امروز به اندازه انگشتان یک دست بازداشت شده در نیشابور نیست
امروز به اندازه انگشتان یک دست بازداشت شده در نیشابور نیست
خاتون شرق - سرهنگ علی ‌نیک‌یاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور در جمع خبرنگاران گفت: در حوادث اخیر باید اعتراض و اغتشاش را از یکدیگر جدا کنیم، اعتراض یعنی عده‌ای که به حق خودشان نرسیده‌اند در مکانی تجمع کرده واعتراض خود را اعلام‌ می‌کنند و معمولا از قبل هم اعلام کرده و مجوز می‌گیرند و پلیس هم امنیت آنان را برقرار می‌کند و نمونه‌اش را در کشورهای خارجی می‌بینیم و معترضان هم رهبر و لیدر دارند و خواسته‌شان مشخص است اما اغتشاش معمولا هدایت شده از جای دیگری است و ظاهر آن اعتراض است ولی واقعیت آن اعتراض نیست و به هم‌ریختگی به دنبال دارد و مطالبه خاصی ندارند و تخریب اموال همراه است.

وی گفت: هیچ منعی ندارد اگر کسانی به موضوعی اعتراض دارند در جایی تجمع کنند و نمونه آن را قبلا هم داشته‌ایم مانند تجمع فرهنگیان در اداره آموزش‌‌وپرورش در اعتراض به وضعیت حقوق‌شان یا تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل این اداره البته در اصل اعتراض باید از قبل گفته شود و آن چیزهایی که در سطح کشور و شهرستان نیشابور د اشتیم بیشتر رنگ‌وبوی اغتشاش داشته تا اعتراض که شکی نداریم از بیرون هدایت شده است و کسانی که کف میدان می آمدند بیشتر جوانانی بوده‌اند که تحت تاثیر شبکه های خارجی با محوریت شبکه های بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و ایرلن اینترنشنال بودند.
وی اظهار کرد: همین‌ جوانان هم ۲دسته هستند جوانانی که دچار هیجان شدند و یک عده هم نقش لیدری و رهبری و تحریک و تهییج داشته‌اند که باید از هم تفکیک شوند و اکثر جوانان دسته اول بدون‌ موضوع خاصی آزاد شده‌اند البته اکثر افراد دسته دوم‌هم آزاد شده‌اند و امروز به اندازه انگشتان یک دست بازداشت شده در رابطه با ناآرامی‌های اخیر‌ در نیشابور وجود ندارد.
وی افزود: فرق ما با کشورهای اروپایی در این است که در آنجا اعتراضات سامان‌دهی شده و تخریبی نمی‌شود اما در کشور ما این موضوعات از طریق اغتشاشات می‌خواهد پیگیری شود و جون از جای دیگر هدایت می‌شود مشکل ایجاد می‌کند و توصیه ما به جوانان این است که خبر را از منبع اصلی دریافت کنند. چرا جوانان ما خبری را که از ایران‌اینترنشنال دریافت می‌کنند می‌پذیرند اما همان خبر را از مرجع رسمی کشور ما نمی‌پذیرند؟ ما هم این‌ نقد را داریم که اخبار باید به موقع پخش شود و اگر دیر پخش شود از آن طرف گرفته می‌شود.
