نیشابور نیاز به سند چشم انداز بلند مدت دارد
نیشابور نیاز به سند چشم انداز بلند مدت دارد
نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای نیشابور یک افق و چشم‌انداز بلند مدت تعریف کنیم و این در حالی است که هنوز شاخص های نیشابور در بسیاری از حوزه‌ها از استان عقب‌تر است

هاجر چنارانی در نشست با خبرنگاران نیشابور به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار گفت: اولویت‌های شهرستان باید مشخص شود و بین مدیران برای دسته‌بندی این اولویت‌ها هماهنگی ایجاد شود.
وی خاطر‌نشان کرد: سند چشم انداز ۲۰ ساله ایران سال ۱۴۰۴ است در حالی که کشورهای پیشرفته دنیا سند پیشرفت ۴۰ ساله و ۵۰ ساله تدوین‌ می‌کنند.

احداث مرکز رسانه ای نیشابور در کتابخانه مرکزی

وی با بیان اینکه یکی از خلاهای اصلی در دوره گذشته نبود ارتباط دائم با جامعه خبرنگاری بود و امیدواریم این دوره رفع شود گفت: به زودی کتابخانه مرکزی نیشابور ساخته می شود و سعی می کنم در این کتابخانه مرکزی با هماهنگی اداره ارشاد یک مرکز رسانه ای و خبر داشته باشیم.
وی حاطر نشان کرد: امروز وظیفه خبرنگاران بصیرت افزایی است و در عین حال رسانه‌ها چشمان بینای جامعه هستند.

شاخص گازرسانی در نیشابور به زودی به ۱۰۰ درصد می رسد

وی با اشاره به مشکلات مالی دولت گفت: با اینکه منتقد دولت هستم‌ اما در همین شرایط نیز دولت کارهای خوبی انجام داده است،در همین نیشابور ۲۶۴ روستا طی چهارسال گذشته گازرسانی شد و شاخص گازرسانی شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان با پیگیری‌های انجام شده به زودی به صددرصد می‌رسد.

وی ادامه داد: مدیران شهرستان مطالباتشان را در قالب پیش‌نویس ارسال کنند تا از سوی نمایندگان پیگیری شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس اظهار کرد: نیشابور پس از مشهد اولین شهرستان در استان خراسان است که یک زن را به عنوان نماینده راهی مجلس کرده و برای اولین بار یک‌جامعه سنتی گام‌های خود را به سوی جامعه مدرن براشت که هنوز در شمال‌شرق کشور نمونه ندارد.

احداث هنرستان دارالفنون در زبرخان

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان ادامه داد: به زودی هنرستان دارالفنون در شهرستان زبر خان احداث می گردد.
هاجر چنارانی با اشاره به این مطلب که شهرک صنعتی خیام زبر خان بعد از شهرک صنعتی توس بزرگترین شهرک صنعتی در شرق کشور می باشد بیان کرد: جهت ارتقا مهارت های علمی و عملی دانش آموزان منطقه هنرستان دارالفنون در زبرخان احداث می شود.
وی به عقب ماندگی ۱۵ ساله زبرخان از محور توسعه اشاره کرد و گفت: احداث هنرستان دارافنون زبرخان و آموزش رشته های تحصیلی مرتبط با شهرک صنعتی خیام در دارالفنون گام بسیار بلندی در جهت جبران عقب ماندگی
زبرخان است.

هنرستان دکتر علی شریعتی رتبه اول یا دوم کشور است

نماینده نیشابور، زبر خان و فیروزه با بیان این مطلب که بعد از زبرخان در نیشابور نیز دارالفنونی احداث خواهد شدافزود: هر چند هنرستان دکتر علی شریعتی نیشابور در کشور رتبه اول یا دوم علمی و عملی کشور را دارد اما نیشابور پتانسیل های لازم را برای هنرستان دارلفنون دارد.
وی در خصوص رفع مشکل زیر ساخت هنرستان دکتر علی شریعتی نیشابور گفت: برای رفع مشکل زیر ساخت های هنرستان دکتر علی شریعتی مناقصه ای به ارزش ۶‌میلیارد تومان انجام شد که پیمانکار آن مشغول به کار است

دیگر تفاهم نامه ای را امضا نمی‌کنم

هاجر چنارانی گفت: رئیس دانشگاه نیشابور از من می خواهند تفاهم نامه ای را مبنی بر سرمایه گذاری یک‌فرد خیر که می خواهد ناشناس باشد امضا کنم به خبرنگار نمی گویید، من که خبرنگار نیستم‌و باید در جریان باشم و دیگر تفاهم نامه های این سبکی را امضا نمی کنم.
وی خاطر نشان کرد: استاندار می‌گوید راستای مثلت اقتصادی نمایندگان شهر، ائمه جمعه و فرماندار قدرت اجرائی برتر دولت هستند، ما بی نهایت معین اقتصادی امضا کردیم بی اثر واعتبار مانده است. وی با اشاره به تفاهم‌نامه ساخت بیمارستان نیشابور گفت: آقای عظیمی نژاد جزو معدود مدیران کوشا و موفق استان است اما وقتی می گوید خیر پیدا کردیم بیمارستان سوم را با ۱۲۰میلیارد تومان می سازد در صورتی که آقای نوبخت هزینه تکمیل بیمارستان سوم را ۴۰ میلیارد اعلام کرده من چطور تفاهم نامه را امضا کنم؟ مگر چه می خواهد بسازد؟

خیلی چیزها را نمی توانم بگویم

چنارانی تاکید کرد: من خیلی چیز ها را می توانم بگویم اما سعی می کنم تنش ایجاد نکنم و نگویم. می گویند آقای جان بابائی تشکر کرده چطور تشکر می کند که همان شب در بیمارستان کمبود اکسیژن داشتیم، من نمی خواهم تیم سلامت را زیر سوال ببرم اما باید به کمبود امکانات اعتراف کنیم.

خط کاشمر اولوییت است

نماینده مردم نیشابور فیروزه و زبرخان گفت: خط کاشمر در اولویت است باید شهردار و اعضای شورای شهر برای رفع مشکل خط کاشمر همت کنند، زیرا به تنهایی کار به سرانجام نمی رسد.