کرونا ۷۵درصد کارکنان بخش گردشگری نیشابور را بیکار کرد
کرونا ۷۵درصد کارکنان بخش گردشگری نیشابور را بیکار کرد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: براثر شیوع کرونا حدود ۷۵درصد کارکنان شاغل در تاسیسات گردشگری نیشابور بیکار یا به حالت تعلیق درآمده‌اند.

اسماعیل اعتمادی با اشاره به اینکه برخی از این تاسیسات نظیر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری رستوران یا هتل آپارتمان به طور کامل تعطیل شده‌اند‌ اظهار کرد: پارسال تعداد ۱۰۷فقره پرونده دریافت تسهیلات کرونا در حوزه گردشگری و صنایع دستی به میزان بیش از ۲۳میلیارد ریال ثبت سامانه شده است و متقاضیان پس از طی فرآیند بررسی و کارشناسی پرونده ها و تایید کمیسیون به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند.
وی افزود: امسال هم تا مهرماه مبلغ ۱۴ میلیارد ریال در حوزه صنایع دستی نیشابور به تایید کارگروه اشتغال شهرستان رسید که به بانک عامل معرفی شدند و از این اعداد برای ۱۸۰نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود‌.


وی تصریح کرد: شهرستان نیشابور دارای ۵۳ واحد گردشگری شامل ۲۰ دفتر خدمات گردشگری و مسافرتی، ۴واحد پذیرایی و مجتمع گردشگری و ۲۹ واحد اقامتی است و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۳۱ میلیارد ریال به این واحدها خسارت وارد شده است.
وی افزود: خسارت وارده به دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی حدود ۷میلیادو و ۶۰۰میلیون تومان، واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های بین راهی ۴میلیارد و ۵۰۰میلون تومان و واحدهای اقامتی ۴۱میلیارد تومان بوده و در شهرستان زبرخان نیز با ۱۵مورد تأسیسات گردشگری شامل یک دفتر خدمات گردشگری و مسافرتی، سه مجتمع خدمات بین راهی، چهار رستوران بین راهی، سه اغذیه فروشی بین راهی، یک مورد بوتیک هتل، ۲باب خانه مسافر و ۲واحد بوم‌گردی است میزان خسارت بر اثر کرونا تاکنون حدود ۷۹ میلیارد ریال برآورد شده است.
اعتمادی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه مقرر است به زودی ویزای گردشگری برقرار شود قطعا شهرستان نیشابور هم در کنار مشهد مقدس از این‌موضوع متاثر خواهد شد ضمن آن که با توجه به وضعیت استقبال زائران و گردشگران در ایام آخر صفر که تقریبا بیشتر مراکز اقامتی سروسامان یافته بود با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری نیشابور و زبرخان روزهای اوج و رونق گردشگری را شاهد خواهیم بود.