وی گفت: در جنجال و هیاهویی که علیه بسیج و نیروهای امنیتی به راه افتاد به خوبی نتوانستیم دفاع کنیم و در نیشابور بیش از ۳۷ بسیجی توسط نیروهای اغتشاش‌گر با چاقو و زنجیر و پنجه‌بوکس دچار جراحات جدی شده‌اند. بسیجی را در جوی آب انداخته و چاقو زده‌اند، بسیجی را از ماشین پایین کشیده و با موتور از رویش رد شده‌اند، بسیجی را با قمه به سرش زده‌اند که ۱۷بخیه خورده اما اینها دیده نمی‌شود ولی اگر چند تا اغتشاشگر چوب یا باتوم خورده‌اند آنها را علم می‌کنند و رسانه‌ها باید از مظلومیت بسیج هم بگویند. در همین نیشابور بسیجیان ۲ماه است که کف خیابان هستند و در همه حوادث اول از همه و در خط مقدم‌ خدمت‌رسانی به مردم بسیج قرار دارد و بعید نبود همان اتفاقی که در شاهچراغ افتاد در نیشابور هم می‌افتاد زیرا طبق اخبار رسیده تعداد زیادی سلاح قاچاق وارد کشور شده است و نمونه‌های آن را هم می‌بینیم لذا در حق بسیج واقعا ظلم شده است و این تکلیف رسانه‌ها است که این را بگویند البته ما منکر این‌ نیستیم که در گستره وسیع بسیج اتفاقاتی هم در اوج شلوغی‌ها افتاده باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مرکز رشد علمی بسیج نیشابور در دانشگاه هنر راه‌اندازی شده است و ۱۱ شرکت دانش‌بنیان زیرمجموعه این مرکز فعال هستند و با اداره آبفا و دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور هم‌ قرارداد منعقد کرده‌اند و مجمع بسیج شهرستان با هدف جمع‌آوری طرح‌های جدید و نوآورانه برای حل مشکلات شهرستان تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: امسال به مناسبت هفته بسیج ۲۶۰برنامه فرهنگی‌واجتماعی در نیشابور برگزار می‌شود روز نخست با عنوان روز سازندگی و پیشرفت نام‌گذاری شده و شعار محوری این هفته بسیج خدمتگذار ملت ایران است و اجرای این برنامه‌ها در سه سطح پیش‌بینی شده که یکی سطح شهرستان با ۱۲ عنوان برنامه، سطح بخش‌ها با بیش از ۴۵ عنوان برنامه و سطح محلات و روستاها با بیش از ۲۰۰عنوان برنامه است.
ور این هفته اجرای برنامه‌هایی مانند تهیه و توزیع جهیزیه، خدمات پزشکی و بهداشتی، اهدای خون، ویزیت رایگان را ارائه می‌کنند و برگزاری اردوهای جهادی، میز خدمت، میقات‌ الصالحین، محفل‌های انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی، اجرای گشت‌های رضویون، تمرین‌های تاکتیکی گردان‌های بیت‌المقدس، عملیات شامگاهی یاد یاران، مسابقه شهید حجازی ویژه گردان‌های بیت‌المقدس، برگزاری مسابقات استعدادیابی ورزشی، کارگاه سواد رسانه، مرکز مشاوره مردمی، کارگاههای عفاف و حجاب، طرح اعطای تسهیلات برای حمایت از مشاغل خانگی و جشنواره غذاهای سنتی و رونمایی از ۲ طرح‌ دانش‌بنیان در قالب ۱۳ کمیته پیش‌بینی شده است.
وی افزود: در این هفته همزمان با همایش فاطمیون بیش از ۴۰۰ گروه جهادی به مناطق کم‌برخوردار شهرستان اعزام‌ می‌شوند و یکی از برنامه‌های این گروه های جهادی واکسن ۱۰هزارقطعه در طیور سطح شهرستان است و ایجاد میز خدمت و عارضه‌یابی صنایع در شهرک‌های صنعتی و ۱۲ میز خدمت طی این‌ مدت برگزار می‌شود.
وی گفت: در نیشابور بیش از ۳۵هزار رزمنده است که از این تعداد بیش از ۲۷هزار نفر بسیجی هستند و ۱۰درصد رزمندگان و ۱۳ درصد شهدای استان را تشکیل می دهد ومرکز مشاوره خانه مهر و مرکز جامع خدمات‌رسانی بسیجیان و ایثارگران راه‌اندازی شده است.

  • منبع خبر : خاتون شرق