اهدای نخستین عاملیت فروش سازمانی کارخانه خودروسازی نفیس زرین بینالود به صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور
اهدای نخستین عاملیت فروش سازمانی کارخانه خودروسازی نفیس زرین بینالود به صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور
خاتون شرق - تولید خودروهای مناسب و بهینه برای بخش کشاورزی همواره یکی از نیازهای اساسی کشاورزان برای کاهش هزینه‌های تولید بوده و افزایش سطح ایمنی و کاهش میزان مصرف سوخت از اولویت‌های بهره‌برداران بخش کشاورزی در این حوزه بوده است. در این راستا صنایع خودروسازی نفیس زرین بینالود واقع در شهرک صنعتی خیام با تولید نخستین محصول وانت خود با نام تجاری T3 گام بلندی در این مسیر برای کاهش دغدغه بهره‌برداران بخش کشاورزی برداشته است.

تولید خودروهای مناسب و بهینه برای بخش کشاورزی همواره یکی از نیازهای اساسی کشاورزان برای کاهش هزینه‌های تولید بوده و افزایش سطح ایمنی و کاهش میزان مصرف سوخت از اولویت‌های بهره‌برداران بخش کشاورزی در این حوزه بوده است. در این راستا صنایع خودروسازی نفیس زرین بینالود واقع در شهرک صنعتی خیام با تولید نخستین محصول وانت خود با نام تجاری T3 گام بلندی در این مسیر برای کاهش دغدغه بهره‌برداران بخش کشاورزی برداشته است و هفته گذاشته طی مراسمی هم‌زمان با میلاد رسول اکرم(ص) با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی نخستین تفاهم واگذاری عاملیت فروش سازمانی کارخانه خودروسازی نفیس زرین بینالود به صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور اعطاء شد.

بدین ترتیب به طور رسمی مرحله تولید این کارخانه در نیمه دوم امسال آغاز و قرارداد خرید سه هزار دستگاه خودرو از محصولات این کارخانه تا پایان امسال به سازمان نظام مهندسی کشاورزی امضاء می‌شود.

نوسازی ناوگان بخش ترابری کشاورزی هدف خودروسازی نفیس زرین بینالود

فرصت طلایی: شرایط فروش ویژه وانت T3 برای کشاورزان

در این مراسم مهندس امیر نیکجو رئیس هیأت مدیره کارخانه خودروسازی نفیس زرین بینالود با اشاره به اینکه تمرکز صنایع خودروسازی بینالود بر تنوع و کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش و رضایت مصرف‌کنندگان است گفت: با توجه به ناکارآمدی و فرسوده بودن وانت‌های موجود یکی از اهداف این کارخانه نوسازی ناوگان بخش ترابری کشاورزی است و امیدواریم با همکاری دوجانبه و بلندمدت بتوانیم خدمات موثری به کشاورزان ارائه بدهیم و قیمت‌گذاری این محصول هم با توجه به شرایط اقتصادی کشاورزان انجام شده و کمترین سود را در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: قیمت‌های اعلام شده بر روی سامانه کشاورزی ویژه متقاضیان بخش کشاورزی است و شرایط تقسیط هم با کارمزدی که برای آن در نظر گرفته‌ایم ویژه کشاورزان است و ما تلاش می‌کنیم در کنار کشاورزان برای رفع نیازهای بخش کشاورزی قدمهای موثری برداشته و با تمام توان در کنار این قشر زحمتکش جامعه هستیم.

وی با تقدیر از دیدگاه رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به این بخش گفت: تلاش می‌کنیم در بخش تولید و فروش موارد مختلف را برای جلب رضایت مشتریان مدنظر قرار بدهیم و امیدواریم با همکاری در زمینه افزایش میزان خرید این خودرو از طریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی امکان تمرکز ما بر تولید این محصول فراهم شود.
وی گفت: در بخش خدمات پس از فروش هم امکان ارائه خدمات پروازی و حتی اعزام خودرو فراهم خواهد شد و برنامه اصلی ما پس از فروش ارائه بهترین خدمات پس از فروش است و تعداد خودروهای فروخته شده در هر استان برای ارائه خدمات‌رسانی بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: ارائه خدمات متنوع برای بهره‌برداران بخش کشاورزی با توجه به نیازهای این قشر انجام خواهد شد و در صورت نیاز و درخواست متقاضیان این امکان وجود دارد که واحدی هم برای تولید اتاقک حمل بار برای این خودرو ایجاد شود.

