چهارمین میز خدمت جهادی تامین اجتماعی در نیشابور برگزار شد
چهارمین میز خدمت جهادی تامین اجتماعی در نیشابور برگزار شد
صبح روز گذشته چهارمین برنامه میز خدمت جهادی سازمان تامین اجتماعی با حضور مدیر کل این سازمان در شعبه تامین اجتماعی نیشابور برگزار شد.

سید محسن نظام خیرآبادی مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی یکشنبه در حاشیه این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار خاتون شرق اظهار داشت: از ابتدای امسال تعداد دریافت کنندگان بیمه تامین اجتماعی در استان ۴هزار نفر افزایش یافته و در حال حاضر حدود ۱۸ هزار نفر در این استان از طریق تامین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.
وی بیان کرد: بیمه بیکاری ماههای اسفند، فروردین و اردیبهشت گذشته از طریق دولت پرداخت شد و از خردادماه طبق روال قبلی انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند در سامانه اداره کار ثبت‌نام کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و برای کاهش حجم مراجعه‌کنندگان ارائه خدمات غیرحضوری در تامین اجتماعی به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است و در حال حاضر حدود ۵۰درصد از خدمات این سازمان به صورت غیرحضوری از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی در قالب طرح سی، هفتاد که به تازگی کلید خورده انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: در این طرح ۳۰ خدمت اصلی این سازمان به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود که ۲ مورد آن شامل ارائه کمک هزینه ازدواج و نسخه‌های الکترونیکی با حذف دفترچه‌های درمانی است و بدین‌ترتیب با ارئه این ۳۰ خدمت به میزان ۷۰ میلیون نفر از تعداد ۹۶ میلیون مراجعه کننده این سازمان کاهش می‌یابد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا آخر بهمن‌ماه امسال این طرح نهایی می‌شود.
وی اظهار داشت: امسال طی هفته بسیج میز خدمت جهادی از طریق روابط عمومی و پایگاه بسیج اداره کل در شعبه‌های مورد بازدید برگزار می‌شود و در کل شعبه‌های استان هم ۲میز خدمت با حضور کارشناسان تامین اجتماعی برای جوابگویی به مشکلات بیمه‌شدگان و کارفرمایان برگزار می‌گردد و از ابتدای امسال چهار میز خدمت در شهرهای درگز، کلات، خواف و امروز هم در نیشابور برگزار شده است.
وی بیان کرد: برای ایجاد رضایت‌مندی بیشتر با توجه اینکه بسیاری از مراجعه‌کنندگان تامین اجتماعی مشکلاتی دارند که برای مطرح کردن آنها در جلسات ملاقات‌ عمومی دوشنبه‌ها باید به مشهد مراجعه کنند به همین خاطر برای کاهش هزینه‌ها و مخاطرات در برنامه بازدید‌های نظارتی از واحدهای اجرایی سراسر استان یک برنامه ملاقات عمومی با بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران هم در قالب میز خدمت برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: این برنامه در هر شهرستان با اطلاع‌رسانی قبلی از طریق فضای مجازی انجام می‌شود و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت تامین اجتماعی به صورت آنلاین نوبت بگیرند البته به صورت حضوری هم امکان گرفتن نوبت وجود دارد تا بدین ترتیب دیگر نیاز به حضور در مرکز استان نداشته باشند و پاسخ‌گویی سریع‌تر انجام شود.
وی افزود: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای برخورداری از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی می‌توانند به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی مراجعه کرده و از این طریق سوابق، حق بیمه‌های پرداختی و حقوقی که براساس حق بیمه دریافت می‌کنند، درخواست دفترچه و استحقاق درمانشان را استعلام کنند.
وی یادآور شد: در حال حاضر ۲۳۸ هزار نفر مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی است که با افراد تحت تکفل ایشان به ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد.