کلنگ چهاردهمین پایگاه اورژانس جاده‌ای نیشابور در ۵۰کیلومتری محور نیشابور _ سبزوار بر زمین زده شد
کلنگ چهاردهمین پایگاه اورژانس جاده‌ای نیشابور در ۵۰کیلومتری محور نیشابور _ سبزوار بر زمین زده شد
صبح امروز آیین کلنگ زنی چهاردهمین پایگاه اورژانس جاده ای و بیست و سومین پایگاه اورژانس ۱۱۵ نیشابور با نام حاجیه خانم ثریا جنتی خیّر نیک اندیش سلامت در کیلومتر ۵۰ محور نیشابور _سبزوار برگزار شد.

رئیس دانشکده علوم‌ پزشکی نیشابور در این مراسم گفت: این مسیر یکی از مناطق حادثه‌خیز بوده و نزدیکترین پایگاه اورژانس به این منطقه پایگاه حسن آباد است که بیش از ۲۶ کیلومتر تا اورژانس بعدی فاصله دارد و از سال ۹۷ از این پایگاه حدود ۷۵۰ مورد ماموریت انجام شده است.
وی تصریح کرد: از این ماموریت‌ها بالغ بر ۴۰۰ مورد جاده‌اى بوده و بیش از ۲۰۰ مورد به بیمارستان منتقل شده که هشت مورد آن به خاطر کمبود وقت و زمان برای رسیدن به بالین بیمار منجر به فوت شده است.
وی با اشاره به اینکه با احداث این پایگاه پوشش جاده‌اى اورژانس ۱۱۵ در این منطقه کامل مى‌شود اظهار داشت: امیدواریم با کار خیر بانو ثریا جنتى بتوانیم قبل از هفته دولت این مرکز را به بهره بردارى برسانیم تا ماموریت هایى که پایگاه حسن آباد انجام مى دهد کاهش پیدا کند.


حجت الاسلام قاسم یعقوبى امام جمعه نیشابور در این مراسم گفت: اگر در طول سال یک حادثه رخ دهد و این اورژانس جان یک نفر را نجات دهد، به تعبیر قرآن احیاى جان یک انسان برابر با احیاى جان همه انسان هاست و قطعا این بانوى خیر براى آیندگان و نیشابورى ها افتخار بزرگى است.
این خیر سلامت پیش از این هم مبلغ پنج میلیارد ریال به دانشکده علوم پزشکی نیشابور جهت احداث مرکز خدمات جامع سلامت باغشن گچ به نام مرحوم حاج محمد یوسف جنتی اهدا کرده بود.
اورژانس ۱۱۵نیشابور دارای هشت پایگاه شهری،۱۴ پایگاه جاده ای و یک پایگاه اورژانس هوایی است.

  • نویسنده : فاطمه برزنونی
  • منبع خبر : خاتون شرق