نیکجو افزود: کمترین میزان مصرف سوخت نسبت به وانت‌های موجود در بازار، داشتن بزرگترین فضای بار بدون برآمدگی جای تایر در مقایسه با وانت‌های موجود در بازار، امکان بارگیری از هر طرف، سطح ایمنی بالا، شاسی بسیار قوی با ضخامت ۲۴۷میلی‌متر و داشتن امکانات رفاهی به‌روز و مشابه خودروهای سواری از مزایای این خودرو است.

 

تولید نخستین وانت شاسی بلند در خراسان با استانداردهای ۸۵گانه

دکتر سعید آستانه مدیرعامل کارخانه خودروسازی نفیس زرین بینالود نیز در این مراسم گفت: یکی از توانمند‌های مجموعه خودروسازی نفیس زرین بینالود این است که قادر به تولید سیستم‌های داخلی خودرو مانند سیستم سوخت رسانی است و در استان خراسان امکان تولید کل سیستم اگزاست وجود دارد که سبب می‌شود بسیاری از هزینه‌های واردات و حمل‌ونقل کاهش یابد.
وی اظهار کرد: نام برند خودرویی که در حال حاضر تولید می‌کنیم “ماریوس” است که زیرمجموعه خودروسازی چان گان است و وانتی با نام کی وای سی تولید می‌کند و این مدلی که ما تولید می‌کنیم کی وای سی تی ۳ پلاس و براساس استانداردهای ۸۵گانه ایران است و برخی از این استانداردها در چین الزامی نبود مانند ایربگ سرنشین یا سیستم ای اس پی در این مدل اجرا شده است که باعث شد نسبت به خودروهای مشابه گزینه پلاس به آن اضافه شود و این خودرو با نام ماریوس تی ۳ پلاس روانه بازار می‌شود.


وی گفت: علاوه بر این در آینده نزدیک یک خودرو با ظرفیت ۲تن و یک خودرو هم با ظرفیت ۲ونیم تن تولید و روانه بازار می‌کنیم و طبق توافقی که انجام شده است پس از تولید ۲هزار دستگاه خودرو از این مدل امکان تولید مدل‌های شاسی بلند و وانت و ون نیز خواهیم داشت که یک مزیت رقابتی عمده است و طبق برنامه راهبردی که داریم تا ۲سال آینده وارد جرگه وانت‌سازان حرفه‌ای و معتبر ایران خواهیم شد.
آستانه افزود: در حال‌حاضر ظرفیت تولید این مجموعه چهار خودرو در ساعت است که تا ۲ماه آینده به ۶خودرو خواهد رسید و براین اساس سالانه ظرفیت تولید ۶هزار خودرو را داریم البته باید توجه داشت پارسال ۱۲۳هزار وانت در کشور تولید شد که از این تعداد ۶۳هزار دستگاه پیکاب بوده که برای حمل بار چندان مناسب نیست و بیشتر برای آفرود استفاده می‌شود بنابراین حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار دستگاه ظرفیت داخلی داریم در حالی که نیاز و تقاضای داخلی سالانه بالغ بر ۲۰۰هزار دستگاه است.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر خودروسازان ترجیح می‌دهند وارد حوزه تولید وانت نشوند زیرا حاشیه سود آن در برابر خودروهای سواری بسیار پائین است و ما تلاش می‌کنیم ظرفیتمان را با نیاز بازار تنظیم کنیم اگرچه باز هم نیاز واقعی بازار داخلی تأمین نمی‌کند.
او گفت: ما یک بنگاه اقتصادی و برای ادامه کار نیاز به تکمیل چرخه مالی داریم و اولویت نخست ما همکاری با صندوق تعاون و رفاه کشاورزی است و در صورت پوشش این ظرفیت توسط صندوق ما هم تمایلی به خارج شدن از این چرخه نخواهیم داشت اما در صورت محقق نشدن این موضوع و جذب نشدن همه ظرفیت‌های این مجموعه توسط صندوق وارد بازار خواهیم شد.

