کرونا سرقت از منازل را در نیشابور ۱۳ درصد کاهش داد
کرونا سرقت از منازل را در نیشابور ۱۳ درصد کاهش داد
فرمانده نیروی انتظامی نیشابور گفت: طی چهار ماه نخست امسال میزان سرقت از منازل در نیشابور ۱۳ درصد کاهش یافته است که یکی از دلایل آن به خاطر رعایت پروتکل‌های اجتماعی ناشی از شیوع کرونا و حضور مردم در خانه بوده است.

سرهنگ حسین دهقانپور چهارشنبه در مراسم تقدیر از خبرنگاران نیشابور افزود: پارسال میزان وقوع سرقت نسبت به سال قبل در نیشابور ۴درصد افزایش داشته در حالی‌که میانگین استانی و کشوری در این بخش بیش از ۲۰درصد بوده است.
وی اظهار کرد: با توجه به مشارکت‌های عمومی در کاهش جرایم از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل جرایم سرقت در نیشابور سیر نزولی ادامه داشته و تنها یک درصد افزایش یافته و میزان کشفیات در این بخش ۷درصد افزایش یافته و طی یک سال گذشته چندین باند حرفه‌ای سرقت از سایر استان‌ها در نیشابور کشف و متلاشی شدند.
وی بیان کرد: میزان نزاع‌های فردی و به تبع آن نزاع‌های اجتماعی در نیشابور افزایش داشته که نشان‌دهنده کاهش آستانه تحمل است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.
وی عنوان کرد: در بسیاری از این نزاع‌ها سلاح گرم استفاده شده و کشفیات در این حوزه هم ۲و نیم برابر نسبت به پارسال افزایش یافته و امروز صبح یک باند تهیه و توزیع سلاح و مهمات در نیشابور کشف شد که جزئیات آن به زودی اعلام می‌گردد.
وی با اشاره به اینکه کشفیات تجهیزات ماهواره افزایش داشته خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال هشت میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان کالای قاچاق در نیشابور کشف شد و طی این مدت نسبت به سال قبل میزان کشف مواد مخدر ۲۱۰درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: طی یک سال گذشته بسیاری از نقاط حادثه خیز سطح شهر اصلاح شد و در نتیجه از ابتدای امسال نسبت به‌ مدت مشابه سال قبل میزان تصادفات فوتی ۵۵ درصد کاهش یافت و تعداد متوفیان از ۱۰ نفر به ۴ نفر رسید.
وی تصریح کرد: طی این مدت‌ میزان تصادف جرحی ۲۹ درصد و تصادفات خسارتی ۶۶ درصد و تعداد مجروحین ۳۳درصد کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال با پیگیری‌های پلیس فتا نیشابور میزان وقوع جرایم در حوزه سایبری ۲۶درصد کاهش یافته و در عین حال کشف جرایم از همین‌ میزان جرایم ۸۷ درصد افزایش داشته و دستگیری مجرمین در این حوزه ۲۱۰ درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: میزان رصد و فیلترینگ محتوای مجرمانه در فصای مجازی از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰درصد و بارگذاری مطالب پیشگیرانه در شبکه‌های اجتماعی ۲۱۵درصد افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: در راستای شعار “پلیس هوشمند امین مردم” زیرساخت‌های خوبی برای هوشمندسازی خدمات پلیس در نیشابور بوجود آمده و از تیرماه سال ۹۷ تعداد دوربین‌های نارنگی سطح شهرستان از حدود ۸۰ دوربین به بیش از ۲۰۰ دوربین نظارتی رسیده و مرکز مانیتورینگ روستاهای زبرخان در حال آماده سازی است.
وی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته نیروی انتظامی نیشابور در همایش فرماندهان ناجا به عنوان مجموعه برتر از استان خراسان رضوی انتخاب شد که یکی از دلایل این موفقیت ارتباطات و تعاملات برون‌سازمانی است.
وی گفت: برخی تصور می‌کنند اعلام آمار و اخبار موجب کاهش احساس امنیت می‌گردد اما باید با مردم صادق باشیم و خبرنگاران زبان گویای مردم و آیینه‌ تمام نمای مدیران هستند.
وی یادآور شد: نیشابور در آستانه آماده‌ شدن برای برگزاری کنگره ۲۴۰۰ شهید است و بدین‌ مناسبت این جلسه به یاد شهید محمدرضا نعمتی‌نژاد که در جریان عملیات کربلای پنج در حال تهیه مستند خبری به شهادت رسید نام‌گذاری شد.
در این جلسه از خانواده شهید محمدرضا نعمتی‌نزاد مستند ساز نیشابور تقدیر گردید.