نیشابور فاقد بانک جامع اطلاعات خبرنگاران است
نیشابور فاقد بانک جامع اطلاعات خبرنگاران است
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: نیشابور فاقد بانک جامع اطلاعات خبرنگاران است که باعث بروز مشکلاتی شده و به همین خاطر در حال تدوین این بانک اطلاعاتی هستیم.

علیرضا سیدآبادی سه‌شنبه در نخستین نشست خبری اداره ارشاد نیشابور با خبرنگاران افزود: پس از شیوع کرونا اقتصادی کردن فضای مجازی در حوزه فرهنگی به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر نیشابور فاقد مجتمع فرهنگی هنری بوده و پیگیر تاسیس خانه هنرمندان با همکاری شهرداری نیشابور هستیم.
وی بیان کرد: از زمان شیوع کرونا ۲۴۷ نفر از اهالی فرهنگ و هنر نیشابور برای دریافت ۲۸ میلیارد ریال تسهیلات کرونا ثبت‌نام کرده‌اند که از این میزان ۱۳میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال پرداخت شده و در این حوزه نیشابور پس از مشهد رتبه دوم استان را دارد.



بودجه اداره ارشاد نیشابور ۵۰ درصد کاهش یافت


وی اظهار داشت: پارسال ۱۳ میلیون تومان بودجه به اداره ارشاد نیشابور اختصاص یافت که امسال به دلیل شیوع کرونا این میزان ۵۰درصد کاهش یافته و هیچ بودجه‌ای هم برای برگزاری مراسم بزرگداشت روزهای ملی خیام و عطار اختصاص پیدا نکرد و به دلیل کمبود اعتبارات این اداره نیازمند حمایت خیرین فرهنگی هستیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۶ رسانه در قالب نشریه، خبرگزاری و پایگاه خبری در نیشابور فعال است و ۳۰۰نفر فعال فرهنگی هنری در نیشابور در قالب طرح بیمه هنرمندان و تکریم اصحاب فرهنگ و هنر تحت پوشش صندوق هنر هستند و در حال تدوین بانک جامع اطلاعاتی هنرمندان و خبرنگاران نیشابور هستیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶ انجمن ادبی هنری، ۴۰ اموزشگاه هنری، هشت موسسه هنری سینمایی، ۲موسسه قرآنی، چهار موسسه نمایشی، ۹ چاپخانه، ۲۲ مرکز عرضه محصولات فرهنگی و چهار موسسه فرهنگی هنری در نیشابور فعال است.
وی خاطرنشان کرد: نیشابور دارای ۲ نگارخانه و چهار سالن اجرای نمایش است که از این تعداد ۲ سالن بلک‌باکس است و یک پردیس سینمایی نیز در نیشابور فعالیت دارد و یک پردیس دیگر نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با سه سالن نمایش در حال احداث است که بدین ترتیب ظرفیت صندلی‌های سالن‌های سینمایی نیشابور به یک هزار نفر می‌رسد.