 

افزایش سطح ایمنی و کاهش مصرف سوخت ۲شاخصه مهم وانت تولیدی خودروسازی بینالود

حجت الله علی‌محمدی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران در مراسم امضای تفاهم‌نامه واگذاری عاملیت فروش سازمانی کارخانه خودروسازی نفیس زرین بینالود به صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: این یک خودرو جدید است که جامعه هدف باید با آن آشنا شود و نوع خدمات پس از فروش در استقبال متقاضیان بسیار مؤثر خواهد بود و در این زمینه نیاز به تحقیق و توجه بیشتر است و این خودرو زمانی که به طور جدی وارد مرحله تولید شود زمینه رقابت برای بسیاری از تولیدکنندگان بسیار سخت خواهد شد زیرا ایمنی و کاهش مصرف سوخت ۲شاخصه بسیار مهم است که برای کشور به صورت تهدید درآمده است و این مجموعه به خوبی و با شجاعت می‌تواند روی آن مانور بدهد و باید این ظرفیت و توان این مجموعه اطلاع‌رسانی شود.

وی اظهار کرد: درسطح کشور ۲۷۰هزار نفر عضو داریم که از این تعداد ۱۷۰هزار نفر فعال هستند و در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع و کشور ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری با این مجموعه وجود دارد و تنها مرجع رسمی برای همکاری با این مجموعه صندوق‌های این سازمان است و ظرفیت ما در حوزه اعضای سازمان نظام مهندسی و تولیدکنندگان که ما متولی مجوز آن هستیم بسیار عالی است و این خودرو در بخش کم‌مصرفی و ایمنی مورد تأیید است و در این زمینه باید از ظرفیت بهره‌برداران نهایت استفاده را ببریم و با واحدهای دامی و مرغداری و گلخانه‌ای و توزیع سموم مکاتبه رسمی و اطلاع‌رسانی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: طراحی این خودرو در بخش باربری هم بسیار عالی بود و همه بهره‌برداران باید از تولید این خودرو خبردار بشوند و قطعا با این کیفیت و مصرف پائین مورد استقبال قرار خواهد گرفت و اطلاع‌رسانی در زمینه این خودرو جدید حتما باید به صورت سراسری و کشوری اما با برش استانی انجام شود تا زمینه رقابت نیز در بین استان‌ها روستا به روستا به وجود بیاید و باید تلاش شود این خودرو با تبلیغات بخش کشاورزی معرفی شود و به عنوان نماد این بخش معرفی شود و با توجه به وضعیت اقتصادی مردم به دنبال خودروهای ارزان و باکیفیت هستند.

وی افزود: نگاه ما به بخش کشاورزی اقتصادی است و تا زمانی که کشاورزی ما اقتصادی نشود وضعیت کشاورزی بهبود نخواهد یافت و قابلیت رقابت در دنیا را نخواهیم داشت و این بدان خاطر است که هزینه تولیدمان زیاد است و یکی از شاخص‌ها در بخش تولید هزینه حمل‌ونقل است.
وی اظهار کرد: طی بازدیدی که امروز از خط تولید کارخانه خودروسازی نفیس زرین بینالود داشتیم کیفیت خودروهای تولیدی قابل توجه بود و در بخش قیمت‌گذاری هم با همکاری و تعامل امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی به کشاورزان ارائه کنیم.
وی گفت: در بخش ایمنی، وانت‌های موجود در بازار از امنیت کافی برخوردار نیستند و متاسفانه توجه و دلسوزی لازم هم وجود ندارد همچنین در بخش کاهش مصرف سوخت که ظاهرا برخی علاقه‌مند هستند که روند نادرست فعلی ادامه پیدا کند و اراده‌ای در این زمینه وجود ندارد و به کسی هم که در این زمینه پای کار آمده است بها و ارزشی داده نمی‌شود و من از طرف همه ایرانیان قدردان این زحمات و تلاش‌ها در مجموعه خودروسازی بینالود هستم.

