بیمارستان میان‌جلگه هم در حال پیگیری است و امیدواریم به زودی شاهد ارتقای  ناحیه صنعتی این شهرستان به شهرک صنعتی باشیم و مجوز دام میان‌جلگه هم با سرمایه‌گذار بخش خصوصی اخذ شده است.

مدیران‌ ‌نیشابور باید با میان‌جلگه رابطه تعاملی داشته باشند

ابوطالب جوان معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور در این‌ مراسم‌ گفت: گرچه امروز میان‌جلگه از لحاظ تقسیمات سیاسی از نیشابور جدا شده اما این رافع مسئولیت مدیران دستگاه‌های اجرایی نیشابور بزرگ در قبال میان‌جلگه نیست و باید به این‌ شهرستان رابطه تعاملی داشته باشند.

وی افزود: طی سفری که به‌ وزارت کشور برای تقسیمات کشوری داشتیم با هماهنگی که خانم دکتر چنارانی انجام دادند پیگیر استقلال شهرستان‌ میان‌جلگه بودیم و امروز شاهد این استقلال هستیم و باید کمک کنیم شرایط نیشابور بزرگ هر روز مطلوب‌تر از دیروز باشد.

وی گفت: یکی از خصلت‌های انسان مومن چشم‌پوشش و رازداری است همان چیزی که امروز کم است و امروز در جامعه ما افشا‌گری و آبروریزی رواج پیدا کرده است.

ظرفیت‌های میان‌جلگه زمانی تحقق می‌یابد که دغدغه مردم را مسئولان حس کنند 

امام جمعه میان‌جلگه گفت: میان‌جلگه با جمعیت ۴۵هزارنفری و ۷۲روستا ظرفیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خوبی در این‌منطقه به وجود آورده و امروز روز جهاد خدمت و تلاش و پشتکار است و این ظرفیت‌ها زمانی تحقق می‌یابد که دغدغه مردم را مسئولان حس کنند.

حجت‌الاسلام محمد اسماعیل‌زاده تربتی گفت: امروز یک روز تاریخی در منطقه میان جلگه است و آرزوی مردم این منطقه و حافظان کویر به برکت انقلاب برآورده شد و این هدیه نظام و انقلاب به این مردم است و آن را به قال نیک می‌گیریم.

وی افزود: در دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۲ بهمن این اتفاق رقم خورد و در آستانه ولادت امام رضا شاهد به ثمر نشستن آن هستیم و این اتفاق کار خدمت‌رسانی را برای مسئولان سنگین می‌کند.

وی گفت: ساختن و پویایی هر جامعه وابسته به افراد آن‌ جامعه است و این فرصت‌ها را نباید از دست داد و منطقه میان‌جلگه یک منطقه بکر است و با کار و تلاش و اتحاد و همدلی باید آن را حفظ و از اختلاف دوری کرد و این‌منطقه نیازمند توجه ویژه است.

در پایان این مراسم حسین عبدی با حکم استاندار خراسان رضوی به عنوان نخستین سرپرست فرمانداری شهرستان تازه تاسیس میان‌جلگه منصوب شد.