اراضی کنار بیمارستان حکیم به محدوده شهری الحاق نشده است
اراضی کنار بیمارستان حکیم به محدوده شهری الحاق نشده است
خاتون شرق- در جلسه دوشنبه گذشته شورای عالی شهرسازی و معماری کشور موضوع الحاق ۱۱۰هکتار از اراضی غرب روستای حسین‌آباد جدید و ۵۰ هکتار از اراضی شمال بیمارستان حکیم به محدوده شهر نیشابور تصویب و با تصویب این الحاق ۱۰هزار واحد مسکن به ظرفیت نیشابور اضافه شد.

در جلسه دوشنبه گذشته شورای عالی شهرسازی و معماری کشور موضوع الحاق ۱۱۰هکتار از اراضی غرب روستای حسین‌آباد جدید و ۵۰ هکتار از اراضی شمال بیمارستان حکیم به محدوده شهر نیشابور تصویب و با تصویب این الحاق ۱۰هزار واحد مسکن به ظرفیت نیشابور اضافه شد.
پس از انتشار این خبر مبنی بر الحاق زمین‌های شمالی بیمارستان حکیم به محدوده شهری برخی از سودجویان با سوءاستفاده از این فرصت تلاش کردند قطعاتی از زمین‌های این محدوده را که کاربری مسکونی ندارد با قیمت‌های غیرواقعی به افراد ناآگاه بفروشند.


برای جلوگیری از این موضوع و آگاهی شهروندان اداره راه و شهرسازی نیشابور در خصوص الحاق اراضی جدید به محدوده شهر نیشابور اقدام به انتشار اطلاعیه کرد.
در متن این اطلاعیه آمده است:
به اطلاع همشهریان گرامی می رساند در حال حاضر صرفاً اراضی مذکور توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به محدوده الحاق شده، لذا در اجرای قانون منع فروش اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن، نقل و انتقال و خرید و فروش زمین های غیرکاربری مسکونی جهت ساخت و ساز ممنوع می باشد.
در راستای قانون جهش تولید مسکن به منظور تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۵ حدود ۱۵۵ هکتار اراضی دولتی (توافق شده با مالکین) در ۲نقطه واقع در شرق اداره هواشناسی و شرق بلوار پژوهش جهت تخصیص به متقاضیان طرح فوق‌الذکر به محدوده شهر الحاق شده است.
متذکر می شود برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی در اراضی مجاور ضروری است قبل از هرگونه اقدام جهت کسب اطلاعات بیشتر از اداره راه و شهرسازی، شهرداری و جهاد کشاورزی استعلام به عمل آید.

با دفاع خانم چنارانی این الحاقیه در شورای عالی شهرسازی تصویب شد
سیدرضا کراری رئیس کمیسیون عمران شورای شهرستان نیشابور نیز در این خصوص گفت: در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با الحاق بیش از ۱۶۰هکتار از اراضی واقع در شمال شهر نیشابور به محدوده شهری موافقت شد.
وی که در این جلسه حضور داشت افزود: با دفاع خانم چنارانی این مصوبه که در شرف رد شدن بود نهایی شد و به تصویب رسید.
وی گفت: این اراضی متعلق به خانواده سعیدی است که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است و ۱۱۰هکتار از این اراضی در شمال اداره هواشناسی و غرب روستای حسین‌آباد جدید و ۵۰ هکتار در محدوده غرب جاده باغرود، شرق بلوار غزالی و امتداد بلوار فضل است و بدین ترتیب ۱۰هزار واحد به ظرفیت طرح نهضت ملی مسکن در نیشابور اضافه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون در نیشابور ۳۳هزار نفر در این طرح ثبت‌نام و از این تعداد ۲۸هزار نفر تایید اولیه و ۱۷هزار نفر تأیید نهایی را دریافت کرده‌اند و از این تعداد فقط برای چهار هزار و ۵۰۰نفر تامین زمین شده است و با این الحاقیه مشکل کمبود زمین برای ۹۰درصد از متقاضیان حل می‌شود.


سیدحسن میرفانی شهردار نیشابور نیز چندی قبل گفته بود با قاطعیت می گویم به هیچ وجه در برنامه طرح تفصیلی جدید که در دست بررسی، مطالعه و اقدام است قرار نیست اراضی حد شمال بیمارستان حکیم وارد محدوده شهری شوند.
وی گفته بود: اراضی شمال بیمارستان حکیم و غرب باغرود در سال ۹۶ به دلیل اینکه از نظر کشاورزی مرغوب تشخیص داده شدند و در این‌زمین‌ها فرونشست را تجربه کردیم در طرح‌ جامع سال ۹۶ وارد محدوده شهر نشدند و این‌اتفاق در سال ۹۶ برای اراضی ۱۱۰ هکتاری شرق جاده باغرود نیز رخ داد و به همین دلیل وارد محدوده شهری نشدند.
اخیرا هم شایعاتی در سطح شهر در حال انتشار است که قرار است در طرح تفصیلی که در حال مطالعه است‌ این زمین ها وارد محدوده شهری شوند و بر اساس این شایعات عده ای از شهروندان کلاه سرشان می رود و در دام افراد منفعت طلب و سود جو می افتند‌.