انتقال مشاغل مزاحم شهری و ساماندهی تابلوهای واحدهای صنفی در دستور کار شهرداری و شورا
انتقال مشاغل مزاحم شهری و ساماندهی تابلوهای واحدهای صنفی در دستور کار شهرداری و شورا
خاتون شرق - شورای شهر نیشابور از انتقال مشاغل مزاحم به محل تعیین شده و ساماندهی تابلوهای صنفی سطح شهر در آینده‌ی نزدیک خبر داد.

شورای شهر نیشابور از انتقال مشاغل مزاحم به محل تعیین شده و ساماندهی تابلوهای صنفی سطح شهر در آینده‌ی نزدیک خبر داد.

به گفته‌ی حبیب‌ا.. بتویی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر، مشاغلی که به دلیل نداشتن فضای مناسب و پر سر و صدا بودن شغل‌شان، معمولا در حاشیه‌ی خیابان‌های محل کسب‌شان فعالیت می‌کنند و باعث مزاحمت، سد معبر و ایجاد آلودگی صوتی می‌شوند در اولویت انتقال به فضای مناسب هستند.

این عضو شورای شهر گفت: به شهرداری تکلیف شده که این مشاغل شناسایی و در اولویت خریداری غرفه در محلی که برای مجتمع مشاغل مذکور در بلوار رسالت غربی در نظر گرفته شده قرار بگیرند.

بتویی گفت: اگر هماهنگی لازم بین شهرداری و پیمانکار مجموعه انجام نشود افرادی که هیچ شغل و مغازه‌ای هم ندارند ممکن است از این فرصت استفاده کرده و در این مجموعه، غرفه‌ای خریداری کنند و بعدا این غرفه را به افرادی که استحقاق دارند بفروشند که این نقض غرض است زیرا مشاغل مزاحم همچنان بر جای خود باقی می‌مانند و غرفه‌ها هم به افراد غیر ذی‌حق فروخته می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری تأکید کرد: شهرداری باید به گونه‌ای عمل کند که مدارک اشتغالی خریداران کاملا بررسی شود و اینکه در حال حاضر مشغول به فعالیت در این کسب و کار هستند و سپس قرارداد خرید مکان جدید در محل تعیین شده بسته شود.

وی گفت: پیمانکار مجتمع مشاغل فنی در این زمینه مسؤولیت دارد و نباید غرفه‌ها را به غیر افراد ذی‌صلاح بفروشد.

به گفته‌ی بتویی، ۱۷ هکتار زمین به این مجتمع اختصاص یافته و سهم شهرداری نیز تعدادی از غرفه‌ها است که در قرارداد مذکور تعیین شده و قرار است امکانات لازم از قبیل فضای رفاهی و استراحت‌گاهی، فضای سبز، سرویس‌های بهداشتی و سایر امکانات مورد نیاز در این مجتمع پیش‌بینی شود.

وی اضافه کرد: ساخت غرفه‌ها با استانداردهایی که شهرداری تعیین کرده توسط پیمانکار انجام می‌شود و سپس به متقاضیان به نرخ تعیین شده فروخته خواهد شد.

وی از صاحبان مشاغلی که مزاحم تلقی می‌شوند و قبلا از شهرداری تذکر گرفته‌اند خواست به موقع به پیمانکار مراجعه و درخواست خرید غرفه را بدهند که بعدا دچار مشکل نشوند.

همچنین سخنگوی شورای شهر به ساماندهی تابلوهای واحدهای صنفی اشاره کرد و گفت: تابلوهای صنفی باید مشخصات ذکر شده در قانون را داشته باشند و اگر خارج از این ضوابط باشند غیر قانونی هستند و صاحبان این واحدها باید خود را با قانون تطبیق دهند.

به گفته‌ی احمد همت‌آبادی، تابلوها باید به اندازه‌ی سردرب واحد و در ارتفاع یک متر و ۲۰ سانتیمتر طراحی شوند و اگر خارج از این اندازه باشند طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

وی گفت: همچنین تبلیغات شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در این تابلوها غیر قانونی است و فقط باید نام واحد صنفی یا مطالب مرتبط با آن در تابلو قید شود و خارج از این چهارچوب، مشمول جمع‌آوری قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: عوارض تابلوهای صنفی، تعیین شده و به زودی توسط شهرداری، اطلاع‌رسانی خواهد شد.