وام طرح اقدام‌ ملی مسکن به متقاضیان داده نمی‌شود
وام طرح اقدام‌ ملی مسکن به متقاضیان داده نمی‌شود
خاتون شرق- معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: وام ۳۰۰میلون تومان مربوط به طرح اقدام‌ ملی مسکن به متقاضیان داده نمی‌شود بلکه به طرح تزریق می‌شود.

ابوطالب جوان طی بازدید از روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیشابور در پاسخ به سوال ارسالی شهروندان برای خاتون شرق مبنی بر اینکه چه زمانی وام متقاضیان مسکن ملی واریز می شود اظهار کرد: در قالب مشارکت مدنی قراردادی بین راه‌وشهرسازی، بانک مسکن و پیمانکار منعقد شده و طی مهلت ۲ساله تا اتمام طرح مبلغ ۳۰۰میلیون تومان به صورت مرحله به مرحله به طرح تزریق می‌شود و باقیمانده آن نیز توسط متقاضیان پرداخت خواهد شد که این‌مبلغ بین ۲۰۰ تا ۲۵۰میلیون تومان متناسب با قیمت تمام شده روز خواهد بود.

وی افزود: در طرح اقدام ملی مسکن هم‌زمان با آورده متقاضیان وامشان اختصاص پیدا کرده و متناسب با پیشرفت طرح پیامک‌های واریز سهم متقاضیان برایشان ارسال می‌شود.پیش از این پیامک واریز مبالغ یک نوبت ۳۰میلیون و نوبت بعدی ۴۰میلیون تومان برای متقاضیان ارسال شده و برای سومین مرحله هم پیامک واریز ۵۰میلون تومان ارسال شده است.

فرماندار نیشابور گفت: در طرح اقدام ملی مسکن نیشابور مراحل ساخت ۲۰۰واحدی که پیمانکار آن ستاد اجرایی فرامین امام می‌باشد از سایر طرح‌ها جلوتر است و طبق قرارداد باید تا آذر ماه سال ۱۴۰۲ تحویل داده شود.

لازم به ذکر است در محدوده پردیس شمال شهر نیشابور در مجاورت بیمارستان سوم ۳۶هکتار زمین به طرح اقدام ملی مسکن اختصاص یافته و قرار است در این‌محدوده چهارهزار و ۶۹۰ واحد مسکونی ساخته شود و طبق گفته دهنوی رئیس اداره راه‌وشهرسازی نیشابور تاکنون ۲۹هزار و ۶۰۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن نیشابور ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۲۴هزاز نفر تاییدیه و از این تعداد ۱۲هزار و ۹۵۰نفر حائز شرایط لازم بوده‌اند.

برای احداث تعداد واحدهای باقیمانده متقاضیان ۱۱۰هکتار زمین در کنار اداره هواشناسی در نظر گرفته و با آقای سعیدی مالک این زمین توافق شده است و طرح آن هم برای الحاق به محدوده شهری به شورای عالی شهرسازی ارجاع شده تا به محض ابلاغ عملیات اجرایی آن آغاز شود.