۱۰۶هزار اشتغال خالص در استان ایجاد شده است
۱۰۶هزار اشتغال خالص در استان ایجاد شده است
خاتون شرق- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی ۱۰۶ هزار اشتغال خالص ایجاد شده اما برخی استان‌ها مانند تهران وضعیت اشتغال جالبی ندارند به طوری که ۴۰ هزار اشتغال در این استان وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی ۱۰۶ هزار اشتغال خالص ایجاد شده اما برخی استان‌ها مانند تهران وضعیت اشتغال جالبی ندارند به طوری که ۴۰ هزار اشتغال در این استان وجود دارد.

ابوالفضل چمندی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با محوریت شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان گفت: در پاییز ۱۴۰۱ نرخ بیکاری در استان  ۴/۹ درصد بود و طی این‌مدت در بخش دامپروری و کشاورزی و صنعت و معدن ۳۱۰ واحد احیا شد و ۲۶۰درصد فضاهای صنعتی در استان افزایش یافت و شهرک صنعتی شماره ۵ مشهد به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری خارجی در  سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل در استان سه و نیم برابر و به میزان ۳۰۰ میلیون دلار بود و بخش های مختلف صنعت، تجارت و ترانزیت استان تحت تاثیر سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در سامانه رصد که مربوط به اصناف و تسهیلات اشتغال محور ثبت شده است توانستیم ۱۱۶ هزار شغل را با کد ملی در این سامانه ثبت کنیم.

وی افزود: توجه ویژه به کریدورها و بخش‌های تجاری مانند سرخس و باجگیران از سیاست‌های اصلی ما بوده به نحوی که میزان ترانزیت در استان از سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰برابر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی بیشترین سهم تجارت را با کشور افغانستان دارد و روابط دیپلماتیک منطقه‌ای در بهبود روابط اقتصادی نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه پیگیری جذب سرمایه گذار خارجی در استان از دیگر اقدامات انجام شده است.