پرونده مسکوت پس از هفت سال به جریان افتاد
پرونده مسکوت پس از هفت سال به جریان افتاد
عصر امروز چهارشنبه هفتم خردادماه ۱۳۹۹ در یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای پنجم شهر نیشابور مصوبات کمیسیون‌های شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در آغاز این جلسه مصوبه شورا در خصوص عوارض صدور پروانه ساختمانی که اشکالاتی بر آن در کمیته انطباق فرمانداری گرفته شده بود مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید زرندی عضو شورای شهر نیشابور به عنوان نماینده شورا در این کمیته برای ادای توضیحات لازم حضور یابد.
در ادامه جلسه علنی امروز شورای شهر نیشابور رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر از ارائه لایحه شهرداری به شورای جهت تعیین دستمزد وکیل شهرداری در جریان پرونده ملک پایانه بابک کریمی خبر داد.
رضا مهرداد اظهار داشت: در سال ۸۸ شهرداری نیشابور برای حل پرونده اختلافش با مالک زمین پایانه بابک کریمی با وکیلی قرارداد بست و در آن دستمزد این وکیل ۲/۵درصدی از ارزش روز ملک پایانه کریمی تعیین گردید.
وی بدون اشاره به نام این وکیل افزود: در سال ۸۹ مبلغ این قرارداد در صورت برنده شدن شهرداری در این پرونده به ۱۰ درصد ارزش روز ملک و در سال ۹۳ هم به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه مطابق نظر کارشناسی قیمت زمین در آن زمان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده بود خاطرنشان کرد: در جریان رسیدگی به پرونده شهرداری با مالک پایانه بابک کریمی به توافق رسید و شهرداری حاضر شد که ۶۷میلیون تومان به وکیل بابت حق‌الزحمه بپردازد که وی قبول نکرد.
احمد همت آبادی(شورا) دیگر عضو شورای شهر نیشابور و عضو وقت شورای چهارم که این پرونده هم در آن زمان گشوده شده اظهار داشت: در این پرونده رای دادگاه بدوی و تجدید نظر به نفع شهرداری نبوده و احتمال پیروزی شهرداری همراه با ریسک بوده لذا شورا و شهرداری وقت تصمیم گرفتند که خودشان با مالک توافق کنند.
احمد همت آبادی (مهندس) عضو دیگر شورای شهر نیشابور یادآور شد: این پرونده از سال ۹۲ به مربوط به شورای قبلی بوده و باید پیگیری میشده و اینکه حالا به شورای پنجم برسد چندان وجاهت قانونی ندارد.
در پایان مقرر می‌گردد نظر کارشناسی شهرداری جهت تعیین مبلغ حق‌الزحمه وکیل مزبور استعلام گردد.
هادی درودی رئیس شورای شهر نیشابور گفت: این پرونده را از مسیرش منحرف کردند وگرنه به اینجا نمی رسید و الان حدود هشت سال است که مسکوت مانده است.

نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل درون شهری کاهش یافت

در ادامه جلسه احمد همت آبادی (مهندس) رئیس کمیسیون خدمات شهری گفت: با توجه به لایحه قبلی مبنی بر افزایش بهای خدمات وسایل نقلیه درون شهری که مورد ایراد کمیته انطباق قرار گرفت و به شورا برگشت خورد نرخ پیشنهادی سال ۹۹ برای بهای بلیط اتوبوس‌های درون شهری از ۸هزار و ۱۰۰ ریال به ۸هزار ریال و برای شهروندان که به جای تهیه بلیط پول نقد پرداخت می‌کنند از ۱۵ هزار ریال به ۱۳ هزار ریال کاهش یافت.
وی افزود: نرخ کرایه تاکسی‌های عمومی ورودی برای هر نفر از ۷هزار و ۲۰۷ به ۷هزار، ورودی به ازای هر نفر از ۲۶۷ به ۲۵۰، ورودی برای هر نفر مجوز پژو ۴۰۵ از ۸هزار و ۹۹ به ۸هزار، برای تاکسی بیسیم و آژانس‌ها ورودی برای هر نفر از ۲۹ هزار و ۱۷۸ به ۲۹ هزار، ورودی به ازای هر صدمتر مسافت از ۷۶۷ به ۷۵۰، ورودی برای هر نفر از ۳۵هزار و ۲۵۶ به ۳۵ هزار و به ازای هر صد متر از ۹۲۳ به ۹۰۰ کاهش یافت.