واکسن کرونا قطره چکانی به نیشابور می‌آید
واکسن کرونا قطره چکانی به نیشابور می‌آید
ئیس علوم پزشکی نیشابور با بیان اینکه امروز کرونا تعدادی دیگر از شهروندان این شهرستان را به کام مرگ فرستاد، گفت: مقدار واکسنی که به‌ نیشابور می‌آید به‌صورت قطره چکانی است.

محسن عظیمی‌نژاد اظهار کرد: پیک پنجم کرونا در آمار فوتی‌ها اختلاف بسیار شدیدی با پیک‌های گذشته دارد، در تیر ماه چهار مورد فوتی کرونا داشتیم، در حالی که در مرداد ماه تعداد فوتی‌ها به ۹۰ مورد رسید، که این آمار تا آخر این هفته به‌دلیل بستری‌های زیاد آی سی یو قطعا بیشتر می‌شود.

رئیس علوم پزشکی نیشابور با بیان اینکه تنها ۶۲ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و هنوز ۴۰ درصد مردم نکات بهداشتی را جدی نمی‌گیرند، افزود: در پیک‌های قبلی کرونا بیشتر فوتی‌ها سنین بالای ۶۰ سال بودند، اما در پیک پنجم فوتی‌ها از افراد ۳۰ تا ۶۰ سال هستند که این نشان‌دهنده کاهش آمار مرگ‌ومیر بین گروه‌های سنی است که واکسن دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۲۷۸ فوتی کرونا، ۷۵۲ فوت قطعی کرونا و ۵۱۶ فوتی مشکوک به کرونا داشته‌ایم، تأکید کرد: امروز کرونا ۱۰ نفر دیگر از شهروندان نیشابور را به کام مرگ فرستاد.

عظیمی‌نژاد در خصوص آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در نیشابور گفت: در حال حاضر ۳۴۶ بستری و ۶۳ بستری آی سی یو در دو بیمارستان ۲۲بهمن و حکیم داریم که از این تعداد هشت نفر کودک به کرونا مبتلا هستند.

رئیس علوم پزشکی نیشابور در خصوص مراحل آماده‌سازی بیمارستان ۹۶ تختخوابی بحران تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت هر دو بیمارستان نیشابور تکمیل شده و پذیرش بیمار نداریم، این بیمارستان به‌صورت مشترک با همکاری نیروی زمینی سپاه و وزارت بهداشت در نیشابور احداث می‌شود، تجهیزات بیمارستان را وزرات بهداشت داده و سپاه به جز اهدای سالن ورزشی شهدای مدافع حرم تیپ ۲۱ امام رضا(ع)، امنیت درمان را هم برعهده گرفته است و انتظار داریم تا هفته آینده این بیمارستان آماده بهره‌برداری و پذیرش بیمار شود.

وی بیان کرد: روزانه برای ۶۰۰ تا ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در حسینیه حضرت ابولفضل(ع) تزریق رمدسیور انجام می‌شود اما به‌دلیل قیمت بالای داروی کرونا این دارو به سختی و به صورت هفتگی از شرکت‌های دارویی خریداری می‌شود.

عظیمی‌نژاد با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۹ دوز واکسن تزریق شده است، افزود: مقدار واکسنی که به نیشابور می‌آید به‌طور قطره چکانی است.