نیشابور در آستانه خیز وحشتاک کرونا
نیشابور در آستانه خیز وحشتاک کرونا
رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: میزان مرگ و میر مبتلایان به کرونا در نیشابور بیشتر از دیگر شهرهای خراسان رضوی است.و این شهر در آستانه یک خیز وحشتناک قرار دارد.

محسن عظیمی‌نژاد چهارشنبه در جلسه فوق العاده ستاد مقابله و پیشگیری کرونا افزود: آمار فوتی شهری با روستایی در این شهرستان برابری می‌کند و ضروری است هر چه زودتر محدودیت‌هایی مانند مشهد در نیشابور نیز اعلام شود.

وی گفت: در نیشابور هشت هزار نفر بیمار علامت‌دار وجود دارد که ۲۰ درصد این افراد نیازمند بستری هستند ولی امکانات لازم برای بستری این تعداد را نداریم و  نیشابور در مقایسه با سبزوار از زیرساخت‌های لازم برخوردار نیست زیرا سبزوار ۶ بیمارستان و نیشابور ۲ بیمارستان دارد که تنها یک بیمارستان فشار افزایش مبتلایان را تحمل می‌کند و به همین علت نیشابور در سطح خراسان رضوی بیشترین آمار مرگ و میر را دارد.

وی تاکید کرد: درحال حار نیازمند ۱۲۰ تخت بیمارستانی، فضای درمانی، نیروی انسانی، کپسول اکسیژن و تجهیزات لازم هستیم و در صورت افزایش مبتلایان کرونا به هیچ عنوان فضای درمانی، تامین اکسیژن و نیروی انسانی لازم جهت ارائه خدمات درمانی نداریم

معاون استاندار و فرماندار شهرستان نیشابور گفت: تاکنون ۱۷۰بیمار کرونایی در نیشابور بستری و موارد بستری ICU در حال حاضر ۳۸نفر است.

علیرضا قامتی برگزاری مراسم ترحیم و عروسی را دست کم تا ۲هفته آینده در این شهرستان ممنوع اعلام کرد و افزود: باید از تجمع در تمام تفرجگاه ها جلوگیری و تمام این اماکن تعطیل شود.

فرماندار نیشابور گفت: تصمیمی به تعطیلی مدارس نداریم اما حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست و برگزاری آزمون در مدارس هم ممنوع است.

قامتی ادامه داد: باید از امروز به فکر انتخابات۱۴۰۰ باشیم چرا که تجمعات قطعا برای این موضوع افزایش می یابد و این امر باعث به وجود آمدن وضیعت بحرانی در شهرستان می شود.