۳۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال نیشابور واکسینه شده‌اند
۳۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال نیشابور واکسینه شده‌اند
رئیس مرکز بهداشت نیشابور گفت: ۳۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده و ۸۴ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال واکسینه کامل شده‌اند.

عصمت تقی‌آبادی اظهار کرد: گروه هدف واکسن در نیشابور ۳۶۶ هزار نفر هستند که حدود ۱۸۰ هزار نفر حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت نیشابور ادامه داد: ۳۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده و ۸۴ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال واکسینه کامل شده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس جمعیت گروه هدف توزیع واکسن بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام می‌شود، تأکید کرد: سهمیه دریافتی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نسبت به جمعیت قابل قبول است.

تقی‌آبادی در ادامه توضیحاتش افزود: همانند دیگر نقاط کشور هر سه روز یک‌بار ۱۰ هزار دوز واکسن به نیشابور می‌آید اما با توجه به استقبال شهروندان از تزریق واکسن، همکاران ما در پایگاه‌های واکسیناسیون مجبور به تزریق سهمیه ۲ یا ۳ روز در یک روز می‌شوند به‌طوری که از ۱۰ هزار دوز واکسنی که برای مصرف ۳ روز به نیشابور می‌آید، ۸ هزار دوز در همان روز اول تزریق می‌شود، به این خاطر پایگاه‌های واکسیناسیون در برخی از روزها با حداقل نیرو و جهت تزریق یک یا ۲ نوع واکسن فعال هستند.

رئیس مرکز بهداشت نیشابور با اشاره به اینکه در نیشابور پنج مرکز تجمیعی واکسیناسیون و ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان هستند، تصریح کرد: واکسن در سطح کشور با کمبود مواجه است اما این کمبود در نیشابور به علت اتمام ۹۰ درصد واکسن دریافتی در همان روز بیشتر احساس می‌شود.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات پایگاه‌های واکسیناسیون نیشابور، مطالبه شهروندان برای تزریق نوع خاصی از واکسن است که به علت عدم واردات به کشور با کمبود آن واکسن خاص روبه‌رو هستیم‌.

تقی‌آبادی تاکید کرد: از شهروندان خواهش می‌کنیم با توجه پیامک نوبت‌دهی برای دریافت واکسن به پایگاه‌ها مراجعه کرده و از تجمع و ازدحام در پایگاه‌ها بپرهیزند، در زمان اعلام نوبت واکسن هم اولین واکسن موجود را تزریق کنند.

  • منبع خبر : فارس