پس از ۳۰سال آتش‌نشانان به نردبان‌های بلند مرتبه مجهز می‌شوند
پس از ۳۰سال آتش‌نشانان به نردبان‌های بلند مرتبه مجهز می‌شوند
خاتون‌شرق _ مدیرکل دفتر محیط‌زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: پس از ۳۰سال برای نخستین بار نردبان‌های هیدورولیک بلند مرتبه برای تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی خریداری و به زودی در بین شهرهای کشور با توجه به شاخص‌های کارشناسی توزیع خواهد شد.

سید حبیب راضی در مراسم آغاز دومین دوره مسابقات عملیاتی ورزشی چالش آتش‌نشانان خراسان رضوی در نیشابور گفت: در حال حاضر احداث ایستگاه‌های استاندار، مقاوم و توسعه‌پذیر که ارتباط بین بخشی خوبی در آن برقرار باشد به طور ویژه در همه شهرهای کشور در دستور کار قرار گرفته و از ابتدای امسال بالغ بر ۱۲۰ دستگاه انواع ماشین‌های سنگین، نیمه سنگین و سبک آتش‌نشانی و همچنین دستگاه‌های سنگین فوماتیک هم خریداری شده است.

وی با بیان اینکه دغدغه دولت سیزدهم عدالت محوری و توزیع امکانات مناسب با شاخصه‌های کارشناسی است گفت: امسال بیش از ۵۰۰ ست‌ کامل حفاظت فردی برای آتش‌نشانان خریداری شده و این‌تجهیزات با این نگاه در سراسر کشور توزیع می شود.

وی با گرامیداشت یاد شهدای حادثه قطار نیشابور در ۲۹بهمن‌ ماه سال ۱۳۸۲ اظهار کرد: تاکنون چند دوره این‌مسابقات در سطح کشوری و استانی در نیشابور برگزار شده و در حوزه‌های مدیریت شهری نیشابور را در چند بخش می‌توان به عنوان الگو معرفی کرد.

وی اظهار کرد: آرزو داشتیم این مسابقات در سطح کشور شکل بگیرد و نهادینه و مستمر شود که این موضوع در استان خراسان بزرگ شکل گرفت و امسال دومین مرحله از این مسابقات در نیشابور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک ماه قبل مسابقات آتش‌نشانان کشور در تبریز برگزار شد اظهار کرد: امسال شاهد حضور تیم‌هایی از شهرهای کوچک و متوسط و حتی کسب مقام توسط آنان بودیم و این رقابت‌ها توسعه پیدا کرده و تیم‌های آتش‌نشان همه شهرها در آن حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه مدیران و شهروندان به حوزه آتش‌نشانی به عنوان سرمایه‌های اساسی سازمانی نسبت به گذشته تغییر کرده و از مجموعه خدماتی به یک مجوعه مهندسی و چهره‌های قهرمان ملی تغییر یافته و برای تقویت این دیدگاه باید به آموزش و تمرینات مستمر برای کسب مهارت توجه شود و این‌ نکته باید مورد توجه قرار گیرد که ایستگاه آتش نشانی محل کار آتش‌نشانان نیست بلکه محل انتظار او است و محل کار آتش‌نشان در کانون بحران است.

در این مراسم داود کمیلی‌پور رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: هنوز خدمات آتش‌نشانی به شهرهای مجاور از نیشابور داده می‌شود و انتظار می‌رود با توجه به ارتقای بخش‌های فیروزه و زبرخان به شهرستان برای ارائه این خدمات به طور مستقل تجهیز شده و دیگر نیازمند نیشابور نباشند و یکی از نیازمندی‌های جدی نیشابور در این‌ بخش نردبان بلند مرتبه آتش‌نشانی است که امیدوارم به زودی تامین شود.

رقابت‌های آتش‌نشانان خراسان رضوی با حضور ۴۴آتش‌نشان در قالب ۱۵ تیم از شهرهای مختلف استان با هدف بالا بردن سطح آمادگی جسمانی و ایجاد نشاط و حس دوستی در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار شد.