وضعیت شهرستان فیروزه سفید است
وضعیت شهرستان فیروزه سفید است
فرماندار فیروزه گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان فیروزه در بین مناطق آلوده به کرونا و رفت و آمد مکرر مردم به شهرستان های مجاور وضعیت فیروزه سفید است.

️ابوالفضل حکیم‌پور یکشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی شهرستان فیروزه در سال ۹۹ اظهار داشت: بروز بیماری کرونا در کشور تاثیر بسزایی در درآمدهای کشور داشته و بایستی با تقویت بخش خصوصی،کاهش بروکراسی پیچیده اداری و با کمک معین های اقتصادی فیروزه، گام های توسعه این شهرستان را در سال جاری محکم و استوار برداریم.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش و محدودیت اعتبارات دولتی در سال جاری مهمترین محور توسعه این شهرستان حضور موثر بخش خصوصی، تعاونی و کمک معین‌های اقتصادی است و در سال جاری که به نام‌ جهش تولید نامگذاری شده به ثمر نشاندن طرح‌های مهم اقتصادی این شهرستان مانند شهرک صنعتی بخش طاغنکوه از اهداف اصلی است.
وی خاطرنشان کرد: همه مدیران دستگاه‌ها بایستی برای سال جاری برنامه عملیاتی داشته و بصورت جهادی در صحنه خدمت حاضر باشند و برای کسب سهم شهرستان از استان تلاش مضاعف داشته باشند.

وی افزود: با عنایت به فرارسیدن ماه مبارک رمضان همچون گذشته نسبت به دریافت و توزیع حجم مناسبی از کالاهای اساسی در فیروزه اقدام و نیازهای اساسی مرتفع شده است.

حمید گرمابی نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با ‌تقدیر از فعالین حوزه سلامت گفت: اجرای یکسری از طرح‌ها در نیشابور و فیروزه با پیگیری به نتیجه رسید و آنچه بر زمین ماند به علت کسری بودجه دولت بود که امیدوارم نمایندگان بعدی طرح‌های نیمه تمام را پیگیری کنند تا به ثمر برسد.
وی افزود: خسارات حاصل از کرونا بر کسب و کار مردم چشمگیر بوده و لازمه آن حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده است.

گرمابی گفت: در حال آماده سازی گزارش کارها و فعالیت‌های خود طی این مدت هستم و بزودی آن را جهت استحضار مردم ارائه می‌کنم.

هاجر چنارانی دیگر نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: همزمانی تحریم ها و شیوع کرونا بودجه های دولتی را بسیار محدود کرده و مدیریت ادارات و خدمت رسانی به مردم را در آینده هنر مدیران شهرستان است.
وی افزود: در این شرایط باید نسبت به استفاده از منابع بومی شهرستان مانند معدن فیروزه توجه و برنامه‌ریزی ویژه کرد.

  • منبع خبر : خاتون شرق