وی گفت: یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتصادی کردن بخش کشاورزی کاهش هزینه تولید است و شاخصه مهم آن بهینه کردن حمل‌ونقل است و در مجموعه‌ای که بازدید کردیم این شرایط برای کاهش هزینه تولید مهیا است و خودرو تولیدی در این مجموعه دارای ۲شاخصه مهم افزایش سطح ایمنی خودرو و کاهش مصرف سوخت است که به خاطر کاهش سهمیه سوخت بخش کشاورزی در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این خودرو در کاهش هزینه‌های تولید بخش کشاورزی بسیار اثرگذار است و به همکاران مأموریت دادیم این خودرو را هرچه سریع‌تر به بهره‌برداران بخش کشاورزی معرفی کنند.

 

تلاش می‌کنیم بیشتر تولیدات خودرو این مجموعه در استان خراسان به فروش برسد
علیرضا شریفیان رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در این مراسم گفت: طی بازدیدی که از خط تولید این کارخانه داشتیم نیروها آموزش دیده و استفاده از آخرین تکنولوژی از موارد قابل توجه بود و ما سعی می‌کنیم در آینده در سایر حوزه‌های مورد نیاز بخش کشاورزی از خدمات این مجموعه استفاده کنیم زیرا در حال‌حاضر به خاطر محدودیت‌هایی که ایجاد می‌کنند ادوات مناسبی وارد نمی‌شود و‌ تجهیزات به‌روزرسانی نمی‌شود و حتی اگر علم و تکنیک به روز را هم در اختیار داشته باشیم در صورت نداشتن تجهیزات کاری از پیش نخواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان در استان خراسان دارای ۹هزار و ۵۰۰نفر عضو است که از این تعداد پنج هزار نفر عضویت‌شان به روز شده است و در استان خراسان سالانه پنج هزار مجوز تمدید یا صادر می‌شود و حدود ۴۰۰دفتر خدمات غیردولتی در این استان تأسیس شده و یک‌هزار و ۶۰۰مهندس بخش کشاورزی در حوزه نظارت و مسئول فنی فعال هستند و درارتباط مستقیم با کشاورزان هستیم و این ظرفیت برای معرفی این خودرو و ارائه خدمات پس از فروش برای این سازمان وجود دارد تا دغدغه بخش کشاورزی رفع شود و موضوع پیمایش و مصرف سوخت برای کشاورزان بسیار مهم است که در خودرو تولیدی این مجموعه مورد توجه قرار گرفته است تا بدین ترتیب هزینه‌های بخش کشاورزی کاهش یابد.
وی اظهار کرد: همیشه هم ۵۰ تا ۱۰۰سال نسبت به کشاورزی رو دنیا عقب هستیم و کشاورزان پیشرو ما کسانی هستند که ارتباطاتش با کشاورزان سایر کشورها بیشتر است و برخی ادوات را خودشان وارد می‌کنند. ما در بخش ماشین و تجهیزات دغدغه‌های زیادی داریم که وانت ابتدایی‌ترین مورد آن است در حالی که نیازمند کمباین و پهپاد‌های به روز در این بخش هستیم و امیدواریم در این بخش هم این مجموعه در آینده ورود کرده و این نیاز به دست شما در خراسان برطرف شود.
وی گفت: در سازمان نظام مهندسی تلاش می‌کنیم بیشتر تولیدات خودرو این مجموعه در استان خراسان به فروش برسد و یکی از دغدغه‌های کشاورزان این است که خودروهای تخصصی برای حمل محصولات کشاورزی تولید نشده است و در این خصوص طبقه‌بندی بخش حمل بار، ایجاد کانتینر برای داشتن دمای مناسب از مواردی است که مورد نیاز این بخش است به عنوان مثال یک شرکت تولید بوقلمون و شترمرغ از خودروهای حمل اسب برای جابجایی بوقلمون و شترمرغ استفاده می‌کند و یا تا چندسال قبل خودرو ویژه برای حمل گل‌های صادراتی نداشتیم که این از آسیب‌های بخش کشاورزی است و باید با توجه خودروسازان این نیازها مرتفع شود و در این خصوص باید نیازهای بخش کشاورزی از طریق تشکل‌های کشاورزی احصا و جمع‌آوری شده و این معضلات حل شود.

