۱۰ نقطه حادثه خیز نیشابور ۱۶ نفر را به کام مرگ کشید
۱۰ نقطه حادثه خیز نیشابور ۱۶ نفر را به کام مرگ کشید
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور از شناسایی ۱۰ نقطه حادثه خیز در محدوده تحت پوشش اورژانس ۱۱۵ نیشابور در محور نیشابور-مشهد خبر داد.

مصطفی افشارنیک گفت: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع آماری سازمان اورژانس کشور و آنالیز حوادث ترافیکی سال ۱۳۹۸ توسط واحد آمار اورژانس ۱۱۵ نیشابور ۱۰ نقطه حادثه خیز محور نیشابور-مشهد شناسایی شد که بیشترین آمار مربوط به محدوده شهر خرو است.
وی اظهار داشت: طی این مدت در این‌محدوده ۶۰ حادثه با ۱۶۹ نفر مصدوم و چهار نفر فوتی و در کیلومتر ۳۵ محدوده چشمه خسرو نیز ۳۴ حادثه با ۷۸ نفر مصدوم و چهار نفر فوتی ثبت شده است.
افشار نیک افزود: از دیگر نقاط شناسایی شده محدوده قدمگاه با ۳۵ حادثه و ۹۳ مصدوم، محدوده روستای باغشن با ۲۶ حادثه و ۵۶ مصدوم و یک فوتی است.
وی تصریح کرد: پنجمین و ششمین نقطه شناسایی شده محدوده روستای حاجی آباد با ۲۲ حادثه و ۴۷ مصدوم و محدوده روستای ادگ با ۲۱ حادثه و ۴۲ مصدوم و شش فوتی است.
وی خاطرنشان کرد: محدوده دامداری دشت با ۲۰ حادثه و ۴۱ مصدوم، محدوده روستای بوژمهران با ۱۸ حادثه، ۵۰ مصدوم و یک فوتی، محدوده آمادگاه مقداد با ۱۳ حادثه و ۲۴ مصدوم و محدوده روستای علی آباد با ۱۰حادثه و ۲۰ مصدوم با ترتیب رتبه‌های هشتم تا دهم نقاط حادثه خیز نیشابور رادبه خود اختصاص داده‌اند.
وی گفت: درسال ۱۳۹۸ در این ۱۰ نقطه به دنبال ۲۵۹ حادثه ۶۲۰ نفر مصدوم و ۱۶ نفر فوت کرده اند و ۲ پایگاه اورژانس جاده ای امام رضا (ع) در کیلومتر ۱۸ و پایگاه اورژانس جاده ای چشمه خسرو در کیلومتر ۳۴ و یک دستگاه آمبولانس در شهر دررود جهت پوشش امدادی حوادث محور نیشابور- مشهد مستقر می باشند و در صورت لزوم بالگرد اورژانس نیز می تواند نقش موثری در امداد رسانی به مصدومین حوادث در این محور داشته باشد.