۱۲ مرکز مثبت زندگی در نیشابور به بهره‌برداری رسید
۱۲ مرکز مثبت زندگی در نیشابور به بهره‌برداری رسید
رئیس اداره بهزیستی نیشابور در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت گفت: با نیازسنجی و امکان سنجی‌های صورت گرفته در مناطق پرتراکم از لحاظ تعداد معلول ۱۲ مرکز مثبت زندگی در شهر نیشابور به بهره‌برداری رسید و برای پنج مرکز دیگر نیازسنجی انجام شده که در حال کسب موافقت هستیم.

علی صدر افزود: در این مراکز ۲۲وظیفه خدمتی ارائه شده و بدین ترتیب همه خدمات بهزیستی برون‌سپاری شده است.
وی اظهار داشت: ثبت‌نام ۲هزار و ۴۱ نفر در سیستم دریافت مستمری در حال انجام است و بدین ترتیب بیش از ۸۵درصد افراد تحت پوشش بهزیستی نیشابور شامل مستمری‌بگیران می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه حدود ۹هزار نفر تحت پوشش بهزیستی نیشابور هستند بیان کرد: پارسال ۱۸۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان بهزیستی نیشابور در نظر گرفته شد که ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت و امسال هم ۲۷۲ میلیارد ریال تسهیلات برای ۵۱۰ نفر در نظر گرفته شده که تا کنون ۳۰درصد از این میزان اختصاص یافته و انتظار می‌رود تا سقف ۳۰۰ میلیارد ریال جذب داشته باشیم.
وی عنوان کرد: تسهیلات اشتغال تا سقف یک میلیارد ریال افزهیش یافته که اقساط آن ۱۰ ساله با کارمزد چهاردرصد می‌باشد و ۳۰درصد از کل تسهیلات بهزیستی نیشابور به معتادان اختصاص می‌یابد.
وی تصریح کرد: تسهیلات کرونا با نرخ ۱۸درصد برای مراکز تحت پوشش بهزیستی که کسب‌وکارشان به خاطر شیوع کرونا دچار خسارت شده بودند در نظر گرفته شده بود که مورد استقبالی قرار نگرفت.
مهد‌های کودک پس از ۸۰سال از پوشش سازمان بهزیستی به آموزش و پرورش منتقل شد.
وی ادامه داد: طرح مجتمع مسکونی ۲۸ واحدی معلولان و به ازای هر واحد ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات رایگان و ۵۰تُن سیمان رایگان جهت تکمیل پرداخت شد و دیروز با حضور استاندار ۱۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت ساخت و تکمیل ساختمان جدیدالتاسیس خیریه علی‌ابن ابی‌طالب اختصاص یافت بدین ترتیب ظرفیت این خیریه برای سالمندان از ۱۰۰ به ۱۲۰ نفر افزایش می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری خیرین‌ مقیم کویت مرکز روزانه معلولین جسمی حرکتی در نیشابور ایجاد شده و مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان جهت تجهیز اختصاص یافت.
وی گفت: کمپ ماده ۱۶ مرکز نگهداری از معتادان متجاهر با ظرفیت ۲۴۰نفر راه‌اندازی شده و مراکز اجتماعی درمان مدار (تی سی) با شرایط اقامت‌ یک تا سه‌ساله که برای درمان معتادان بسیار موثر است در نیشابور وجود ندارد.