۱۲۰ میلیارد ریال برای پروژه های آبرسانی نیشابور اختصاص یافت
۱۲۰ میلیارد ریال برای پروژه های آبرسانی نیشابور اختصاص یافت
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای پروژه آبرسانی از سد بار به نیشابور و فیروزه از محل اعتبارات متمرکز تنش آبی کشور ۸۰ میلیارد ریال و برای تکمیل پروژه آبرسانی به شهر نیشابور از محل چاه های فوشنجان ۴۰ میلیارد ریال کمک اعتباری در نظر گرفته شد.

حمید رضا جانباز در حاشیه بازدید از وضعیت پروژه های آبرسانی شهرستان های نیشابور، زبرخان و فیروزه افزود: وضعیت قرارداد قبلی اجرای فاضلاب شهر نیشابور مشخص شده و با مذاکرات انجام شده قرار داد جدید احداث فاضلاب شهری و استفاده پساب فاضلاب برای صنایع فولادی شهرستان نیشابور ظرف ۱۰ روز آینده تعیین تکلیف شده و بلافاصله به سمت اجرای آن خواهیم رفت.

وی با اشاره به مشکلات مردم روستای کلاته زینل شهرستان فیروزه که فاقد آب شرب مناسب هستند ادامه داد: پروژه آبرسانی به روستای کلاته زینل شهرستان فیروزه نیز با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال نیز در دستور کار قرار گرفت.
جانباز خاطر نشان کرد: از محل اعتبارات متمرکز آب و فاضلاب کشور ساخت مخزن جدید و ساختمان اداری برای روستای اسحاق آباد که در آستانه شهر شدن قرار دارد نیز انجام شد.
مدیرعامل آبفای کشور با بیان‌اینکه از نزدیک در جریان مشکلات آب و فاضلاب شهر خرو قرار گرفته است اظهار کرد: بررسی و مطالعه اجرای فاضلاب شهر خرو برای اجرا توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و همچنین قرار دادن اعتباری معادل یک و نیم برابر اعتبار تبصره سه که توسط شورای شهر مصوب می شود برای اصلاح شبکه شهر خرو از محل اعتبارات متمرکز آبفای کشور نیز از مصوبات ما برای این شهر بود.


۵۰ درصد شبکه آب استان قدمت بالای ۳۰ سال دارند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز گفت: در خراسان رضوی ۳۰ هزار کیلومتر شبکه داریم که ۵۰ درصد آن قدمت بالای ۳۰ سال دارد و به طور میانگین برای مرمت هر کیلومتر ۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
علوی با بیان اینکه رقم اصلاح شبکه ها عدد سنگینی خواهد بود خاطر نشان کرد: با پیشنهادی که به اقای نیکزاد نائب رئیس مجلس دادیم مقرر شد در قانون بودجه کشور ردیف اعتباری خاصی برای اصلاح و بازسازی تاسیسات شبکه های فرسوده آب و فاضلاب در قانون بودجه بیاید تا بخشی از مشکلات این حوزه حل شود.

وی ادامه داد: نیشابور یکی از شهرستان های مهم در حوزه آبفای استان است و به طور خاص و ویژه پروژه های روستایی و شهری در آن اجرا می شود که بیشترین حجم پروژه ها نیز در این منطقه است و امیدواریم با اتمام این پروژه ها بتوانیم شرایط آبی را برای سال بعد طوری رقم بزنیم که مردم به زحمت نیفتند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور نیز گفت: با توجه به اضافه برداشت های صورت گرفته از سفره های آب زیرزمینی و شکاف های ایجاد شده در دشت نیشابور به ۱۰ حلقه از چاه های آب شرب شهری و روستایی ما آسیب وارد شده که پیش بینی میکنیم تعداد کل چاه های آسیب دیده از رانش زمین به ۲۵ حلقه برسد.
علیرضا اخویان افرود: این موضوع در جلسه شورای معاونین شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور که با حضور اقای جانباز برگزار شد مطرح و مقرر گردید با توجه به اتفاق مشابه رخ داده در یکی دیگر از استان های کشور از تجربیات آن هادر راستای حفظ و ارتقای کیفیت و جبران میزان آب از دست رفته استفاده کنیم.
وی با اشاره به مشکل کیفیت آب شرب منطقه مبارکه و شادمهرک خاطر نشان کرد: اجرای پروژه بهبود کیفیت آب شرب این منطقه نیز ظرف یک هفته آینده آغاز خواهد شد و کیفیت آن بهبود خواهد یافت