۱۰حلقه چاه آب شرب در نیشابور بر اثر رانش زمین از مدار خارج شد
۱۰حلقه چاه آب شرب در نیشابور بر اثر رانش زمین از مدار خارج شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور گفت: از ابتدای امسال رانش زمین ناشی از برداشت های بی رویه از سفره های زیر زمینی به ۱۰ حلقه آب شرب شهری و روستایی نیشابور آسیب وارد کرده که دچار مشکلات کمی و کیفی در بحث تامین آب شرب مردم شدیم.

علیرضا اخویان افزود: در برخی نقاط از عمق ۵۰ متر به پایین تا ۱۵۰ متر دپ رانش زمین را داریم و این باعث شده برخی لوله های جدار چاه های ما کیفیتش را از دست داده و پارگی پیدا کند و یا آب کیفیت خود را از دست داده و کدر شود.

وی بیان کرد: در این خصوص نامه به دستگاه های متولی زده ایم تا از بروز مشکلات در آینده جلوگیری شود.
اخویان خاطر نشان کرد: از این ۱۰ حلقه چاه ۳ حلقه ترمیم شده و به جای ۳ حلقه دیگر چاه جدید حفر کرده ایم و برای چهار حلقه باقی مانده هنوز اقدامی انجام نشده که در دستور کار است.

وی با بیان اینکه اگر حتی چاه آسیب دیده ترمیم شود بازهم احتیاج به حفر چاه رزرو برای جلوگیری از بروز مشکلات کمی و کیفی احتمالی تامین آب در آن منطقه هستیم افزود: برای حفر و تجهیز این ۱۰ چاه جدید نیازمند مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال هستیم که متاسفانه برای آن ردیف اعتباری نداریم و برای جبران هزینه های آن نیازمند کمک ستاد بحران استانداری هستیم.
پیش بینی آسیب دیدن ۲۵ حلقه چاه آب شرب در نیشابور
مدیرعامل آبفای نیشابور گفت: طرحی داریم که مطابق آن ظرف دو ماه آینده آخرین وضعیت تمام چاه های منطقه را با آزمایش های مربوطه بررسی کنیم تا چاه هایی که دچار مشکل شده اند شناسایی شوند.
اخویان اظهار کرد: پیش بینی می کنیم به طور کلی ۲۵ حلقه چاه آب شرب در شهر و روستا به خاطر رانش های زمین دچار آسیب شده باشند که اعتبار سنگینی برای مرمت و بهبود آن ها نیاز است.