پنج مرکز سالمندان در شهرستان نیشابور فعال است
پنج مرکز سالمندان در شهرستان نیشابور فعال است
خاتون شرق - رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور در حاشیه سفر یک روزه معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور به شهرستان نیشابور و در بازدید از مرکز سالمندان علی‌بن ابی‌طالب(ع) گفت: پنج مرکز سالمندان در شهرستان نیشابور فعال است که 2مرکز آن توانبخشی روزانه است.

رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور در حاشیه سفر یک روزه معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور به شهرستان نیشابور و در بازدید از مرکز سالمندان علی‌بن ابی‌طالب(ع) گفت: پنج مرکز سالمندان در شهرستان نیشابور فعال است که ۲مرکز آن توانبخشی روزانه است و خدمات کاردرمانی، فیزیوتراپی، پزشکی و… ارائه می‌نمایند. سه مرکز توانبخشی شبانه‌روزی سالمندان نیز در این شهرستان فعال می‌باشد که تعداد ۱۹۰ سالمند در این مراکز اقامت دارند.
علی صدر افزود: ساخت و تجهیز این ساختمان به پایان رسیده و امیدواریم چیدمان این مرکز به‌زودی تمام ‌شود و بتوانیم تا پایان خردادماه این مرکز را به بهره‌برداری برسانیم، آسایشگاه سالمندان علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در سال ۱۳۷۵ در مجتمع روستایی فرخک واقع در انتهای جاده باغرود افتتاح شد و جزو اولین مراکز توانبخشی خیریه در سطح استان خراسان رضوی با ظرفیت ۸۰ نفر پدر سالمند در سال ۱۳۷۵ راه‌اندازی شد.

وی افزود: به‌دلیل قدیمی و فرسوده بودن ساختمان و اینکه امکانات رفاهی مناسب با نیاز سالمندان نداشت در سال ۱۳۹۲ کلنگ‌زنی احداث ساختمان جدید با ظرفیت ۱۲۰ نفر از طریق حمایت‌های خیرین و سازمان بهزیستی در خیابان باغچه‌بان واقع در شهرک بسیج نیشابور آغاز گردید. در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ به دلیل همه‌گیری کرونا و وضعیت اقتصادی نامناسب، تکمیل ساختمان به‌تعویق افتاد اما از سال ۱۴۰۰ مجددا مراحل ساخت مرکز با جدیت پیگیری شد و امیدواریم که تا پایان خردادماه بتوانیم پدران سالمند را از مرکز قدیمی به ساختمان جدید انتقال دهیم.
رئیس اداره بهزیستی نیشابور با بیان اینکه این مرکز با حمایت خیرین و به‌صورت هیات امنایی اداره می‌شود گفت: این ساختمان دو هزار و ۳۰۰متر زیربنا دارد و شامل ۱۲ سوییت با اتاق‌های هفت و هشت نفره می‌باشد. اتاق فیزیوتراپی، کاردرمانی، آشپزخانه، سالن غذاخوری، سالن اجتماعات و… در این مرکز برای سالمندان در نظر گرفته شده است. داخل هر سوییت امکانات رفاهی به‌صورت کامل نظیر سرویس بهداشتی، حمام، یخچال، تلوزیون و… وجود دارد.