۱۰۵ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار در نیشابور تشکیل شد
۱۰۵ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار در نیشابور تشکیل شد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور در مراسم اهدای ۹۵ سری جهیزیه گفت: با همکاری مردم تاکنون ۱۰۵ صندوق قرض‌الحسنه مردم یار با چهار هزار و ۷۰۰ عضو و بیش از ۴۰۰‌میلیارد ریال موجودی در سطح شهرستان نیشابور تشکیل شده است.

سرهنگ علی نیک‌یاد افزود: طی یک سال گذشته در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ۱۰۹ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به ارزش ۵۷ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: ۴۵۱ گروه جهادی در زیر مجموعه سپاه نیشابور سازماندهی شده و ۵ قرارگاه جهادی زیر مجموعه بسیج این شهرستان در حال فعالیت هستند و احیا و مرمت ۱۱ رشته قنات، ساخت و مرمت ۱۰۳ منزل محرومین، احداث ۲۱ چشمه حمام و دستشویی و بازسازی هفت مسجد، سه ۳ خانه عالم در سال گذشته از جمله فعالیت‌های بسیج نیشابور بوده است.
وی بیان کرد: طی این مدت ۴۶۳ عملیات فرهنگی، ۳۵۹‌کارگاه و کلاس آموزشی برگزار و ۶۵ شبکه در طرح بسیج همراه با کشاورزان با حضور در زمین‌های کشاورزی برای بهبود وضعیت کشاورزی شهرستان تشکیل شده است، همچنین توزیع و کشت ۲۴ هزار اصله نهال مثمر در اواخر سال گذشته به نیابت از ۲۴۰۰ شهید شهرستان به همت بسیج نیشابور انجام و ۱۴۷‌نیروگاه خورشیدی راه‌اندازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: پارسال تعداد ۴۰۷ فقره کمک جهیزیه، بیش از ۹۲ هزار سبد غذایی و بیش از ۲۹ سری سیسمونی برای نوزادان خانوارهای کم‌بضاعت تهیه و توزیع و ۱۴۷ فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد و امروز هم ۹۷ سری کمک جهیزیه برای زوج های جوان کم‌بضاعت به ارزش هر کدام ۱۱ و نیم میلیون تومان تهیه شده است.
وی افزود: طی این مدت بیش از ۲ هزار و ۹۶۰ نفر خدمت پزشکی دریافت کرده‌ و ۵۳۰ نفر هم در بخش بیماری‌های خاص تحت درمان قرار گرفتند و در بخش کرونا اقداماتی از قبیل ضدعفونی، غربالگری، نظارت، قرنطینه، تولید و توزیع رایگان بیش از ۵۰ هزار ماسک در بین شهروندان به همت بسیج انجام شد.