۹۸درصد جمعیت زبرخان در قالب طرح شهید سلیمانی غربال‌گری شدند
۹۸درصد جمعیت زبرخان در قالب طرح شهید سلیمانی غربال‌گری شدند
فرماندار زبرخان گفت: به همت بسیج و شبکه‌ بهداشت و درمان در قالب طرح شهید سلیمانی غربال‌گری کرونا در سطح ۹۸درصد جمعیت این شهرستان انجام شد.

سید یحیی سلیمانی در جلسه شورای اداری شهرستان زبرخان افزود: از این تعداد ۸۰۸ مورد مشکوک شناسایی شده و چهارهزار بسته معیشتی در بین اقشار آسیب‌‌پذیر که اقتصادشان تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته توزیع شد و طی این مدت هم ۷۶ مورد اخطار و پلمپ واحد‌های صنفی که مقررات بهداشتی را رعایت نکرده‌اند انجام شده است.
وی اظهار داشت: با وجود اینکه طی ۲۴ ساعت گدشته در شهرستان زبرخان هیچ فوتی بر اثر کرونا گزارش نشده ولی وضعیت کاملا شکننده و ناپایدار است و اولویت ستاد کرونا اجرای دقیق مقررات بهداشتی  و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌باشد که مطمئن‌ترین راه است.
وی بیان کرد: پس از ارتقای زبرخان ۲ مرکز شبانه‌روزی آزمایش پی‌سی‌آر در شهرهای قدمگاه و خرو راه‌اندازی گردید و از اسفند ماه پارسال ۵۲۹ مورد بستری و ۶۷ مورد فوتی قطعی ناشی از کرونا داشته‌ایم.
وی تصریح کرد: نخستین ستاد بزرگداشت دهه فجر در آستانه چهل و دومین دهه فجر انقلاب در زبرخان تشکیل شده و با وجود تحریم‌ها طرح‌های اقتصادی خوبی به بهره‌برداری رسیده و در این چارچوب احداث شهرک صنعتی اسحاق آباد به طور جدی در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: شیوع کرونا و تحریم‌ها موجب شد وضعیت معیشت شهروندان تحت تاثیر قرار بگیرد و به همین خاطر نظارت مسمتر بر بازار و به خصوص بخش آرد و نان به طور جدی مورد توجه قرار گرفت و در این خصوص نظارت‌ها موثر و بازدارنده بوده و با توجه به‌ نزدیکی ایام عید در بخش تنظیم بازار بیش از ۱۶ تُن روغن در بازار توزیع شده و ۱۲تُن دیگر نیز در حال تامین است.
وی تاکید کرد: اگر نتوانیم وضعیت تولید کشاورزی را تقویت کنیم شاهد گسترش حاشیه‌نشینی و معضلات ناشی از آن خواهیم بود و با توجه به اینکه تامین سوخت نیروگاه‌های برق دچار مشکل شده باید صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ادارات به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: افق دید زبرخان در ۲۰ سال آینده باید تدوین شود تا زیرساخت‌های توسعه با توجه به رشد جمعیت به درستی پایه‌گذاری شود و در این چارچوب شایسته‌سالاری در کنار بومی گرایی باید مورد توجه قرار گیرد.
هاجر چنارانی افزود: آنچه امروز زبرخان در برخی زیرساخت‌ها دچار کمبود است بخش جنوبی این شهرستان است و در این چارچوب نخستین حوزه توسعه محورهای مواصلاتی است.
وی اظهار داشت: احداث جاده جنوب زبرخان و جاده‌های دسترسی به شهرک صنعتی خیام به عنوان دومین شهرک صنعتی استان خراسان مورد توجه است و پس از اشباع ظرفیت این شهرک احداث ناحیه صنعتی در اسحاق‌اباد در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد: امروز وضعیت آب شرب مناسب نیست و با وجود داشتن الگوی مصرف این الگو نهادینه نشده است.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه امروز وضعیت معیشتی مردم در وضعیت مناسبی نیست ولی در همین وضعیت شاخص گازرسانی در نیشابور، فیروزه و زبرخان در حال رسیدن به صددرصد است و باید توجه داشت دستاوردهای گام نخست انقلاب ما را به گام دوم انقلاب رهنمون شده و امروز مسئله اصلی تعالی نظام جمهوری اسلامی است.