کرسی بسیج رسانه در هیات منصفه دادگاه مطبوعات حذف شده است
کرسی بسیج رسانه در هیات منصفه دادگاه مطبوعات حذف شده است
رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: از یک سال گذشته کرسی بسیج رسانه در هیات منصفه دادگاه مطبوعات حذف شده و در حال پیگیری برای احیای این جایگاه هستیم.

مهدی شاد  در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران نیشابور اظهار کرد: برای ارائه مشاوره و خدمات به اصحاب رسانه در حال تشکیل یک تیم حقوقی مستقل هستیم که با فضای رسانه هم بیگانه نباشد و در حوزه مسائل حقوقی رسانه‌ها اقدامات جدی طی سال‌های گذشته انجام نشده است و در این رابطه قراردادی با یک موسسه بسته شده بود که چندان کارگشا نبود.
وی خاطرنشان کرد: در بخش صندوق هنر برای چابک کردن و حذف بروکراسی اداری این بخش در حال تلاش هستیم تا همه خبرنگاران زیر چتر حمایتی این صندوق قرار بگیرند.
وی یادآور شد: یکی از مشکلات سازمان بسیج رسانه تداخل و موازی‌کاری‌هایی است که صورت می‌گیرد و با خانه مطبوعات در زمینه‌های صنفی در حال همکاری هستیم اما حل برخی از مسائل رسانه‌ها و به خصوص رسانه‌های مکتوب مشکل شده است.
وی تصریح کرد: رهبری معتقد به تضارب آرا است ولی در بخش‌های پائین‌تر شاهد پررنگ شدن منافع حزبی و جناحی هستیم و با مدیرانی که با کمترین نقد به شکایت روی می‌آورد تضارب آرا شکل نمی‌گیرد و اگر جریان آزاد فکری در کشور رقم نخورد رشد حاصل نمی‌شود.
وی گفت: برخی از نمایندگان موجب هزینه‌های زیادی برای نظام و انقلاب شده‌اند و در این موارد به صورت ویژه پیگیر هستیم و سازمان بسیج رسانه یک تشکل امنیتی نیست و به صورت تخصصی به بخش رسانه می‌پردازد و حکم تشکلی را دارد که بررسی اندیشه‌ورزانه مسائل را به طور حدی آر دستور کار قرار داده است.
شاد اظهار کرد: ضریب حرکت اندیشه‌ورزانه سازمان بسیج رسانه با ریشه‌یابی مسائل و آینده‌پژوهی به صورت تخصصی با کمک رسانه‌ها افزایش می‌یابد و در این زمینه نیشابور سرشار از ظرفیت‌ها و استعدادهای فکری است که باید از آن در جهت رشد و تعالی منطقه و کشور استفاده شود.