هوشمندسازی تقاطع‌های نیشابور ۱۸هزار لیتر مصرف خودروها را کاهش داد
هوشمندسازی تقاطع‌های نیشابور ۱۸هزار لیتر مصرف خودروها را کاهش داد
رئيس پليس راهنمايی و رانندگی نيشابور گفت: طی یک‌سال گذشته با اجرای طرح هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تقاطع‌های این ماهیانه ۱۸هزار لیتر در مصرف سوخت خودروها صرفه‌جویی می‌شود.

سرهنگ جواد حقدادی افزود: طی یک سال گذشته میزان تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در حوزه درون شهری نیشابور به ترتیب ۱۶درصد، ۲۷ و ۵۷درصد  کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: فروردین ماه امسال مقداری این آمار افزایش یافت و از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تعداد تصادفات فوتی ۳۰درصد کاهش یافت و پارسال و سال پیش از آن ۲ سال پیاپی شاهد کاهش در حوزه‌های سه گانه تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: میانگین سنی قربانیان حوادث رانندگی در گروه سنی ۵۵ سال به بالا ۶۰درصد و ۷۰ سال به بالا  ۴۰درصد بوده و ۶۰درصد قربانیان این حوزه را عابرین ‌پیاده تشکیل می‌دهند و پس از شیوع کرونا بیش از ۲۰هزار دستگاه خودرو در طرح محدودیت تردد اعمال قانون شده‌اند.
وی بیان کرد: طی این‌ مدت تعداد ۷هزار و ۳۷جلد گواهینامه جدید صادر شده و از پارسال طرح نوبت دهی اینترنتی برای پلاک‌گذاری ماشین در نیشابور اجرایی شده و طی این مدت تعداد سه هزار و ۲۵۳ دستگاه خودرو در نیشابور پلاک گذاری شده و در حال حاضر ۱۸۰ هزار پلاک خودرو و حدود ۲۵۰ هزار پلاک موتورسیکلت در نیشابور وجود دارد.
وی عنوان کرد: با اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در نیشابور بیش از ۵۰درصد موتورسیکلت‌های موجود در پارکینگ خودروهای متخلف ترخیص شده‌اند البته این طرح برای افرادی است که مدت‌های زیادی در پارکینگ متوقف شده‌اند و با استفاده از این طرح در بخش تخفیفات پارکینگ با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ از ۳۰ تا ۵۰درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه آن دسته از جرایم راهنمایی و رانندگی که ۲برابر شده تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ برای تسویه مهلت دارند تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ دوربین کنترل سرعت و ۲۵ دوربین نظارتی در شهرهای نیشابور موجود است و به زودی  سه دوربین کنترل ترافیکی دیگر نیز اضافه می‌گردد.
وی گفت: در اجرای طرح جلوگیری تخلفات شبانه که موجب سلب امنیت و آرامش عمومی و ایجاد آلودگی صوتی برای شهروندان می‌شود تاکنون ۶۴دستگاه خودرو سواری توقیف شده و با ماشین‌های متخلف در صورت تکرار این موارد برخوردهای جدی‌تری انجام می‌شود و در این طرح نظارت‌ها به صورت نامحسوس و ثبت سیستمی است.
وی ادامه داد: اصلاح نقاط حادثه خیز و برخورد با تخلفات با اولویت هوشمند سازی و افزایش چتر نظارت الکترونیکی به طور جدی در دستور کار راهنمایی و رانندگی نیشابور قرار دارد.
وی اظهار داشت: برای حل معضل ترافیک نیشابور باید بزرگراه درون شهری پیش‌بینی شود و طرح جامع ترافیک شهر نیشابور هم در حال تدوین است و نیشابور تنها شهر غیر مرکز استان است که دارای این طرح بوده و در این‌چارچوب بازگشایی بلوار ملاصدرا و احداث میدان میوه و تره‌بار برای انتقال میدان قدیمی در دستور کار قرار دارد و طرح پلیس دوچرخه‌سوار هم در منطقه گردشگری نیشابور پس از شیوع کرونا متوقف شده است.