اختصاص ۶۳میلیارد تومان برای تکمیل ورزشگاه انقلاب و بیمارستان سوم نیشابور
اختصاص ۶۳میلیارد تومان برای تکمیل ورزشگاه انقلاب و بیمارستان سوم نیشابور
خاتون شرق - مهدی دونده معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور در گفت‌وگو با خاتون‌شرق اظهار کرد: از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری ۲۳میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ورزشگاه انقلاب نیشابور اختصاص پیدا کرده است.

مهدی دونده معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور در گفت‌وگو با خاتون‌شرق اظهار کرد: از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری ۲۳میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ورزشگاه انقلاب نیشابور اختصاص پیدا کرده است.
وی گفت: این اعتبار در اختیار شرکت توسعه و زیرساخت وزارت ورزش و جوانان قرار دارد و مبلغ دیگری هم در قالب اوراق بهادار اختصاص خواهد و ماه گذشته هم مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان به اداره ورزش و جوانان و معتدل همین مبلغ هم در اختیار شرکت برق برای پایدار کردن برق برای توسعه همه مجموعه ورزشگاه انقلاب قرار گرفت.
وی افزود: فرودین ماه امسال هم مبلغ ۴۰میلیارد تومان هم برای تکمیل بیمارستان سوم نیشابور اختصاص یافته است.
معاون عمرانی فرماندار نیشابور سه پروژه‌ی اولویت‌دار نیشابور برای پیشنهاد درخواست اعتبار در سفر احتمالی ریاست جمهوری به خراسان رضوی را ورزشگاه انقلاب، بیمارستان سوم و دانشکده علوم پایه‌ی دانشگاه نیشابور اعلام کرد.
محمود گیاهی در گفتگوی اختصاصی با خاتون شرق گفت: برآورد ما برای تکمیل بیمارستان سوم نیشابور مبلغی بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان است که این اختلاف ۳۰ میلیارد هم مربوط به تأمین آب مجموعه است و در نهایت ما به دنبال تأمین ۲۰۰ میلیارد هستیم تا ساختمان و مسئله‌ی تأمین آب آن حل شود.

DCIM100MEDIADJI_0127.JPG

وی در خصوص تجهیزات این بیمارستان نیز گفت: آن طور که مسؤولین دانشگاه علوم پزشکی می‌گویند تجهیزات از سوی وزارت‌خانه تأمین می‌شود.
گیاهی پروژه‌ی دوم اولویت‌دار شهرستان را ورزشگاه انقلاب ذکر کرد و گفت: به جهت اینکه متولی ساخت این ورزشگاه، معاونت ساخت فضاهای ورزشی در وزارت ورزش و جوانان است، حتی اداره‌ی کل ورزش و جوانان نیز در خصوص اعتبارات یا ساخت این مجموعه، اطلاعات کاملی ندارد بنا بر این ما با کمک دستگاه متولی در استان در حال برآورد مبالغ مورد نیاز برای تکمیل استادیوم هستیم که امیدواریم تا یکی دو ماه آینده نهایی شود و بتوانیم آن را به استانداری اعلام کنیم.
وی تکمیل استادیوم ۵ هزار نفری در این مجموعه را اولویت تخصیص اعتبار اعلام کرد و گفت: بخش‌هایی مانند خوابگاه‌ها، تأسیسات و بعضی مستحدثات جانبی استادیوم نیاز به اعتبار دارد که بتوانیم استادیوم را راه‌اندازی کنیم که امیدواریم در سفر احتمالی ریاست جمهوری به استان، این اعتبارات را دریافت کنیم و این پروژه دست کم در بخش استادیوم به بهره‌برداری برسد.
گیاهی در زمینه‌ی طرح مولدسازی ورزشگاه انقلاب نیز گفت: طرح مولدسازی مصوب کمیسیون ماده ۵ استان است و در تصویب آن تردیدی نیست اما پیشنهاد شهرستان طرحی بوده که در صورت مولدسازی بخش‌های مازاد، اعتبارات حاصله به صورت صد در صد به شهرستان بازگردانده شود که بتوانیم مجموعه‌ی ورزشگاه را با این اعتبارات به بهره‌برداری کامل برسانیم که منتظر نتیجه‌ی بازنگری طرح اولیه و بررسی نهادهای مسؤول در استان در مورد این پیشنهاد هستیم.
معاون عمرانی فرماندار نیشابور در باره پروژه‌ی سوم اولویت‌دار سفر که دانشکده‌ی علوم پایه‌ی دانشگاه نیشابور است گفت: از دانشگاه خواسته‌ایم اعتبارات مورد نیاز این دانشکده را برآورد و اعلام کند که در آخرین گفتگویی که با معاونت مالی این دستگاه داشتیم در حال نهایی کردن برآورد هستند و به محض اعلام آنها، موارد را به استان ارسال می‌کنیم تا در ردیف نیازهای شهرستان منظور گردد.
وی در خصوص سفر ریاست جمهوری به استان گفت: این سفر هنوز قطعی نشده ولی گفته شده که ایشان و هیأت همراه به استان خواهند آمد ولی هنوز در مورد زمان قطعی آن چیزی به ما اعلام نشده است.
وی تأکید کرد: با وجود این، ما پروژه‌های اولویت‌دار شهرستان را تعیین، اعتبارات مورد نیاز را برآورد و به استان اعلام می‌کنیم تا زمانی که هیأت وزیران به استان می‌آیند و سهم هر شهرستان از اعتبارات سفر در نظر گرفته می‌شود بتوانیم اعتبارات مورد نیاز را جذب کنیم.
لا زم به ذکر است ورزشگاه انقلاب نیشابور یک مجموعهٔ سرپوشیده ورزشی در شهر نیشابور است که به عنوان بزرگترین سالن ورزشی سرپوشیده استان خراسان رضوی مطرح می‌شود و بخش سرپوشیده این مجتمع با گنجایش ۴ هزار نفر در سال ۱۳۸۵ افتتاح شده اما به دلیل تامین نشدن اعتبار سایر بخش های این مجموعه هنوز تکمیل نشده است.
ساخت بیمارستان «عطار» نیز با ۲۰۵ تخت بیمارستانی به عنوان سومین بیمارستان نیشابور اکنون از پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی با صرف سه هزار میلیارد ریال اعتبار برخوردار است.
به گفته منابع آگاه قرار است در سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری این بیمارستان به بهره برداری برسد.