پروژه های شهرداری نیشابور با اعتبار ۷۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید
پروژه های شهرداری نیشابور با اعتبار ۷۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید
عصر امروز همزمان با دهه ولایت ۴ پروژه عمرانی شهرداری نیشابور با اعتبار ۷۳ میلیارد ریال با حضور فرماندار ، اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری نیشابور‌ به بهره برداری رسید.

شهردار نیشابور در حاشیه بهره برداری از این پروژه ها در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه در شهرداری نیشابور با برنامه ریزی هایی که از هفته ها قبل به عمل آورده بودیم در نیمه اول سال ۹۹ حجم زیادی از پروژه های‌شهری را افتتاح خواهیم کرد که بخش اول آن که شامل ۴ پروژه بود امروز همزمان با دهه ولایت به بهره برداری رسید.

علی نجفی افزود: یکی از این پروژه ها بازگشایی امتداد بلوار بعثت است که برای تملک اراضی آن بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به تدریج پرداخت شده است که در حال حاضر ارزش ریالی آن بیشتر نیز شده است و ۵ میلیارد ریال نیز برای آسفالت و جدول گذاری آن هزینه شده است.
وی با اشاره به شرایط بازگشایی امتداد بلوار جهاد در تقاطع با بلوار بعثت به سمت خیابان فرحبخش شرقی نیز گفت: بعد از حدود دو سال که منتظر تملک یک ملک بودیم سرانجام این ملک تملک شده است که منتظر هستیم مالک مکانی را برای سکونت پیدا کند که تا ۱۵ شهریور ماه فرصت دارد و اگر این اتفاق رخ دهد تا اوایل مهر ماه این محور نیز بازگشایی می شود.



باند دوچرخه سواری جاده باغرود و اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی


شهردار نیشابور بیان کرد: باند شرقی دوچرخه سواری محور باغرود نیز با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال امروز به بهرداری رسید. وی ادامه داد: با توجه به تجربه ای که در ضلع شرقی این‌محور داشتیم مشکلاتی در عبور عابرین پیاده و اختلاط آن با دوچرخه سواران پیش آمده بود و بر همین اساس این پروژه را در دو باند عابر و دوچرخه سوار به طول نزدیک به دو کیلومتر طراحی و اجرا کردیم. بحث اتصال این دو محور نیز کار زمان بری که به خوبی توسط همکاران من به اجرا رسید.

نجفی با اشاره به افتتاح پروژه آبنمای پارک شهید باهنر اظهار کرد: در راستای ایجاد محیطی بشاش و با نشاط برای مردم مخصوصا با شرایطی که بیماری کرونا ایجاد کرده است این آبنما به عنوان اولین پروژه ای که به صورت لمینار یا آرام اجرا شده است با صرف هزینه پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.


اجرای طرح های آبیاری تحت فشار از مهمترین سیاست های شهرداری است


وی ادامه داد: یکی از سیاست های مهمی که در بدو ورود به شهرداری آن را دنبال کردیم بحث اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار بوده است زیرا با معضلات تامین آب در سطح شهرستان روبه رو هستیم و مشکلات ترافیکی آبیاری با تانکر نیز ایجاد می شد. در همین راستا امروز سیستم‌آبیاری تحت فشار بلوار آزادگان به طول یک هزار و ۲۰۰ متر و اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.
وی بیان کرد: ۷۰ درصد سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در نیشابور طی سه سال اخیر انجام شده است.



توسعه ورزش همگانی و دوچرخه سواری از برنامه های شهرداری است


معاون عمرانی شهرداری نیشابور نیز در حاشیه افتتاح پروژه های شهرداری در گفت و گو با خاتون شرق گفت: در این سه سال اخیر یکی از برنامه هایی که شهرداری دنبال می‌کرده توسعه ورزش همگانی و دوچرخه سواری بوده است و تلاش کردیم متناسب با بودجه ای که در اختیار داریم در این مسیر حرکت کنیم.

اسماعیل گلستانی افزود: در همین راستا احداث باندهای دوچرخه سواری باغرود در دستور کار قرار گرفت که باند غربی در سال ۹۷ و باند شرقی امروز به بهره برداری رسید. وی ادامه داد: این پروژه دو باند ۲/۸۰ متری دارد که به صورت جداگانه برای عابرین و دوچرخه سواران تعبیه شده است.

وی اظهار کرد: آبنمای لمینار پارک باهنر نیز امروز به بهره برداری رسید که هزینه هرکدام از جت های لمینار صد میلیون ریال است که کار جدیدی در نیشابور می‌باشد.


۴۵ متری جنوب و بلوار امیرکبیر در برنامه بازگشایی معبر


وی با اشاره به پروژه بازگشایی بلوار بعثت گفت: این‌پروژه از سال گذشته در برنامه کاری ما بود، بخشی از تملکات آن باقی مانده بود که انجام شد و یک باند آن نیز آسفالت شد. گلستانی با بیان سیاست های شهرداری در بازگشایی معابر گفت: با شرایط کنونی و اعتبارات‌موجود تملک‌و بازگشایی معابر کار بسیار سنگینی شده است.
وی ادامه داد:بازگشایی ۴۵ متری جنوب را با توجه به اینکه می‌توان در بحص تملک تهاتر کرد در دستور کار داریم. همچنین توافق با مخابرات برای تملک انبار مخابرات و بازگشایی امتداد بلوار امیر کبیر را در برنامه کاری داریم.


آبیاری تحت فشار از اولیت های شهرداری



معاون عمرانی شهردار نیشابور خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های سنگینی که شهرداری در سه سال گذشته داشته است بحث آبیاری تحت فشار بوده که با توجه به کمبود منابع آبی و کاهش هزینه های نیروی انسانی بر روی آن‌تمرکز کرده ایم.

گلستانی گفت: در همین راستا یک رینگ در کمربندی اجرا کردیم به طوری که از پارک‌سیمرغ و مخزنی که آنجا داریم شروع می شود‌و کمربندی از تقاطع باغرود تا پل دولت آباد و همچنین پارک خطی فولاد را نیز پوشش می دهد.

وی اظهار کرد: کار دیگری را که در این حوزه در برنامه داریم و به زودی اجرا می شود اجرای یک خط انتقال از پارک ارغوان تا پل ۱۷ شهریور است که سیستم‌آبیاری تحت فشار با همان مخزنی که در پارک‌ارغوان داشتیم است و بلوار جانبازان، پارک‌های حاشیه آن ، بلوار فضل و فضای سبز میدان ۱۷ شهریور را آبیاری کند.


پارک زائر تا ۵ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد



معاون عمرانی شهرداری نیشابور گفت: در ۵ ماه آینده پارک‌ زائر در مجاورت پارکینگ اتوبوسرانی نیز به بهره برداری خواهد رسید که مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار پیشرفته خواهد بود و ترمینال، پارک‌ریاضیات، کمربندی و بلوار آزادگان از آن منشعب می‌شود و بهم اتصال پیدا خواهد کرد و بدین ترتیب رینگ سیمتری طالقانی تا پل دولت آباد و بلوار آزادگان و کمربندی بهم‌متصل خواهد شد.