 امسال سه هزار دستگاه از این خودرو توسط سازمان خریداری می‌شود

سعید صدیق مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: تفاهم‌نامه‌ای که ۶ماه قبل با این مجموعه منعقد شد و طی این مدت هم در سطح استانهای کشور امکان‌سنجی انجام شد که بازخورد آن مناسب بود.
وی افزود: صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام مهندسی کشاورزی در حال حاضر در ۳۱استان دارای دفتر است و با فعالان بخش کشاورزی در ارتباط مستقیم می‌باشد و موضوع معرفی و تبلیغ این خودرو به صورت گسترده در دستور کار این این صندوق قرار گرفته است و امیدواریم تحویل نخستین خودرو این مجموعه سرآغاز یک همکاری بلندمدت باشد و از منافع آن همه بهره‌مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: این صندوق در سراسر کشور دارای ۲۷۰هزار عضو و ۲هزار و ۵۰۰ دفتر خدمات کشاورزی است و در دورترین نقاط کشور این دفاتر فعال بوده و بالغ بر چهارمیلیون بهره‌بردار در سراسر کشور داریم و دارای این ظرفیت هستیم که در ارتباط مستقیم با کشاورزان باشیم و طبق برنامه‌ای که داریم تا پایان امسال سه هزار دستگاه از این خودرو توسط سازمان خریداری می‌شود و بهره‌بردارن می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه سانکا در لیست متقاضیان قرار بگیرند و پس از تکمیل این لیست در اختیار شرکت قرار می‌گیرد و خودرو دوکابین به صورت نقدی و تک‌کابین به صورت اقساط در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

 

بیش از ۷۰درصد ناوگان کشاورزی نیازمند بازسازی است
سیدهادی خادم موسوی کارگزار بخش خودرو-صندوق تعاون و رفاه در این برنامه گفت: هشت ماه قبل با این نیم خودروسازی آشنا شدیم و‌در ۲مرحله استعلامهای لازم را از اداره صمت گرفتیم و طی این مدت یک نظرسنجی و بازاریابی کامل از طریق مرکز آمار ایران وهمچنین مرکز اقتصاد بازرگانی حوزه کشاورزی انجام شد.
وی افزود: براین اساس حدود ۲۷درصد از ظرفیت ناوگان خودرویی کشور در این حوزه فعال است که نشان می‌دهد بیش از ۷۰درصد فقط در حوزه نوسازی نیازمندی وجود دارد و طی این مدت چند بار از خط تولید این مجموعه بازدید شد و براساس اطلاعات گردآوری شده پیش‌بینی می‌کنیم در استان مازنداران ظرفیت خوبی از متقاضیان داشته باشیم البته هشت استان در حوزه کشاورزی نسبت به سایر استان‌ها سرآمد هستند و ابتدا نظرسنجی و نیازسنجی در چهار استان انجام شد.
مورد دیگری که جناب مهندس نیکو و آستانه بسیار با ما همکاری کردند فروش این محصول به قدرت اقساطی بود وثبت‌نام‌ها د فروش نیز به صورت متمرکز از طریق سازمان‌های مهندسی انجام خواهد شد.
مدیر هماهنگی امور استان ها و بازرسی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور نیز در این برنامه با تقدیر از حمایت و همکاری سازمان نظام مهندسی گفت: تاکنون هیچکدام از خودروسازان شرایط خاصی برای بخش کشاورزی و کشاورزان در نظر نگرفته‌اند و این نگاه و سیاست حمایتی مجموعه خودروسازی نفیس زرین بینالود شایسته تقدیر است.
وی افزود: تسهیل شرایط خرید و ایجاد مراکز خدمات از مواردی است که در ادامه ورود این محصول به بازار باید مورد توجه قرار بگیرد و ما در حال‌حاضر دارای سه‌هزار مرکز خدمات هستیم که در نزدیکترین نقطه به تولید به کشاورزان خدمات ارائه می‌کنند که ارائه خدمات به این خودروها هم‌ می‌تواند در سبد خدماتشان قرار بگیرد و امیدواریم با تدابیری که اتخاذ می‌شود سازمان نظام مهندسی بتواند از این بخش به نحو موثری حمایت کند.