وزیر آموزش‌وپرورش نودونهمین آموزشگاه وکیلی را در نیشابور کلنگ زد
وزیر آموزش‌وپرورش نودونهمین آموزشگاه وکیلی را در نیشابور کلنگ زد
سه طرح آموزشی با اعتباری بالغ بر ۱۹۸ میلیارد ریال با حضور وزیر آموزش و پرورش در نیشابور به بهره‌برداری رسید.

یوسف نوری در مراسم کلنگ زنی نودونهمین آموزشگاه خیرساز وکیلی در نیشابور گفت: برای گسترش و توسعه علم و فرهنگ در هر کجا و نزد هر کسی باید تلاش کرد و این یکی از مظاهر نظام جمهوری اسلامی برای بسترسازی حضور و مشارکت مردم در امور خیر است.
وی با تقدیر از عبدالرضا وکیلی خیرمدرسه‌ساز نیشابور اظهار کرد: این‌ کارها در راستای عمل به توصیه‌های مفاخر علم و ادب ایران است.
امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش آموزشگاه امینی‌پور با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال به مساحت ۶۷۰مترمربع زیربنا، آموزشگاه وکیلی ۹۹ با اعتبار ۱۳۰میلیارد ریال به مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع و آموزشگاه پدران آسمانی با اعتباری بالغ بر ۳۴میلیارد ریال به مساحت ۴۹۶ مترمربع از محل اعتبارات دولتی و با مشارکت خیرین کلنگ زده و به بهره‌برداری رسید.

وی در حاشیه نشست با فرهنگیان نیشابور در مدرسه تاریخی خیام گفت: از ابتدای امسال ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با اعتبار ۱۰هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.
یوسف نوری اظهار کرد: امسال دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خیرین مدرسه ساز اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۳۵۰میلیارد تومان اختصاص داده و این اعتبار در سال آینده به ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی افزود: در حال حاضر پنج‌هزار طرح آموزشی در سراسر کشور در حال احداث است که تعداد قابل توجهی از این طرح ها در سال آینده بهره‌برداری می‌رسد و برای تکمیل این طرح ها براساس پیش‌بینی ها و با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی برای احداث هر کلاس درس در کشور به طور میانگین یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی خاطرنشان کرد: اعتبارات حوزه مدرسه‌سازی در پیوست یک قانون بودجه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که این عدد در سال آینده بالغ بر ۶هزار میلیارد تومان افزایش یافته و با احتساب اعتبارات ردیف‌های متفرقه و مشارکت خیرین مدرسه ساز در احداث فضاهای آموزشی پیش‌بینی می‌کنیم مجموع اعتبارات بخش مدرسه سازی سال آینده به بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان برسد.