اختصاص۱۵/۵میلیارد تومان به تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون جهادکشاورزی نیشابور
اختصاص۱۵/۵میلیارد تومان به تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون جهادکشاورزی نیشابور
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور با اشاره به نامگذاری سال ۹۹به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: با رفع مشکلات روند دریافت تسهیلات مکانیزاسیون، می توان کشاورزان را به دریافت تسهیلات و خرید ماشین آلات کشاورزی در راستای افزایش بهره‌وری و جهش تولید در این بخش ترغیب کرد.


محمد علی فرهمند راد بیان کرد: از ابتدای سال ۹۸تاکنون بیش از مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده است.
وی با بیان اینکه سهمیه شهرستان حدود۱۱۰میلیارد ریال بوده تأکید کرد: تعداد ۲۸۹ دستگاه به مبلغ بیش از ۱۸۰میلیارد ریال به شعب بانکهای عامل معرفی شده اند که از این تعداد ۱۹۷ دستگاه جذب شده است.
مدیر جهاد کشاورزی در ادامه افزود: این میزان تسهیلات برای خرید ۱۹۷دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی اختصاص یافته که از این تعداد ۹۵دستگاه تراکتور، ۱۰۱دستگاه سایر ادوات ویک دستگاه کمباین بوده است.
وی همچنین در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی این شهرستان گفت: تسهیلاتی معادل ۵/۱۵میلیارد تومان با نرخ ترجیحی۱۵ درصد در سال جدید به این بخش اختصاص داده شده است.
مدیرجهادکشاورزی نیشابور افزود: این تسهیلات در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، دام وطیور، شیلات وآب زیان با باز پرداخت۵ ساله برای ادوات و ماشین آلات سبک و متوسط و ۷ ساله برای ادوات و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین پرداخت می‌شود .
وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به عنوان سال «جهش تولید»، اظهار داشت: در راستای استمرار توفیقات چشمگیر حاصله در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقای بهره‌وری بخش کشاورزی شهرستان و با عنایت به تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی بر تداوم خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی، در راستای هدفمند کردن توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی و اجرای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی، تسهیلات خط اعتباری شماره‌ ۸ مکانیزاسیون کشاورزی به مبلغ ۱۵/۵میلیاردتومان برای سال‌جاری ابلاغ شد‌.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به اهداف طرح جامع مکانیزاسیون کشاورزی و ضرورت عملیاتی شدن پروژه تجهیز و نوسا زی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی مبتنی بر برنامه‌های اولویت‌های بخش تولیدی نظیر توسعه کشت‌های نشائی و ارتقای بهره‌وری آب، کشاورزی حفاظتی، ارتقای مکانیزاسیون محصولات صنعتی، توسعه مکانیزاسیون باغبانی و گلخانه‌ها و مکانیزاسیون گیاهان دارویی اقدامات مقتضی برای جذب کیفی سهمیه ابلاغی و ارائه گزارش عملکرد در قالب فرمت‌های ارسالی مطابق سنوات گذشته اعمال شود.